Profesoara Carmen Beraru de la Colegiul Tehnic din Rădăuți, amenințată de directoare să nu mai predea în anul școlar următor la liceu, după ce a denunțat în dezbaterea publică de la Ministerul Educației că debutanții nu sunt sprijiniți de profesorii mentori: I-am recomandat „să nu mai vrei din nou aici, pentru că nu va fi în regulă pentru tine”

19.258 de vizualizări
Foto: © Vadim Kluchnik | Dreamstime.com
Presiuni la Colegiul Tehnic din Rădăuți (CTR) din partea directoarei liceului, față de o profesoară debutantă care a reclamat că are nevoie de sprijin la început de carieră. După ce Edupedu.ro a scris despre profesoara Carmen Beraru care într-o dezbatere a Ministerului Educației a reclamat că debutanții nu sunt sprijiniți suficient de mentori, directoarea Niculina Moisuc i-a „recomandat” să nu aleagă postul pe care e suplinitoare și în anul școlar care vine, „pentru că nu va fi în regulă pentru tine”.

Presiunile și „recomandarea” să aleagă un alt liceu din toamnă după concursul județean de profesori suplinitori au fost făcute după ce articolul Edupedu.ro despre intervenția profesoarei de științe socio-umane Carmen Beraru, din dezbaterea publică a Ministerului Educației pe marginea standardelor profesionale pentru profesori, a circulat pe grupul de Whatsapp al cancelariei de la Colegiul Tehnic Rădăuți (CTR).

  • Profesoara a terminat primul an de predare și urmează ca după concursul județean pentru suplinitori calificați să opteze din nou pentru un post, cel de la Rădăuți fiind singurul de altfel din județ pentru specializarea ei.

„În loc să perpetueze ierarhii rigide sau să manifeste superioritate, acești profesori ar trebui să îmbrățișeze un spirit de colaborare și susținere, oferind debutanților nu doar cunoștințe, ci și sprijin emoțional și moral”, a spus Carmen Beraru la dezbaterea online despre profilul cadrului didactic și noile standarde profesionale. „Eu una am simțit denigrarea și sabotajul din partea colegilor cu experiență în momentele în care am obținut rezultate remarcabile cu elevii”, a mai menționat aceasta.

După viralizarea articolului pe grupuri, directoarea Colegiului Tehnic Rădăuți (CTR), Niculina Moisuc, a transmis într-un mesaj adresat profesoarei Carmen Beraru: „Mulțumim pentru aprecieri (…) atât s-a putut. Vă doresc ca în anii ce vor urma în activitatea dvs. să optați pentru unități școlare care vor fi pe placul așteptărilor și nevoilor ce le gândiți. La revedere și mult succes!!!”. Directoarea ar fi continuat prin a „recomanda explicit” să nu mai aleagă colegiul tehnic pe care îl conduce. „Oriunde, dar nu CTR”.

Contactată de Edupedu.ro pentru o poziție, directoarea Niculina Moisuc a început prin a vorbi despre faptul că profesoara Carmen Beraru a fost cercetată în comisia de disciplină în anul școlar 2023-2024 după ce ar fi postat „fotografii personale pe un cont personal de Instagram, unde a dat accept copiilor să poată vizualiza postările dumneaei”. Niculina Moisuc a negat că profesoara „a avut parte de tratamentul pe care ea îl descrie” și spune că nu s-a simțit vizată de acuzații. Discuția integrală cu directoarea CT Rădăuți, mai jos în articol.

Întrebată ce se v-a întâmpla dacă profesoara va alege Colegiul Tehnic Rădăuți de la 1-2 septembrie după concurs, directoarea Moisuc a spus: „Păi dar ce să se întâmple, probabil că lumea o va privi după cum merită să fie privită dat fiind cele spuse de dânsa care sunt neadevăruri. În momentul în care, de exemplu, ajunge un cuplu să divorțeze, da, să zicem, să spună tot felul de lucruri, următoarele întâlniri cum decurg, cu plăcere?

