Prin vacanța de 2 săptămâni “s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite”, acuză Federația părinților

26.486 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Toate argumentele invocate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a susține intrarea copiilor în vacanță au fost “demontate”, afirmă Federația Națională a Părinților (FNAP) într-o luare de poziție transmisă, marți, Edupedu.ro. Organizația arată că, în această situație, rămâne “o singură concluzie: singura motivație a acestei decizii a fost cea financiară. Se confirmă, astfel, ceea ce FNAP a susținut permanent: prin instituirea unei vacanțe forțate, s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite părinților în baza OUG 110/2021”.

FNAP arată că, “dacă în privința reducerii mobilității, argumentul a fost combătut de specialiștii în domeniu (orice vacanță școlară generează o creștere a mobilității și nu reducerea ei), dacă în ceea ce privește lipsa dispozitivelor electronice pentru elevi, contractele pentru achiziția acestora (unele aflate încă în derulare) de către școli sau autorități publice contrazic afirmațiile domnului ministru, nici măcar motivația lipsei unei viteze optime a rețelei de internet nu mai stă în picioare. ANCOM, răspunzând unei solicitări a Hotnews, contrazice justificările domnului ministru, precizând că parametrii tehnici pentru cele mai populare aplicații online – Zoom, Teams ori Webex, vitezele minime necesare sunt chiar de 30 de ori mai mici de 100 Mpbs, toate aceste aplicații funcționând pe orice tip de conexiune fixă ori mobilă – de la 3G până la Wi-Fi și internet fix”.

Organizația părinților “condamnă categoric” situația actuală și acuză că “pe toată durata mandatului său de ministru al educației, domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu nu a întreprins nicio măsură pentru îmbunătățirea sistemului de predare online în școlile din România, a desconsiderat permanent acest tip de predare, neînțelegând faptul că, în situații excepționale, școala online (cu toate inerențele ei) este preferabilă unei vacanțe forțate”.

Comunicatul FNAP, integral:

“Încă de la primele declarații cu privire la intenția Ministerului Educației de a impune o vacanță, în perioada 25 octombrie-5 noiembrie 2021, pentru toți preșcolarii și elevii din unitățile de învățământ de stat, Federația Națională a Părinților a atras atenția că măsura, invocată ca soluție pentru  reducerea mobilității populației și a numărului de îmbolnăviri cu SARS-Cov-2, nu va avea efectele scontate și va produce o întrerupere bruscă a ritmului de învățare al elevilor, cu efecte dezastruoase asupra acumulării de cunoștințe și competențe a unor generații întregi de elevi.

Apelurile noastre repetate, numeroasele argumente aduse în sprijinul solicitărilor noastre de a se renunța la o astfel de măsură ce putea fi înlocuită cu suspendarea activității didactice cu prezența fizică a elevilor și trecerea la un sistem de predare online au fost în zadar.

Principalul argument al domnului ministru Sorin Mihai Cîmpeanu pentru a justifica decizia de a dispune o vacanță forțată a fost lipsa infrastructurii pentru predarea în sistem online, generată de lipsa unei viteze optime a rețelelor de internet (susținea că ar fi necesară o viteză de 100 Mpbs) și de lipsa dispozitivelor necesare pentru un număr semnificativ de elevi.

Dacă în privința reducerii mobilității, argumentul a fost combătut de specialiștii în domeniu (orice vacanță școlară generează o creștere a mobilității și nu reducerea ei), dacă în ceea ce privește lipsa dispozitivelor electronice pentru elevi, contractele pentru achiziția acestora (unele aflate încă în derulare) de către școli sau autorități publice contrazic afirmațiile domnului ministru, nici măcar motivația lipsei unei viteze optime a rețelei de internet nu mai stă în picioare.

ANCOM, răspunzând unei solicitări a Hotnews, contrazice justificările domnului ministru, precizând că  parametrii tehnici pentru cele mai populare aplicații online – Zoom, Teams ori Webex, vitezele minime necesare sunt chiar de 30 de ori mai mici de 100 Mpbs, toate aceste aplicații funcționând pe orice tip de conexiune fixă ori mobilă – de la 3G până la Wi-Fi și internet fix.

Toate aceste demontări ale argumentelor invocate de domnul ministru Sorin Mihai-Cîmpeanu, conduc către o singură concluzie: singura motivație a acestei decizii a fost cea financiară. Se confirmă, astfel, ceea ce FNAP a susținut permanent: prin instituirea unei vacanțe forțate, s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite părinților în baza OUG 110/2021. 

Pe toată durata mandatului său de ministru al educației, domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu nu a întreprins nicio măsură pentru îmbunătățirea sistemului de predare online în școlile din România, a desconsiderat permanent acest tip de predare, neînțelegând faptul că, în situații excepționale, școala online (cu toate inerențele ei) este preferabilă unei vacanțe forțate.

Nu aceasta este imaginea României Educate pe care ne-o dorim cu toții!

FNAP condamnă categoric această stare de fapt ce nu se poate prelungi!”

Citește și:
Argumentele ministrului Cîmpeanu, pentru care a interzis școala online, desființate de Autoritatea Națională pentru Comunicații: Sunt necesare viteze de două ori mai mici

16 comments
  1. Bună seara! Sunt cadru didactic si confirm cele spuse de aceasta asociatie. Am fost obligată sa-mi iau concediu, acum si anul trecut in luna aprilie, iar programul care plateste cadrele didactice nu permite plata celor care doresc sa rămână în activitate. Sindicatele sunt alaturi de politicieni, transmit cate o informare formala catre presă.

