Primele rezultate de la Bacalaureat 2024, înainte de contestații, sunt prezentate de ministrul Educației, Ligia Deca. Peste 76% din candidați au promovat examenul. Ligia Deca susține o conferință de presă, cu tema: „prezentarea rezultatelor înregistrate la examenul național de bacalaureat 2024 – prima sesiune / înainte de contestații”. Edupedu.ro transmite LIVE TEXT principalele declarații.
Rezultatele de la examenul național de Bacalaureat 2024 au fost publicate de Ministerul Educației.
„Îi am alături de mine pe domnul Secretar de Stat Zoltán Kallós, președintele Comisiei Naționale de Bacalaureat 2024, pe domnul Secretar de Stat Sorin Ion, președintele Comisiei Naționale pentru Organizarea Evaluării Naționale și, de asemenea, cel care coordonează procesul de evaluare digitalizată și pe domnul Marius Avram din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.
Aș începe prin a mulțumi tuturor celor care au contribuit la organizare a și desfășurare a examenelor naționale, atât la nivelul Ministerului Educației, cât și în toate centrele de examen sau de evaluare.
Așa cum știți, suntem în etapa de contestații la Evaluarea Națională. Va urma astăzi etapa de contestații la examenul de Bacalaureat.
Subliniez ceea ce am subliniat și acum câteva zile, când am anunțat rezultatele de la Evaluarea Națională. Este anul în care evaluarea digitalizată se generalizează, iar acesta este un pas important înainte.
În ceea ce privește desfășurarea probelor examenului național de Bacalaureat 2024:
Probele scrise s-au desfășurat în 477 de centre de examen. Evaluarea s-a desfășurat în 47 de centre zonale de evaluare din toată țara, cu 81 de subcomisii. Au fost soluționate toate cererile pentru asigurarea unor condiții de egalizare de șanse pentru candidații cu deficiențe de auz, deficiențe de vedere, tulburări de neurodezvoltare, diabet, ș.a.m.d. Și, la fel ca la Evaluarea Națională, toți cei care au solicitat să susțină probele examenului de Bacalaureat în condiții adaptate au putut face acest lucru. În total, au fost date aprobări pentru cazuri speciale pentru 772 de candidați.
În organizarea și desfășurarea Bacalaureatului din acest an au fost implicați aproape 14.000 de profesori asistenți, peste 10.000 de profesori evaluatori și aproximativ 5.000 de membri în comisiile de la nivelul centrelor de examen și al centrelor zonale de evaluare. Și le mulțumesc tuturor pentru implicare.
În ceea ce privește prezența candidaților la acest examen de Bacalaureat, au fost prezenți, în total, peste 130.000 de candidați din cei peste 134.000 de candidați înscriși.
Pentru promoția curentă, au fost prezenți 116.689 de candidați din cei 119.042 înscriși pentru susținerea probelor.
Din punct de vedere al rezultatelor, pentru toți candidații, adică promoția curentă plus candidații din seriile anterioare, rata de promovare este de 76,4%, față de 72,8% în 2023 și 73,3% în anul 2022.
Pentru seria curentă, rata de promovare înainte de contestații este de 81,5%, față de 78,4% în 2023 și 78,3% în 2022.
Pe filiere, rata de promovare pentru seria curentă se prezintă astfel: pentru filiera teoretică 90,7%; pentru filiera tehnologică 63,3%; pentru filiera vocațională 77,3%.
Dintre candidații din promoția curentă care au promovat examenul de bacalaureat, respectiv care au obținut media notelor peste șase, cei mai mulți se situează în tranșa de medii 8.00-8.99. Adică 32,77%.
29,9% obținut medii între 9.00 și 10.00, 23,78% obținut medii între 7.00 și 7. 99 și 13,5% obținut medii între 6.00 și 6.99. 39 de candidați au obținut media 10. 11,57% dintre candidații respinși au avut medii între 5.00 și 5. 99.
Cea mai mare rată de promovare pentru candidații din seria curentă s-a înregistrat în județele Cluj 88,9%, Galați 88,5%, Brăila 87,5%, Bacău 87,9% și Brașov 87,4%.
Cea mai scăzută rată de promovare s-a înregistrat în Ilfov 61,3%, Harghita 63,5%, Giurgiu 67%, Mehedinți 68,6% și Teleorman 69,3%.