Asta s-a întâmplat și aici, dar eu nu pot să-i condiționez. (…) Eu nu pot să intervin în a nu veni, doar i-am recomandat, i-am recomandat în sensul în care «îți recomand să nu mai vrei din nou aici, pentru că nu va fi în regulă pentru tine», de vreme tu spui că în ciuda tuturor lucrurilor care, mă rog, de care ai beneficiat, tot n-ai fost tratată cum ai vrut tu. Să-ți găsești o școală cum vrei tu”.

Redăm integral discuția cu directoarea Niculina Moisuc:

Reporter: Bună ziua, scuzați deranjul, doamna Niculina Moisuc?

Niculina Moisuc: Da, bună ziua.

Reporter: Ștefan Lefter din partea Edupedu.ro sunt. V-am sunat pentru o poziție în legătură cu o presiune asupra unei profesoare de la dumneavoastră din Colegiul Tehnic Rădăuți, să nu mai aleagă acest liceu din septembrie pentru încă un an, fiind suplinitoare. Este vorba de doamna despre care am scris un articol pe site și voiam să vă întreb în primul rând care este motivul pentru aceste presiuni asupra profesoarei. Dacă puteți să-mi explicați raționamentul.

Niculina Moisuc: Înainte de toate, doamna profesoară a avut în anul școlar 2024-2025 un număr de 12 ore la Colegiul Tehnic Rădăuți. Restul a avut completare la un act colegiu.

Reporter: Anul 2024-2025 nu a început încă.

Niculina Moisuc: Scuzați, 23-24. Și a intrat într-un fel de conflict cu mai mulți colegi din școală. E și motivul pentru care a intrat într-o discuție în comisia disciplinară pe o temă care nu-i deloc onorată unui cadru didactic, în sensul postării unor fotografii personale pe un cont personal de Instagram, unde a dat accept copiilor să poată vizualiza postările dumneaei. În tot cazul n-a avut parte de un tratament de genul celui pe care ea îl descrie acolo, în sensul în care s-au susținut două inspecții pentru definitivat, eu personal am asistat la una dintre inspecții și am avut toată îngăduința și bunăvoința ca lucrurile să fie foarte bine. Ca atare, s-a prezentat și la examenul de titularizare, unde a luat 2 și ceva, și la cel de definitivat – unde a luat 3 și ceva. Deci, una peste alta, nu, nu a avut parte de tratamentul pe care ea îl descrie.

Mai mult decât atât, mi-a trimis mie ca urmare a postării, mă rog, interviului sau, mă rog, declarației ei pe care eu am postat-o pe cancelarie, mi-a trimis că nu făcea referire la colectivul de colegi de aici, că își dorește îmbunătățirea aspectelor educative ș.a.m.d. Însă câtă vreme face divagații pe lucruri nerealiste, ea nu mai are ce să zică că vine și toată lumea ar fi cu brațele deschise la momentul revenirii ei în colectiv.

Adică după ce împroști, în condițiile în care nu-i deloc adevărat că până la urmă ce a vrut să-și facă și-făcut – să meargă cu copiii în excursie – s-a dus, a vrut să participe cu ei la competiții – s-a dus, adică nimeni nu a îngrădit-o de niciun fel. De aici mai departe ne trezim că n-a fost susținută. Adică cum n-a fost susținută.

Niculina Moisuc / Foto: captură Youtube.com/ Rădăuțiul Civic

Reporter: Am înțeles, în declarațiile doamnei ea nu face… Spuneți, hai, spuneți.

Niculina Moisuc: … și atunci i-am spus că ar fi de preferat că pentru ce înseamnă alegerea unei activități pentru anii următori să opteze pentru o școală unde i se vor oferi acele așteptări pe care ea le are.

Asta a fost ideea. Mai departe, luați-o cum vreți, dacă vreți să speculați un iz de scandal și de distorsiuni, de interese, mă rog, puteți să o faceți, dar nu e deloc realitate cea pe care ea o descrie și mai mult decât atâta, spuneți dumneavoastră, în momentul în care ești un an de zile încadrată într-un colectiv, te bagi în tot felul de lucruri care te privesc într-o măsură mai mică. Faci ceea ce faci, intri în discuția comisiei de disciplină. În final mai postezi o părere de genul că n-ai fost tu ajutată sau n-ai fost cu înțeleasă. Deci mai departe, când mai vii în colectivul ăla cam cum vei fi privit.