  2. Pe toată durata mandatului său de ministru al educației, domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu, a realizat o invrajbire a celor implicati in educatie si invatare! Din momentul in care a fost propus pentru aceasta functie, moment in care mai multe voci si-au exprimat ingrijorarea si nemultumirea, domnul ministru nu a adus calitate ,coerenta si echitate in invatamant! Ar fi bine ca in urmatorul guvern sa fie propusa o persoana careia sa-i pese de cei implicati in invatamant, nu doar de cifrele si numerele de pe hartie, sa cunoasca exact situatia din unitatile de invatamant si nu doar ceea ce i se transmite pentru a i se face pe plac!
    1. Domnul ministru precizeaza ca scoala online nu este posibila in Romania , dar se inseala, generalizand niste situatii punctuale.
    2. Face precizari legate de rezultate negative la diferite teste internationale, fara sa faca precizarea esalonului de elevi carora le-au date aceste teste! Cum s-a stabilit grupul tinta?
    3. Conceptia domnului ministru legata de faptul ca in invatamantul preuniversitar nu se face nimic este total eronata.
    Daca domnul ministru va fi in continuare in aceasta functie, l-as provoca sa faca ( asemenea unui cadru didactic obisnuit) o ora intr-o gradinita, o ora intr-o scoala la nivel primar, o ora la gimnaziu si o ora la nivel liceal, pentru a vedea exact care este situatia de fapt in scoala romaneasca! Nu poti sa conduci ceva despre care stii doar de la televizor sau din ceea ce ti se comunica de catre altii!
    La final, sustin ”faptul că, în situații excepționale, școala online (cu toate inerențele ei) este preferabilă unei vacanțe forțate” pentru toate fortele implicate in invatamant!

  3. Eu sunt de acord cu vacanta de 2 săptămâni. 1. La cate cazuri de infectare erau, fiecare zi era un risc. Este imposibil să îți trimiți copii direct in fata virusului. Nu toți părinții sunt responsabili să țină copilul acasă dacă are simptome.
    2. Cine sta să supravegheze copilul in online? Își închide camera și se joacă pe tableta sau laptop. Este ok și varianta online, dar nu moare nimeni daca se decalează anul școlar cu 2 săptămâni.
    3. Nu cred că s-a gândit cineva la economie de salarii, profesorii sunt plătiți pe perioada vacantei.
    Este o măsură foarte buna pauza. Nu este corect să căutăm motive contra, ci sa fim constructivi și să creăm împreună un mediu prielnic scolii.

    1. Va impartasesc parerea. Mai adaug faptul ca noi, profesorii, in anumite scoli predam online din clasa, asadar mergem cu aceleasi mijloace de transport burdusite si interactionam intre noi la sedinte, la schimb de documente. Cand situatia este atat de grea, un ragaz pentru vaccinare, tratare si testare este foarte benefic. Ca daca nu mai ai elevi si mor e mai bine?

  4. Soluția este DESFIINȚAREA COMPLET INUTILULUI ÎNVĂȚĂMÂNT DE STAT, PRODUCE DOAR RATAȚI, LOOSERI ȘI SLUGI PT STĂPÂNII DE AFARA, PE BANII MEI. Părinți valoroși, plătiți va din propriile buzunare, la privat, studiile degeneraților voștri inutili, care niciodată nu vor produce nimic pt tara lir

  5. Care economie la salariile profesorilor ?
    Profesori primesc salariu in vacantele elevilor , unii figurează in activitate alții in concediu de odihna .

    1. Scuze, dar ești dusă, Ela!
      Informează-te înainte să vorbești!
      Nu am nici dirigenție și nici ore suplimentare, predau la liceu tehnologic unde vacanța de vară începe în luna august dar, să te lămuresc: salariul se plătește doar 75% în concediu! Tot în concediu nu se mai acordă indemnizația de hrană și nici cea de dirigenție și nu sunt plătite nici orele suplimentare!
      Deci, venitul se diminuează considerabil! Convenabil pentru bo(ss)ii care au venit cu această variantă!
      De ce nu online?
      Tot din cauza banilor…

    2. Nu se platesc orele suplimentare.
      Nu se cheltuie bani pe energie electrica si caldura.
      Nu se deconteaza naveta elevilor si a cadrelor didactice.
      Nu se cheltuie bani cu masti si dezinfectanti.
      Nu se distribiie cornull si laptele.
      Nu se acorda bani de ljceu, bursa profesionala, alocatie elevilor pedte 18 ani.
      Nu se cheltuie bani cu consumabilele din scoli.
      S-ar putea gasi si alte economii.

    3. Ca sa corectezi sau sa asisti la examene, deci ca sa fii in activitate, da, trebuie sa iti iei concediu de odihna.
      Iar salariul atunci cand esti in concediu de odihna nu cuprinde nici sporuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Iată cum încep să își arate efectele negative textele din proiectul România Educată, spune Anca Tîrcă, expert în educație, despre bursele de merit pentru elevii cu medii sub 5: Cred că sunt greșeli pe care Ministerul le face din cauza faptului că nu face analize înainte

“Bursele de merit acordate elevilor sub media 5 reprezintă unul dintre efectele negative ale textului România Educată”, spune Anca Tîrcă, expert în educație. Ea a spus într-o intervenție la TVRInfo…
Vezi articolul