Așa cum știți, lucrările au fost evaluate digitalizat. Mai ales în acest context mulțumesc și tuturor informaticienilor din centrele de examen și din centrele de evaluare. Rolul lor, în contextul generalizării evaluării digitalizate este cu atât mai important.
Așa cum s-a întâmplat și la Evaluarea Națională, acolo unde s-au înregistrat diferențe de notare între cei doi evaluatori, în ceea ce privește itemii obiectivi, lucrarea a fost retransmisă primilor doi evaluatori pentru reverificare.
De asemenea, pentru o evaluare cât mai omogenă, evaluatorii din toată țara au fost, și la examenul de Bacalaureat, instruiți direct de la Ministerul Educației.
Ce urmează:
Eventualele contestații pot fi des depuse sau transmise astăzi, 8 iulie, în intervalul orar 12.00-18.00, inclusiv prin mijloace electronice.
Rezultatele finale ale examenului de bacalaureat vor fi afișate pe 12 iulie.
Amintim că, pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții cumulative:
- să fi susținut probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
- să fi susținut toate probele scrise și să fi obținut cel puțin nota 5 la fiecare dintre acestea;
- să obțină cel puțin media 6 la probele scrise.
Pentru cei care nu au promovat după afișarea rezultatelor finale, ei pot susține examenul de Bacalaureat în următoarele sesiuni, inclusiv în sesiunea de toamnă de anul acesta dacă nu au fost eliminați din examen. Ei au posibilitatea de a solicita recunoașterea probelor promovate și de a susține doar probele pe care nu le-au promovat.
Candidați eliminați nu se mai pot înscrie pentru susținerea bacalaureat în următoarele 2 sesiuni. Ne referim aici la cazurile de fraudă.
Sesiunea de toamnă anul acesta va începe în 8 august cu evaluarea competențelor de comunicare orală în limba română. Probele scrise vor avea loc între 19 și 22 august. Înscrierea candidaților pentru Bacalaureatul de toamnă va avea loc între 15 și 22 iulie.
În ceea ce privește evaluarea națională, rezultatele finale vor fi afișate mâine, 9 iulie, după contestații.
Pe 10 iulie încep etapele admiterii la liceu. Prima dintre ele este afișarea ierarhiei candidaților pe județe, în data de 10 iulie. Este urmată de completarea opțiunilor pentru admiterea la liceu, între 11 și 22 iulie, și de repartizarea computerizată pentru admiterea la liceu, care va avea loc pe 24 iulie.”
Întrebare: Bună ziua, Diana Dumitrașcu, Televiziunea Română. În primul rând, dacă vă mulțumesc aceste rezultate și, în al doilea rând, am vrea să auzim cât de bine au reușit elevii din mediul rural. Foarte rapid m-am uitat pe dosarul de presă. Aproape jumătate dintre ei, 50%, nu au promovat acest examen de Bacalaureat. Aș vrea să detaliem puțin situația celor din rural. Mulțumesc!
Răspuns: Din punct de vedere al rezultatelor, ne înscriem într-un trend, așa cum spuneam, și aș evita să fac comparații, din nou, între generații. Este un rezultat care, cred eu, că confirmă niște premize, și anume utilitatea simulărilor mai devreme, pentru a exista timp de consolidare și de recapitulare. Și, de asemenea, așa cum s-a mai discutat în spațiul public, o propunere de îmbunătățire a fost existența unor subiecte care să permită o ierarhizare, mai ales la vârf, adică pe ceea ce înseamnă eșaloanele superioare de note. Cred că, din aceste puncte de vedere, lucrurile au fost așa cum ne-am propus. Sigur că ne dorim ca să avem un procent mai bun de promovare la exaenul de Bacalaureat. De asemenea, știm că trebuie să intervenim, mai ales în zonele vulnerabile, zonele rurale fiind, cu siguranță, zone prioritare în acest sens. Și aici tot ceea ce va însemna intervenția Ministerului, că vorbim despre învățământ remedial, că vorbim despre masă caldă, că vorbim despre planurile pentru reforma curriculară și adecvarea examnului de Bcalaureat la tipul de filieră – adecvarea, de exemplu, pentru filiera tehnologică, considerăm că vor însemna pași înainte pentru a avea rezultate mai bune la nivel social.