Reporter: Dar doamna în declarațiile sale nu a făcut nicio referire la vreun nume sau la cineva explicit. Așa că mă lăsați să înțeleg că v-ați simțit vizată practic de doamna care spune că nu a primit sprijin sau cum?

Niculina Moisuc: Nu m-am simțit vizată eu personal, ci m-am simțit vizată în calitate de reprezentant al colectivului întreg care n-a tratat-o în felul acesta și ea nu s-a plâns, să susțină (… – neinteligibil) pentru succese și realizări cu elevii. Nicidecum, deci chiar nicidecum. Toate postările pe care le-a făcut cu mă rog diferite participări ale copiilor la competiții, ea fiind profesor însoțitor, toate au fost postate de grupul de cancelarie și apreciate la momentul respectiv.

Nu văd de ce a simțit ea că este, a fost descurajată sau nu știu ce a fost. Și atunci vizavi de minciunile astea eu am reacționat în felul ăsta pentru că nu poți face chestii de genul ăsta, totuși suntem cu toții cadre didactice, adică hai să ne vedem fiecare de lungul nasului, ce vrei tu de fapt? Ea ce vrea de fapt? Are experiențe care o apasă sub acest aspect și a refulat în sensul ăsta?

Reporter: Da, asta nu știu. Eu doar v-am cerut o poziție. Dar am o întrebare, doamna am înțeles că este suplinitoare, deci ar urma ca și în anul următor să-și aleagă o școală în urma ședințelor de repartizare. Ce se întâmplă dacă [va alege același liceu]…

Nicoleta Moisuc: Mai întâi trebuie să susțină un examen la nivelul Inspectoratului Școlar pentru că ea în urma participării la concursul de titularizare cu notele care vi le-am detaliat nu are cum să ocupe un post în învățământ. Și atunci ea va trebui să participe întâi de toate la un concurs pe care îl organizează Inspectoratul Școlar la data de 30 august și ulterior dacă ea va obține o notă de cinci ar putea să ocupe un post în învățământ. Deci mai este cale lungă până atunci.

Reporter: Am înțeles, dar ce se va întâmpla dacă va reuși să ajungă din nou la Colegiu Tehnic Rădăuți la dumneavoastră?

Niculina Moisuc: Păi dar ce să se întâmple, probabil că lumea o va privi după cum merită să fie privită dat fiind cele spuse de dânsa care sunt neadevăruri. În momentul în care, de exemplu, ajunge un cuplu să divorțeze, da, să zicem, să spună tot felul de lucruri, următoarele întâlniri cum decurg, cu plăcere?

Reporter: Nici asta nu știu, că nu…

Niculina Moisuc: Asta s-a întâmplat și aici, dar eu nu pot să-i condiționez. (…) Eu nu pot să intervin în a nu veni, doar i-am recomandat, i-am recomandat în sensul în care îți recomand «să nu mai vrei din nou aici, pentru că nu va fi în regulă pentru tine», de vreme tu spui că în ciuda tuturor lucrurilor care, mă rog, de care ai beneficiat, tot n-ai fost tratată cum ai vrut tu. Să-ți găsești o școală cum vrei tu.

Reporter: Deci dacă va veni din nou la Colegiul Tehnic Rădăuți (…) înțeleg că nu sunteți deschisă la dialog să vedeți practic de ce a spus doamna.

Niculina Moisuc: Nu e vorba de acest aspect, să nu ajungem în altă zonă. Deci în momentul în care spunem că va veni din nou pe aceste ore, lumea nu o să mai percuteze la toată atitudinea ei de a fi într-un anume fel, da, câtă vreme i-a jignit deja, a jignit întreg colectivul cu ceea ce a declarat pentru că el are foarte multe experiențe pe seama căreia să vorbească și atunci clar referirea s-a făcut la colectivul nostru și a spus niște neadevăruri, adică dacă ar fi fost măcar adevărat nu ar fi supărat. Dar nu a fost așa.

