Procedura operațională pentru desfășurarea online sau hibrid a ședințelor consiliilor de administrație ale școlilor / Ședințele pot fi convocate prin SMS, iar membrii CA decid cum va avea loc votul secret

Foto: © One Photo | Dreamstime.com


Procedura de desfăşurare online sau hibrid a ședintelor consiliilor de administrație (CA) ale școlilor a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Procedura prevede că ședințele pot fi convocate prin SMS sau WhatsApp, iar președintele sau secretarul CA va transmite link-ul de conectare pentru ședințe. Modul în care va avea loc votul secret online este lăsat la decizia membrilor CA.

Noutățile regăsite în procedură:

Potrivit documentului, unitatea de învățământ va respecta următorii pași pentru desfăşurarea on-line sau hibrid a ședințelor CA:

„a) conducerea unității de învăţământ stabileşte, conform prevederilor art. 11, alin (5) din Metodologia – cadru de organizare si funcționare a consiliilor de administrație din unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin O.M.E. nr. 6223/04.09.2023, cu modificările și completările ulterioare, printr-o procedură la nivelul unitatii, elaborată de comisia de evaluare și asigurare a calităţii, numită în continuare CEAC, la începutul anului şcolar 2024-2025, mijloacele prin care se realizează convocarea sedințelor CA: sub semnătură sau prin poştă, fax, e-mail, alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ (de exemplu, whatsapp, SMS etc.);

b) în cadrul primei ședințe a CA nou constituit, se decide modalitatea de transmitere a votului, în situațiile care impun votul secret, de către membrii CA care participă on-line, în cazul şedinţelor desfăşurate on-line sau hibrid, emiţându-se hotărârea CA;

c) în cadrul primei ședinţe a CA nou constituit, se decide termenul-limită de asumare, prin semnătură, a procesului-verbal al şedinţei de către membrii CA, observatorii și invitaţii care participă on-line, în cazul şedinţelor desfăşurate on-line sau hibrid, emiţându-se hotărârea CA;

d) preşedintele CA hotărăște, în ședinţa CA, modalitatea de desfăşurare a următoarei ședinte – fizic, online sau hibrid;

e) secretarul CA realizează, prin mijloacele stabilite procedural, convocarea membrilor consiliului de administratie, a observatorilor și a invitaţilor, conform termenelor stabilite de art. 11, alin (5) din Metodologia-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învăţământ preuniversitar, aprobata prin 0.M.E. nr. 6223/04.09.2023, cu modificările si completările ulterioare;

f) preşedintele/ secretarul CA transmite link-ului de conectare la aplicatia folosită pentru ședința online/hibrid;

g) în cadrul fiecărei ședințe CA desfăşurate on-line sau hibrid, preşedintele CA primeşte, prin mijloacele stabilite (e-mail, alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ – WhatsApp, SMS etc.), în cazul votului secret, votul membrilor CA care participă on-line si comunică rezultatul final al votului, prin indicarea numărului de voturi „pentru“, numărului de voturi „împotrivă“ si a numărului de abțineri;

h) secretarul CA scrie lizibil și inteligibil procesul verbal al ședinței în registrul de procese verbale al CA/ redactează electronic, după caz, procesele verbale ale şedinţei desfășurate on-line sau hibrid, menționând desfăşurarea şedinţei CA în format on-line sau hibrid, prezența la ședință și îndeplinirea condiţiei de cvorum, discuţiile, punctele de vedere ale participanților, modalitatea de vot şi rezultatul obținut în urma votării, precum si hotărârile luate;

i) secretarul CA asigură asumarea, prin semnătură, a procesului-verbal al sedintei de către membrii CA, observatorii și invitații participanți la sedințele desfăşurate on-line sau hibrid;

j) secretarul CA redactează, pe baza procesului-verbal al ședinței, o hotărâre a CA care conține enumerarea deciziilor definitive de aprobare/avizare sau respingere prin vot a documentelor/propunerilor/cererilor aflate pe ordinea de zi a şedinţei şi o prezintă președintelui pentru a fi semnată;

k) preşedintele CA semnează hotărârea adoptată şi documentele aprobate de CA;

l) secretarul CA afişează hotărârea adoptată de către CA la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia; în situaţia în care hotărârile conţin informatii cu privire la date cu caracter personal, acestea se anonimizează;

m) secretarul CA transmite, în termen de 2 zile lucrătoare de la data desfăşurării ședinței, la cerere, membrilor CA si a observatorilor, în copie, hotărârea CA, procesul-verbal al ședinței și, după caz, anexele acestuia, cu anonimizarea datelor cu caracter personal;

n) secretarul CA înregistrează hotărârea adoptată, semnată de preşedinte, în registrul de evidenta a hotărârilor CA;

o) secretarul CA, alături de preşedinte, asigură arhivarea, pe suport hârtie sau electronic, a documentelor rezultate din activitatea CA”, prevede procedura.

Modul de lucru:

Screenshot

Descarcă procedura operațională pentru desfășurarea online sau hibrid a ședințelor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, publicată de ISMB:


Foto: © One Photo | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount

Exit mobile version