Întrebare: Când anume cei de la tehnologic ar putea da un Bacalaureat potrivit cu ceea ce ei au învățat, cu felul în care ei s-au pregătit?
Răspuns: Generația care va intra la liceu în anul școlar 2025-2026 va urma noile programe. Asta înseamnă că tot ei vor fi generația care vor da Bacalaureatul pe formula pe care noua lege a învățământului preuniversitar o prevede.
Întrebare: Bună ziua! Aș vrea să vă întreb oare când veți avea acele criterii de salarizare diferențiată pentru profesori. Știu că premierul vi le-a cerut încă de acum vreo jumătate de an și când veți lua cu adevărat măsuri concrete în a-i centrifuga din învățământ pe profesorii care dau generații și generații de picați atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat.
Răspuns: Într-adevăr, lucrul pe criteriile în ceea ce privește salarizarea bazată pe performanță este curs. Există inițiative din partea Ministerului Muncii de constituire a unor grupuri de lucru din care să facă parte și entități care asigură asistență tehnică, de exemplu Banca Mondială. Noi avem deja un document din partea OECD, care detaliază principiile pentru o salarizare diferențiată. Acele criterii recomandă criterii din mai multe puncte de vedere, adică nu recomandă doar observarea progresului efectiv al elevului, pentru că el poate fi influențat și de alte cauze, recomandă inclusiv corelarea cu etapele de promovare în carieră, cu profilul de carieră și, de asemenea, cu alte tipuri de evaluare valoarea realizată de colegi, evalorealizată de directori, evaluarea chiar realizată de cadrul didactic însăși sau însuși. Ne dorim să avem criterii de salarizare în colaborare cu federațiile sindicale, care, într-adevăr, să surprindă progresul, însă pentru asta trebuie să avem evaluarea standardizată. De aceea, noua lege, vorbim despre evaluări anuale standardizate. Avem o investiție în PNRR care vizează exact asta, o platformă pentru evaluare standardizată și cred că, înainte de a pune în practică eventuale criterii care să se lege de progresul elevilor, trebuie să avem această capacitate de a compara, de a vedea de unde a plecat în ele și unde a ajuns, iar acest lucru se poate realiza doar prin evaluarea standard vizată. Deci aceste evoluții, din punctul nostru de vedere, salarizarea diferențiată în funcție de progresul elevilor sau de performanță și evaluarea standarizată trebuie să meargă cumva mănă-n-mână.
Întrebare: Eu întrebam când, pentru că toate aceste informații despre grupuri de lucru și de ne trebuie aia, aia și ailaltă le știm deja și le-am aflat și de la conferința precedent.
Răspuns: Când vom avea noua lege a salarizării veți avea și răspunsul referitor la criteriile de salarizare.
Întrebare: Bună ziua! Mihai Peticilă, Edupedu.ro. În primul rând, este cel mai mare rezultat, cel mai bun rezultat al ratei de promovare și al numărului de absolvenți din 2015 încoace. Cum s-a întâmplat lucrul ăsta? Unde ați văzut că s-au întâmplat mișcări? Cine a performant mai bine și care au fost măsurile care au dus la asta, din analiza preliminară pe care o aveți?
Răspuns: Cred că suntem încă în analiza informațiilor. Finalizarea evaluării s-a realizat în cursul zilei de ieri. Avem un dosar de presă cu analiză statistică în ceea ce privește cauzele pentru rezultatul de acest an. Permiteți-mi să nu mă pronunț încă. Aș vrea să avem o discuție cu colegii noștri de la Unitatea de Cercetare în Educație și să putem face o analiză mai aprofundată. Mi s-a părut important să avem o primă discuție pe rezultatele statistice și să le anunțăm public, însă pentru a identifica și pentru a avansa posibile cauze, permiteți-ne să analizăm puțin mai bine.