Reporter: Trebuia să vă ceară acordul să vorbească sau ca să zică ceva?

Niculina Moisuc: Nu e vorba de a spune, de a-mi cere acordul, ci de a spune realități. Nu minciuni. Nu trebuie să-mi ceară mie acordul de niciun fel.

Reporter: Doamna pe parcursul anului v-a semnalat că are nevoie de sprijinul de care a spus și în dezbatere?

Niculina Moisuc: Nu, n-a făcut nicio semnalare de genul acesta. Și dintr-o dată te trezești că are poziția și atitudinea unui om nemulțumit sau care atenționează asupra unor aspecte, mă rog, deranjante pentru orice tânăr venit într-un colectiv? Da, mai întrebați alți tineri veniți în colectiv, vedeți dacă s-a simțit unul neglija sau nevalorizat. Sau mai întrebați și de alții ca să nu fiu eu subiectivă.

Reporter: Dar mai aveți profesori debutanți în școală? Sau de când nu ați mai avut profesori debutanți în școală?

Niculina Moisuc: În fiecare an sunt profesori debutanți în școală, în fiecare an.

Reporter: Am înțeles, și ei sunt, din câte știu, supravegheați, timp de un an, de un mentor.

Niculina Moisuc: Nu, metodologia vizavi de modul în care s-ar monitoriza activitatea debutanților nu este încă pusă în aplicare sub aspectul degrevării de o parte din normă a unor profesori cu calitatea de mentor și cumva realizarea unui mentorat pentru cei care sunt debutanți. Nu, lucrurile acestea nu  se petrec în învățământul românesc, doar pe hârtie și atât.

(…) Nu există situația aceasta, dar este cuprinsă în lege – că cei care sunt profesori mentori pot să beneficieze de o reducere de 2 ore din normă, să se înțeleagă că acele ore vor fi dedicate monitorizări activității unor debutanți. Dar nu se întâmplă treaba asta.

Reporter: Am înțeles.

Niculina Moisuc: E doar o prevedere legislativă.

Reporter: Dar de la tineri de obicei ați luat feedback ,de la cei care spuneți că sunt debutanți în fiecare an? Ei cum se raportează la probleme după un an la Colegiu Tehnic Rădăuți? Ce spun din ce ați primit de la ei.

Niculina Moisuc: Nu, câtă vreme lucrurile n-au fost abordate sub un aspect de reproș de vreun fel și și-au putut desfășura activitatea și s-au putut dezvolta personal și profesional înscriindu-se la concursurile de ocupare a posturilor, la gradele didactice, lucruri pe care îi privesc pe debutanți la momentul activității, câtă vreme ei să-și parcurgă demersurile acestea și n-au niciun fel de restriște din partea școlii sau a colegilor, ba din contra, inclusiv domnișoara care a dorit să-și susțină inspecția la anume clase pe care nu le avea în încadrare, colegii au sprijinit-o și au dat cu bunăvoință ore și, mă rog, activitatea să o desfășoare cu elevi cât mai buni și ca să fie totul în regulă. Adică de unde până unde toate treburile astea? Sau vorba cuiva – «nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită». Cam așa vine treaba.

Reporter: În regulă. Mulțumesc, am notat, am consemnat ce mi-ați spus, poziția dumneavoastră față de ce ați spus doamna.

Niculina Moisuc: Dacă mai puneți public niște lucruri, aș vrea să le văd și eu înainte de a apărea, mai ales dacă e vorba de poziția mea în vreun fel. Nu pot să fiu de acord ca să creați un răspuns asupra căruia nu-mi dau eu acordul.

Reporter: Păi mi-ați spus acuma lucrurile. Aveți nevoie de un acord de la dumneavoastră ca să vă lăsați singură să spuneți ce mi-ați zis?

Niculina Moisuc: Da. Deci eu vreau ca lucrurile să fie cât se poate de clare în ceea ce privește declarația mea față de cele spuse de doamna și să le văd întâi de a le posta dumneavoastră undeva.

