Procedura operațională pentru desfășurarea online sau hibrid a ședințelor consiliilor de administrație ale școlilor / Ședințele pot fi convocate prin SMS, iar membrii CA decid cum va avea loc votul secret

1.101 de vizualizări
Foto: © One Photo | Dreamstime.com

Procedura de desfăşurare online sau hibrid a ședintelor consiliilor de administrație (CA) ale școlilor a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Procedura prevede că ședințele pot fi convocate prin SMS sau WhatsApp, iar președintele sau secretarul CA va transmite link-ul de conectare pentru ședințe. Modul în care va avea loc votul secret online este lăsat la decizia membrilor CA.

Noutățile regăsite în procedură:

  • conducerea unității de învățământ stabilește prin ce mijloace vor fi convocate ședințele – pe lângă modalitățile din regulamentul vechi (sub semnătură sau prin poştă, fax, e-mail) apar „alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ (SMS, WhatsApp etc.)“
  • modalitatea de transmitere electronică a votului secret se va decide de către membrii CA – se va emite o hotărâre în prima ședință a CA nou constituit;
  • stabilirea termenului-limită pentru asumarea procesului-verbal se stabilește tot în prima ședință a CA;
  • preşedintele sau secretarul CA transmite link-ului de conectare la aplicația folosită pentru ședința online sau hibrid;
  • hotărârile adoptate de CA vor fi publicate la avizierul unității de învățământ și pe website, cu anonimizarea datelor personale, dacă este cazul.
  • arhivarea documentelor rezultate din activitatea CA, fie pe suport hârtie, fie electronic, va fi asigurată de secretarul CA și președinte.
  • membrii CA care nu pot participa la ședință vor transmite secretarului CA prin mijloace electronice folosite de unitatea de învățământ (WhatsApp, SMS etc.), documentul care justifică motivarea absenței, înainte de începerea ședinței.

Potrivit documentului, unitatea de învățământ va respecta următorii pași pentru desfăşurarea on-line sau hibrid a ședințelor CA:

„a) conducerea unității de învăţământ stabileşte, conform prevederilor art. 11, alin (5) din Metodologia – cadru de organizare si funcționare a consiliilor de administrație din unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin O.M.E. nr. 6223/04.09.2023, cu modificările și completările ulterioare, printr-o procedură la nivelul unitatii, elaborată de comisia de evaluare și asigurare a calităţii, numită în continuare CEAC, la începutul anului şcolar 2024-2025, mijloacele prin care se realizează convocarea sedințelor CA: sub semnătură sau prin poştă, fax, e-mail, alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ (de exemplu, whatsapp, SMS etc.);

b) în cadrul primei ședințe a CA nou constituit, se decide modalitatea de transmitere a votului, în situațiile care impun votul secret, de către membrii CA care participă on-line, în cazul şedinţelor desfăşurate on-line sau hibrid, emiţându-se hotărârea CA;

c) în cadrul primei ședinţe a CA nou constituit, se decide termenul-limită de asumare, prin semnătură, a procesului-verbal al şedinţei de către membrii CA, observatorii și invitaţii care participă on-line, în cazul şedinţelor desfăşurate on-line sau hibrid, emiţându-se hotărârea CA;

d) preşedintele CA hotărăște, în ședinţa CA, modalitatea de desfăşurare a următoarei ședinte – fizic, online sau hibrid;

e) secretarul CA realizează, prin mijloacele stabilite procedural, convocarea membrilor consiliului de administratie, a observatorilor și a invitaţilor, conform termenelor stabilite de art. 11, alin (5) din Metodologia-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învăţământ preuniversitar, aprobata prin 0.M.E. nr. 6223/04.09.2023, cu modificările si completările ulterioare;

f) preşedintele/ secretarul CA transmite link-ului de conectare la aplicatia folosită pentru ședința online/hibrid;

g) în cadrul fiecărei ședințe CA desfăşurate on-line sau hibrid, preşedintele CA primeşte, prin mijloacele stabilite (e-mail, alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ – WhatsApp, SMS etc.), în cazul votului secret, votul membrilor CA care participă on-line si comunică rezultatul final al votului, prin indicarea numărului de voturi „pentru“, numărului de voturi „împotrivă“ si a numărului de abțineri;

h) secretarul CA scrie lizibil și inteligibil procesul verbal al ședinței în registrul de procese verbale al CA/ redactează electronic, după caz, procesele verbale ale şedinţei desfășurate on-line sau hibrid, menționând desfăşurarea şedinţei CA în format on-line sau hibrid, prezența la ședință și îndeplinirea condiţiei de cvorum, discuţiile, punctele de vedere ale participanților, modalitatea de vot şi rezultatul obținut în urma votării, precum si hotărârile luate;

i) secretarul CA asigură asumarea, prin semnătură, a procesului-verbal al sedintei de către membrii CA, observatorii și invitații participanți la sedințele desfăşurate on-line sau hibrid;

j) secretarul CA redactează, pe baza procesului-verbal al ședinței, o hotărâre a CA care conține enumerarea deciziilor definitive de aprobare/avizare sau respingere prin vot a documentelor/propunerilor/cererilor aflate pe ordinea de zi a şedinţei şi o prezintă președintelui pentru a fi semnată;

k) preşedintele CA semnează hotărârea adoptată şi documentele aprobate de CA;

l) secretarul CA afişează hotărârea adoptată de către CA la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia; în situaţia în care hotărârile conţin informatii cu privire la date cu caracter personal, acestea se anonimizează;

m) secretarul CA transmite, în termen de 2 zile lucrătoare de la data desfăşurării ședinței, la cerere, membrilor CA si a observatorilor, în copie, hotărârea CA, procesul-verbal al ședinței și, după caz, anexele acestuia, cu anonimizarea datelor cu caracter personal;

n) secretarul CA înregistrează hotărârea adoptată, semnată de preşedinte, în registrul de evidenta a hotărârilor CA;

o) secretarul CA, alături de preşedinte, asigură arhivarea, pe suport hârtie sau electronic, a documentelor rezultate din activitatea CA”, prevede procedura.

Modul de lucru:

Screenshot

Descarcă procedura operațională pentru desfășurarea online sau hibrid a ședințelor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, publicată de ISMB:


Foto: © One Photo | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like