Întrebare: La ieșirea de la probe, mai mulți elevi ne spuneau că subiectele au fost foarte ușoare. Asta a fost impresia generală. Colegii mei care au fost pe teren, de la televiziune, au înregistrat astea în materialele lor. Spuneți-mi dacă, într-un fel, dumneavoastră ați cerut, sau colegii dumneavoastră din conducerea Ministerului, să existe o influență asupra subiectelor, să fie făcute astfel încât și elevii care sunt sub un anumit prag să poată trece peste acest nivel. Din informațiile pe care Edupedu.ro le are, de la mai multe persoane din Ministerul Educației, chiar la cei care sunt coordonatori de subiecte a existat influențarea. Ar fi fost aduși aici, în Minister, profesori, cu o săptămână înainte de examenul de Bacalaureat, profesori din rural și de licee tehnologice, să se asigure că subiectele sunt accesibile și pentru elevii din liceele acestora. Cum comentați aceste informație și care e poziția dumneavoastră? Ați influențat în vreun fel, direct sau indirect, subiectele?
Răspuns: Ministrul Educației nu are nicio implicare în ceea ce înseamnă procesul de elaborare al subiectelor. Procesul de elaborare este gestionat de Centrul Național Politici de Evaluare și colegul meu vă poate da detalii cu privire la acest proces. De asemenea, Comisia Națională gestionează ce înseamnă desfășurarea procesului de evaluare. Permiteți-mi să mărturizesc că și eu am văzut în presă diferite poziții ale cadrelor didactice, care indicau, mai degrabă, un nivel mediu al subiectelor. Nu cred că elevii care au învățat bine au avut o problemă. Însă, în același timp, dacă ne uităm la cifre, vedem că ele nu sunt în mod semnificativ statistic, nici mai bune, nici mai proaste decât în ultimii ani. Deci, din punctul meu de vedere, la nivelul conducerii Ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare al subiectelor. O să-l rog pe colegul meu să vi-l detalieze, dacă vi se pare necesar.
Întrebare: Vă rog, chiar e important.
Răspuns: În niciun caz nu a existat o astfel de solicitare din partea cuiva. Subiectele de examen respectă structura pe care noi o postăm în fiecare an. Lanț imun Andrei, structură care poate fi usor verificată. De asemenea, aceeași structură este utilizată și în cadrul sincer, examenul de simulare, neexistând vreo dificultate mai mică sau mai mare.
Întrebare: Au fost modificate grupurile de lucru?
Răspuns: În niciun caz. Grupurile de lucru sunt numite prin decizia directorului Centrului Național de Evaluare.
Întrebare: Mulțumesc. O întrebare pentru doamna ministru, dacă se poate. A existat o solicitare – să faceți publice, să trimiteți copiilor și lucrările să le vadă în format pdf – din partea părinților. Lucrul acesta se întâmplă în Republica Moldova. Elevii au acces la contest la lucrarea lor, nu la baremul de corectare, ci la lucrare, așa cum au scris-o, în momentul primirii notelor inițiale ca să vadă dacă e cazul sau nu să facă o contestație. Puteți să faceți lucrul acesta? Vă gândiți la lucrul acesta? Ați pus problema „Haideți să fim mai transparenți cu lucrările pentru a ajuta copiii!”?
Răspuns: Am avut o discuție după ce am primit primele solicitări în acest sens. Și acum, în România, lucrările pot fi vizualizate după încheierea perioadei de contestații. Mecanismul de vizualizare presupune implicarea resursei umane și presupune deplasarea la centrul de examinare. Nu avem acum în platformă un sistem care să permită accesarea lucrării direct cu eu știu, user și parolă. Tot ceea ce înseamnă feedback din desfășurarea examenlor naționale din acest an vor fi analizat. Ne dorim să avem niște chestionare și pentru cadrele didactice implicate și pentru elevi și pentru cei din Ministerul Educației, pentru a putea vedea ce îmbunătățim pentru anul următor. În acest moment, nici metodologia și nici platforma nu ne permiteau un astfel de pas. S-a discutat mult în spațiul public. Așa cum vă spuneam, îmi doresc să analizăm în ceea ce privește posibilitatea tehnică și în ceea ce privește implicația suplimentară de resursă. În mod normal, orice pas în plus pentru transparență este unul bun, dar vom discuta inclusiv cu cei care se ocupă direct de examene, să ne spună ce înseamnă, ceea ce înseamnă fluxul de desfășurare al examenelor, un astfel de pas suplimentar.
Întrebare: Și o întrebare off-topic Bacalaureat, dacă îmi permiteți. Candidați la alegerile parlamentare?
Răspuns: Nu am avut această discuție și deocamdată nu am această preocupare. Deocamdată ne ocupăm de examenele naționale.