Reporter: Am înțeles. Nu cred că este cazul, pentru că eu am notat mot-a-mot ce mi-ați spus dumneavoastră. Adică nu am….

Niculina Moisuc: Deci chiar este cazul și insist asupra acestui lucru.

Reporter: Am înțeles. Eu sunt jurnalist, ați discutat cu mine, nu aveți… Dacă vreți să mai faceți alte adăugiri, da, cu siguranță puteți să-mi dați mesaj sau să-mi spuneți dacă vreți să completați ceva astăzi. Dar în rest e ce mi-ați spus dumneavoastră, adică nu înțeleg…

Niculina Moisuc: Ba da, trebuie să înțelegeți că nu pot să accept, da, să apară un mesaj într-un spațiu public, altul decât cel cu care eu sunt de acord. E dreptul meu vizavi de ceea ce înseamnă intrarea în spațiul public a celor pe care le-am discutat.

Reporter: Da, dar este ce mi-ați spus dumneavoastră.

Niculina Moisuc: Păi, tocmai de asta, în momentul în care puneți pe hârtie efectiv niște lucruri, mă interesează să văd ce nuanțe le dați și cum le abordați, nu e firesc așa?

Reporter: Va fi textul exact cu ce mi-ați spus dumneavoastră.

Niculina Moisuc: Deci mai exact, da, eu aș vrea să văd înainte de a fi publicat.

Reporter: Sunt declarațiile dumneavoastră.

Niculina Moisuc: Nu, deci nu e de râs. Vă rog foarte tare.

Reporter: Dar sunt declarațiile dumneavoastră.

Niculina Moisuc: Absolut, dar eu vreau să văd ce anume redactați de pe seama declarațiilor mele. Pentru că acestea pot fi rupte din context, pot fi trunchiate, pot fi prelucrate și expuse într-un mod care nu este cel real. Nu puteți să ziceți că orice ați scrie este exact cu ce am spus eu.

Reporter: Eu public exact ce ați zis dumneavoastră. Nimic în plus, nimic în minus. Nu e nimic trunchiat sau tăiat sau adăugat în schimb.

Niculina Moisuc: Și atunci nu ar fi niciun fel de problemă ca eu să văd înainte materialul. Vă rog tare mult ca să nu intrăm în alte discuții sau alte încurcături? Da?

Reporter: Despre ce încurcături e vorba?

Niculina Moisuc: Vă dore-…

Reporter: Despre ce încurcături-… ?

Niculina Moisuc: Vă doresc o zi bună [închide telefonul].

Foto: © Vadim Kluchnik | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesoara Carmen Beraru cere reguli pentru profesorii mentori și denunță „denigrarea și sabotajul din partea colegilor cu experiență” în cadrul dezbaterii publice organizate de Ministerul Educației: Acești profesori trebuie sa le ofere debutanților nu doar cunoștințe, ci și sprijin emoțional și moral

22 comments
  1. Mi-am inceput cariera didactică sub directoratul d-nei prof. Moisuc. Mi-a fost mentor, prieten, psiholog, etc. M-a sprijinit și m-a sfătuit in toți anii in care mi-a fost director. Și nu numai pe mine, oricine a venit în școală, debutant sau nu, a avut parte de tot sprijinul și considerația dumneaei. Așa că îmi e imposibil sa cred aberațiile pe care d-na din articol le țintește spre d-na dir. Celor care își dau cu părerea critic la adresa d-nei dir. e clar că nu-i cunosc cariera sau reușitele didactice, dansa e un model de pedagog la care mulți doar visează.

  2. Dacă un cadru didactic cu note de 2 și 3 are această nesimțire,ne merităm soarta! Felicitări, doamnelor director pentru cât de mult muncesc și au înfrumusețat unitatea școlară!

