Produceți mai multe instrumente de inteligență artificială care să ușureze munca profesorilor – apel al autorităților britanice pentru companiile de tehnologie, care primesc acces special la resursele educaționale ale Departamentului pentru Educație de la Londra

111 vizualizări
Foto: © Suriya Phosri | Dreamstime.com
Guvernul britanic a îndemnat companiile tehnologie  să creeze instrumente de inteligență artificială destinate profesorilor, instrumente care să reducă volumul de muncă al acestora, potrivit The Guardian. Publicația precizează că reprezentanții guvernului de la Londra au anunțat că vor oferi modelelor IA destinate îmbunătățirii educației acces special la banca de resurse a Departamentului pentru Educație.

Este citat, în acest sens, ministrul pentru Educație timpurie, Stephen Morgan, potrivit căruia această inițiativă reprezintă „un pas imens pentru IA la clasă”. Guvernul britanic – care în sistemul descentralizat al educației reprezintă doar Anglia – urmează să aloce 3 milioane de lire sterline pentru a realiza o „bancă de conținuturi educaționale”, car esă cuprindă evaluări, elemente de curriculum și materiale de predare, din care să se „inspire” platformele IA.

  • Potrivit sursei citate, deși astfel de instrumente sunt folosite deja de diverși profesori pentru a le ușura munca, cele existente nu sunt instruite anume pentru a fi folosite la clasă, cu materiale concepute și aprobate special pentru elevii și profesorii din Anglia,

E anunțată, totodată, o competiție cu o valoare de 1 milion de lire sterline, bani care vor fi alocați celor mai bune idei  de folosire a bazei de date a Departamentului pentru Educație, în sensul reducerii volumului de muncă pentru profesori – de la realizarea de caiete de lucru la planuri de predare.

Pentru a-și susține proiectul, guvernul britanic a prezentat, miercuri, o cercetare potrivit căreia utilizarea unor conținuturi clar delimitate pentru a instrui un model IA ar crește acuratețea rezultatelor acestuia de la 67% la 92%. Și aceasta, în condițiile în care acuratețea este una dintre principalele probleme puse în acest moment de instrumentele IA.

Este menționat, totodată un alt studiu realizat pentru același departament, că arată că majoritatea părinților britanici sunt favorabili folosirii IA de către profesori, în munca lor, dar ezită să accepte interacțiuni directe ale elevilor cu platforme IA, interacțiuni care ar reduce contactul uman direct și ar putea determina rezultate educaționale adverse.

Citește și:
Unde poate fi folosită inteligența artificială în școli și care sunt limitările ei majore – analiză OCDE

Foto: © Suriya Phosri | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi profesori acuzați că au fraudat concursul naţional de matematică Arhimede au scăpat de pedeapsa cu închisoarea, a decis Curtea de Apel / Anchetatorii susțin că aceștia şi-au însuşit fondurile din taxele de înscriere plătite de elevi şi au înregistrat în contabilitate cheltuieli fictive, creând un prejudiciu de peste 3 milioane de euro

Curtea de Apel București a anulat pedepsele date de instanță în dosarul privind organizarea concursului de matematică ‘Arhimede’, potrivit Agerpres. Dosarul vizează infracţiuni de evaziune fiscală, spălare de bani, delapidare…
Vezi articolul

UPDATE Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru liceu de la Craiova, semnalate de profesori: baremul pentru proba de Teorie muzicală, cu mai puține exerciții decât ar fi primit elevii – FOTO

Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru elevii de liceu, desfășurată la Craiova, potrivit surselor Edupedu.ro. Baremul pentru proba de teorie muzicală afișat la liceul organizator cuprinde doar 7 sau…
Vezi articolul