Întrebare: Comportamentul dumneavoastră, pentru că sunteți ministrul Educației și prin comportament dați un exemplul elevilor, copiilor, tinerilor. Comportamentul dumneavoastră în cazul în care veți lua decizia se candidați, va fi să rămâneți în funcție, sau să faceți un pas în lateral și, în perioada campaniei și în perioada fight-ului politic, să lăsați Ministerul Educației independent?
Răspuns: În momentul în care voi lua o decizie voi anunța și eventualele implicații.
Întrebare: Ioana Nicolescu, Euronews. Având în vedere că în toamnă vom avea noile planuri-cadru din ce înțelegem și va urma și o modificare a examenului de Bacalaureat. Sunt curioasă. M-am uitat și în străinătate. Spre exemplu, în Franța s-a schimbat în 2021 tot sistemul de Bacalaureat, în ideea că trebuie să facă trecerea către facultate și piața muncii, iar elevii își aleg cu 2 ani de zile înainte materiile, în funcție de facultatea la care vor susține admiterea, la fel ca la ele roz. Luați în vedere, prin aceste planuri-cadru noi, să eliminați o parte din materiile care încarcă curicula la final de liceu, clasele a 11-a și a 12-a, și să se concentreze acest nou plan-cadru pe materiile de examen, iar acestea, ulterior, să fie, probabil, gândite mai mult în sistemul occidental, adică să facă trecerea către facultat? Nu să dea bacul de dragul bacului.
Răspuns: Într-adevăr, am avut această discuție a personalizării curriculului liceal în funcție de opțiunea ulterioară a absolventului. A fost una dintre discuțiile inițiale și unul dintre principiile pe care am rugat ca cei din grupurile de lucru să le ia în considerare. O să vedem ce rezultă în urma discuțiilor din grupurile de lucru, însă eu, personal, da, mi-aș dori o flexibilitate mai mare în anii finali ai parcursului liceal, în așa fel încât să existe o relevanță a disciplinelor care pot fi alese de către elevi în așa fel încât parcursul ulterior în învățământul superior să fie sprijinit de parcursul liceal.
Întrebare: Și asta ar însemna și mai puține materii pe lângă?
Răspuns: O să vedem ce reiese din grupurile de lucru. Depinde de profilul absolventului. Trebuie să vedem ce avem nevoie să avem în planurile cadru pentru a îndeplini profilul absolventului pe care îl avem deja. Din nou, aceasta este o discuție pe care o poartă specialiștii. Aștept rezultatul din partea lor.
Întrebare: Aș vrea să vă mai întreb cât de sigur este acest examen de Bacalaureat, în condițiile în care subiectele apar pe internet la 20 de minute de la începerea probei. Dacă elevii au, într-adevăr, acces la tot felul de dispozitive prin care să fie ajutați să rezolve subiectele respective, ce valoare mai au aceste rezultate bune, cele mai bune din ultimii ani?
Răspuns: Acest fenomen al fotografierii rezultatelor și mediatizării ulterioare este cu siguranță unul regretabil. Însă această mediatizare apare după ce elevii sunt deja în parcursul examenului, sunt deja în sălile de examen și examenul este în desfășurare. Cei care le pot vedea sunt cei care nu se află în sălile de examen. Sigur că, în fiecare caz, noi am luat măsurile care se impugn. În cazul elevilor, ei sunt eliminați din examen. Următoarele două sesiuni de Bacalaureat, nu se mai pot înscrie. În cazul cadrelor didactice sau al personalului din comisii, ei urmează a fi sancționați în funcție de rezultatul cercetărilor, unele dintre ele chiar cercetări penale. Deci, eu cred că există sancțiuni foarte clare, care ar trebui să descurajeze orice astfel de încercare. Din păcate, avansul tehnologic face foarte grea depistarea unor astfel de dispozitive pentru comisii și trebuie să discutăm în ce măsură, la nivelul pregătirii centrelor de examen, putem avea măsuri de prevenție în afară de observarea pe care o fac profesorii asistenți atunci când se intră în săși, sau dacă sunt prinși în timpul examenului comunicând sau utilizând diferite dispozitive, sunt eliminați din examen. Deci, măsuri există și acum pentru acele cazuri punctuale, va trebui să găsim soluții în așa fel încât ele să fie din ce în ce mai puțin spre deloc. Nu cred că integritatea examenului național de Bacalaureat a fost afectată în vreun fel de apariția subiectelor, după ce copiii se află deja în sălile de examen.