  3. Am lucrat în învățământ ca suplinitor necalificat catedra de matematică clasele 5-8 în două școli.Vă spun din proprie experiență că,deși pot exista fricțiuni și invidii într-un colectiv profesoral,dacă ești măcar bun în ceea ce predai,vei fi cel puțin respectat pentru asta de către ceilalți profesori.In cazul acestei tinere” profesoare” , notele de 2 și 3 pe care le obține la examenele dumneaei spun totul despre nivelul ei profesional,că te și întrebi ce-o fi învățat la facultă de poate doar de 2 și 3.Dacă pe lângă asta s-a mai comportat și cu atitudine arogantă în mijlocul colegilor cu vechime și a reușit să și-i pună pe toți în cap,atunci e clar că nu o vrea nimeni în acel liceu.Iar dragoste cu forța nu se poate, oricâte anchete se vor face.

  4. “Reporter: Aveți nevoie de un acord de la dumneavoastră ca să vă lăsați singură să spuneți ce mi-ați zis?
    Niculina Moisuc: Da.”
    Ha ha ha! 🙂

  5. Bună ziua
    Din păcate sunt mulți directori identici cu doamna director de mai sus. Chiar unii se comportă mult mai rău. Mulți nu îndrăznesc să facă public astfel de comportamente
    Și eu am pățit la fel în Județul Dâmbovița.

  6. Nu sunt de partea niciunei categorii dar domnisoara de Economie nu merita sa fie jignita. Datorita ei am cunoscut noi prieteni la concursuri, am luat premiu si am gasit meseria pe care as face o din placere🥰 prima intrare a domnisoarei Carmen in sala de clasa a fost o stare pe care nu am cuvinte sa o descriu. orele cu ea au fost o placere , în schimb bucuria pe care o emana a disparut la un moment deoarece erau alti profesori care incercau sa spuna doar lucruri rele despre dumneaei dar nu luau în calcul ca e un profesor tanar care iubeste ceea ce face si vrea sa ne arate cat de frumoasa poate fi scoala si economia. daca vedeti asta sa stiti ca ne va fi dor de dvs sunteti formidabila… speram ca vor fi alti elevi norocosi care vor avea parte de svs 🥰🥰🥰🥰🥰

  7. Se vede ca directoarea e de calitate slabă ca om și ca pregătire pentru funcția pe care o deține; să bagi profesoara în comisia de disciplina pentru ca a dat acceptul elevilor la contul ei, doar ca să o hărțuiești, halal. Să o ameninți ca nu cumva să vină la același liceu – ar trebui băgată directoarea intai în comisia de etică, disciplina, violența (amenințarea verbală e tot violentă ) și apoi luate măsurile care se impun. Se va sesiza inspectoratul, ia să vedem 😶?

  8. Doamna Carmen e o profa de milioane. Nu imi doream sa urmez o facultate dar datorita ei si a muncii pe care a depus-o cu noi a reusit sa ne faca sa muncim pentru ceea ce visam. Chiar daca doamna a avut note mici nu notele arata cunostintele , activitatile si implicarea in proiecte de care nici nu am auzit pana la ea au o valoare mai mare

  9. La CTR e dictatura in regula. Doamna profesor Berariu mi-a fost profesoara si este un profesor de nota 10. In schimb doamna director isi impune propriile reguli si daca nu esti cu ea esti amenintat si inlaturat. De cand e ea directoare au inceput si scandalurile la CTR. Pentru faima si interesul propriu, trece peste orice.

  10. interesele si averile directorilor le urmărește cineva???

    e una pe la craiova, Roșca, directoare la un liceu fantoma tudor Arghezi, daca vezi ce averi a strâns te crucești! si liceul e propria ei feuda!!! cu bărbatul sau prin prefectura, taie si spânzură

    dar asta nu e tot, amândoi sunt bine înfipți în privat: mulg cu ambele mâini si statul si privatul

  11. Am avut o colegă debutantă, mentorată pe parcursul unui an de o profesoară de specialitatea dânsei (matematică). Avea nevoie să îi fie rezolvate exercițiile date la examenele de definitivat anterioare, destul de multe carențe legate de predarea conținuturilor de liceu, nu prea se impunea la clasă (știai la ce clasă are oră doar dacă treceai prin fața ușii). Mentorul a muncit cu ea un an întreg ca s-o ajute să se perfecționeze. D-na a luat definitivatul aproape de limită (dar l-a luat) și s-a mutat din rural în urban, unde va ferici generații de elevi.

    Dânsa nu s-a apucat să comenteze aiurea-n tramvai că n-a fost sprijinită. Atât lucru știa și ea – că nu prea poate singură, și chiar dacă nu vocal, a apreciat ajutorul primit.

    D-na de mai sus, dacă e adevărat că a luat 2 la CNU și 3 la definitivat, nu prea are pe cine da vina. Mentorul, chiar dacă e acolo s-o ajute, nu dă nici concurs nici examen în locul dânsei. Iar dacă partea cu ”vorbitul la general” nu se aplică, despre ce anume vorbea la general? Prin câte școli a ajuns și a fost sau nu sprijinită de un mentor ca să poată generaliza despre toți mentorii din sistem?!

    1. Aha!
      Bun.Dar de ajutat a ajutat-o cineva?Nu.Si atunci?Cum sa ia note mari dacă nu are materiale,dacă nu e indrumată?Măcar i s-au dat materiale?Sub semnătura, cu dovadă?Ca sa nu mai aibă ce zice.Nu.S-a ras de ea ca e de nota 2 și ca și ca.Invidie și răutate pură. Cum sa îți bați joc de cineva fără să ai ceva de împărțit.
      Nu e cine știe ce valoare doamna respectiva dar …. ar fi putut sa ajungă dacă avea un ajutor.
      Sa va fie rușine!

      1. 2 (DOI) nu e notă de om care a trecut prin facultate. Ce materiale, ce ajutor, ce să o învețe, cum se rezolvă limitele de șiruri și integralele?! 2 e pentru cel care habar nu are pe ce planetă trăiește, puțin mai mult decât 1 pentru foaia goală. Ce caută un ”profesor” de 2 în învățământ? Nu voi sunteți cei care blamați candidații care nu iau 5, nu îi vreți la catedră etc – ce are mai grozav domnișoara sau doamna respectivă pentru a fi așa apărată de cei ca d-ta?!

        Ce voiai, doamnă, să-i dea rezolvările în cască?!

        Măcar un patru, de spălat rușinea, putea să ia prin muncă proprie. Cum să ia note mari dacă nu știu ce ajutat, sprijinit, bla bla bla – se presupune că pentru a lucra în sistem a luat cel puțin o dată 5, cândva. Ce i s-a întâmplat, a uitat tot? Iar pentru pregătire, toate subiectele din anii anteriori sunt la liber, puși chiar de minister, cu bareme cu tot, n-ai decât să vezi cum arată și să ÎNVEȚI.

      2. Oare cum or fi reușit zeci de mii de profesori să își susțină examenele de grad,fără mentori? Fără să le pună nimeni în brate materialele necesare? Fără să primească prețioase sfaturi de la mentori? Dragilor munca și studiul individual, capacitatea de informare și cercetare , dorința de a fi foarte bine pregătit nu vi le oferă nimeni!Așa că,mai scutiți-ne de scuze și explicații care sa justifice golurile din formarea dvs profesională! Cu multă muncă și studiu,cu accesul la informație oferit de era internetului puteți să reușiți și singuri. Spor la muncă!

  12. Nu inteleg care este miza acestui articol.
    Avem:
    un pseudo-conflict;
    un articol anterior care publica in integralitate un discurs aiuritor despre un soi de mentor ideal (probabil si sfant);
    o directoare nervoasa;
    si un reporter care se asteapta sa ne formam o parere in functie de bias-ul de care a dat el dovada.

  13. O cunosc pe directoarea Moisuc, e un om de toata isprava. Profa de mate. Conduce o scoala grea, cu cca 1300 de elevi. Poate mai util pentru profesoara tanara si pentru elevi ar fi sa isi creasca competentele profesionale, de la note de 2 si 3 la un nivel mai onorabil.
    E o arta si asta, sa sa arunci cu noroi in cineva care face treaba, iar tu, de nota 2, sa te victimizezi ca nu primesti suport.
    Poate ar fi mai util sa gandim in termeni de corporatie, daca vrem performanta si in invtamant. Un manager bun ce ar trebui sa faca cu un astfel de angajat? Ofera valoare? Se integreaza in echipa? Progreseaza? Vreau sa ramana la mine in echipa? Sau mai bine se duce la concurenta…