Întrebare: Și mai am o ultimă întrebare legată de liceele care au rată de promovare zero. Câte sunt anul acesta și ce s-a întâmplat cu cele de anul trecut? Care au fost sancțiunile în cazul lor?
Răspuns: În acest an au existat, sigur, tot așa, o serie de unități de învățământ care au avut rată zero de promovare la Bacalaureat. Nu am avut cifrele, dar sunt convinsă că le putem extrage dacă avem o solicitare de presă și vi le putem transmite. Ca și anul trecut, ei nu vor mai putea școlariza pentru clasa a IX-a, celelalte generații mergând în continuare, dar ele sunt, în același timp, într-un proces de monitorizare de către inspectorate. De asemenea, ele au fost analizate și prin studiile pe care le-am făcut. Unele dintre ele sunt cazuri absolut speciale: fie sunt cu foarte puțini copii și sunt, mă rog, zone extrem de defavorizate, fie unele dintre ele sunt chiar licee, care școlarizează copii cu cerințe educaționale speciale. Deci, eu cred că în acele cazuri fiecare unitate de învățământ trebuie analizată nu numai din punct de vedere cantitativ, ci și din punct de vedere calitativ, adică trebuie să vedem care sunt cauzele și să încercăm să le adresăm. Pe termen lung, așa cum spuneam, testarea standardizată anuală va permite identificarea eventualelor dificultăți în învățare sau a golurilor în învățare mult mai devreme, pentru a nu ajunge la examenul de Bacalaureat la o nepromovare.
Întrebare: De ce nu se publică toate notele? Metodologia prevede la articolul 14, alineatul 2, publicarea tuturor notelor pentru ambele discipline la Evaluarea Națională și pentru toate discipinele la Bacalaureat. Evident, alt articol, dar e același lucru. Dumneavoastră, în aceeași metodologie, definiți nota finală a disciplinei ca nota formată din notele evaluatorilor și publicați, de fapt, doar nota finală, adică media celor două note ale evaluatorilor, nu notele. De ce nu publicați toate notele, pentru a fi și mai transparent procesul și pentru ca un elev să știe: dacă un evaluator l-a evaluat la aproape un punct diferență față de celălalt, contestația are rost. Dacă ambii sunt pe același plafon, probabil că nu. Ar fi un exercițiu de transparență și prevăzut de metodologie.
Răspuns: Metodologia are o formulare similară în ultimii ani. Întotdeauna datele s-au publicat în formatul în care se publică și în acest an. Este o solicitare, așa cum vă spuneam, nouă, publicarea tuturor notelor evaluatorilor și, ca orice altă sugestie de îmbunătățire a procesului, va fi analizată pentru anul următor.
Întrebare: Eu v-aș întreba dacă ne puteți detalia pe fiecare centru de examen ce s-a întâmplat după scurgerea subiectelor? Elev eliminat, ce s-a întâmplat cu profesorii și încă o nouă zi de examen, că poate acolo e sura.
Răspuns: Cred că, în multe cazuri, cercetarea din punct de vedere penal desfășurate de organele de anchetă este încă în curs. Deci nu vă pot detalia pentru fiecare caz în parte. Acolo unde sunt doar chestiuni care țin de candidați, de elevi au fost deja finalizate procedurile, sigur putem să facem, să vă facem disponibile măsurile, dar o să rog, tot așa, o solicitare, ca să putem să detaliem pentru fiecare în parte.
Contestațiile pot fi depuse/transmise tot astăzi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.
Candidații care contestă rezultatul inițial al evaluării trebuie să completeze, să semneze și să depună/transmită prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.
Inspectoratul Școlar Județean Dolj a publicat modelul de cerere pentru contestație.
3 – 7 iunie 2024: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
7 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
17 – 19 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A19 – 20 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B19 – 21 iunie 2024: Evaluarea competențelor digitale – proba D25 – 27 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
1 iulie 2024: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă2 iulie 2024: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă4 iulie 2024: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă5 iulie 2024: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
8 iulie 2024: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12.00 – 18.00
9 – 11 iulie 2024: Rezolvarea contestațiilor
12 iulie 2024: Afișarea rezultatelor finale