    1. Hai zău!Profesorii se formează!Cine lucrează de ani de zile în domeniu știe ca exact asa este!Vechea formula ca : sa se perfecționeze. Da’ de ce nu o ajuta nimeni?Am văzut de atâtea ori persoane care știau cum trebuie făcut ceva și nu spuneau începătorilor doar râdeau pe la spatele lor ca sunt incompetenți.Plus ca are avantaje bănești ca e mentor!!
      Profesorii sunt ca vinul:de la an la an sunt mai buni și adevărul este ca acriturile alea bătrâne invidioase pe astea tinere au o placere în a rade de tine.
      O fi țoapă,da’ nici cu voi nu mi-e rușine!

      1. Vezi că ai o fractură de logică.

        1. Profesorii sunt mai buni pe măsură ce adună experiență

        se bate cap în cap cu

        2. ”acriturile alea bătrâne sunt invidioase pe astea tinere.”

        Iar d-ra respectivă putea foarte bine să se perfecționeze de una singură, fiind așa bună, și să le dea clasă acriturilor. Nota la definitivat arată că nu e prea bună nici la disciplina pe care o predă, că partea de metodică și pedagogie e doar vreo trei puncte din total. Deci hai să ne gândim și la elevii dânsei – dacă o apreciază pentru că e tânără dar nu învață nimic de la dânsa pentru că nu prea își cunoaște materia… Ce au ei de câștigat până la urmă?

        Iar pe cel care nu se ajută singur nimeni nu-l poate ajuta. Putea să fure meserie, dacă era interesată cu adevărat. Dar poate nici nu e, că are apărători care vorbesc așa, că se știu și ei cu musca pe căciulă.

  14. Dacă a făcut asta ,cu părere de rău,o anunț ca doar dacă pleacă din județul respectiv ,poate,va avea un viitor în învățământ. Vor fi repercusiuni de peste tot.Daca denunti ceva ai face bine sa te pregătești sa pleci din sistem pentru ca țin unii de alții ca limbricii și îți vor pune “red note” și toți vor știi ce au de făcut. Vei pleca tu de bunăvoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Solicitările profesorilor dau peste cap calculele pentru buget. Sorin Banciu: Nu producem atât de mulți bani. Florin Manole: Ar costa 16 miliarde ce au cerut sindicatele. Cristian Seidler: Au rămas 7 miliarde, dar tot profesorul să fie solidar, nu-i așa?

Toată lumea pare să fie de acord că Educaţia este o prioritate, însă matematica le dă bătăi de cap politicienilor, potrivit TVR. Sorin Banciu, secretar de stat în Ministerul Mediului,…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

Consiliile elevilor și asociațiile județene reprezentative trebuie să raporteze anual cum e respectat Statutul Elevului în fiecare școală din județ / Școlile și inspectoratele trebuie să publice rapoartele, iar unitățile de învățământ au obligația să remedieze deficiențele semnalate

Consiliile județene ale elevilor și Consiliul Municipal al Elevilor București, precum și alte asociații reprezentative ale elevilor trebuie să elaboreze rapoarte anuale în care să prezinte în ce măsură unitățile…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, crede că politica celor trei scenarii, aplicată școlilor, este “corectă” și pune în context electoral discuția despre redeschiderea unităților de învățământ

Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, fost ministru al Educației, a luat poziție, joi, în discuțiile privind situația școlilor închise din cauza pandemiei Covid-19. El…
Vezi articolul

Peste 150 de reprezentanți ai ONG-urilor din educație și ai companiilor s-au întâlnit cu ministrul Sorin Cîmpeanu și echipa sa pentru discuții pe viitoarea lege a Educației. Grupul format din societatea civilă și cei din business se numește „O Voce pentru Educație” și vrea să „contribuie la reformarea educației din România”

Peste 150 de „ONG-uri educaționale, sectorul de business, alături de Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, împreună cu echipa sa din Minister” s-au înrtâlnit astăzi timp de mai multe ore la un…
Vezi articolul