Prima generație cu patru evaluări în trei ani. Andronescu: Simularea de la a VII-a, un semnal de alarmă pentru elevi, profesori și părinți

3.351 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Elevii care acum sunt clasa a VII-a vor fi prima generație gimnazială din istoria recentă care susține patru testări naționale timp de trei ani la rând. În anul școlar 2017-2018 aceștia au avut Evaluarea Naționala de la clasa a VI-a, anul acesta vor participa la simularea națională de clasa a VII-a a Evaluării Naționale și anul viitor, 2019-2020, vor da încă o simulare și apoi examenul național de Evaluare Națională de la finalul clasei a VIII-a.

Generația înscrisă acum în clasa a VII-a va susține simularea de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a, programată să înceapă, conform calendarului, pe data de 11 martie. 

Este vorba despre aceeași generație care elevi care a susținut toate evaluările naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru că ei au fost primii care au dat acest tip de evaluare, introdusă în 2014, când elevii care sunt acum a VII-a erau în clasa a II-a. Generația despre care vorbim a început școala direct cu clasa I, în anul școlar 2012-2013: deși chiar când ei au debutat în școală a fost introdusă pentru prima dată și clasa pregătitoare, acești copii aveau deja 7 ani și au fost înscriși la clasa I.

”De ce e nevoie de încă o simulare a evaluării în clasa a VII-a, dacă au avut evaluare națională la clasa a VI-a?” a întrebat-o Radu Andrei Tudor, moderatorul emisiunii Tema Zilei, de la TVR 1, pe ministrul Educației Ecaterina Andronescu. Aceasta a declarat că vrea să folosească acest examen drept un semnal de alarmă pentru părinți, elevi și profesori.

De ce facem simularea, oricare ar fi ea? Încercăm să simulăm un examen din mai multe considerente: unu – să îl obișnuim pe elev cu situația de examen, care este o situație puțin mai stresantă. El să înțeleagă că nu i se întâmplă nimic în situația de examen, că el trebuie să vină la examen degajat, că trebuie să pună în examen ce a învățat. Asta trebuie să arate. Deci pe de-o parte atmosfera aceasta de examen. Pe de altă parte, simularea să fie un semnal de alarmă și pentru elevi, și pentru profesorul de la clasă, dar și pentru părinți. Dacă elevul obține o notare care este departe de a fi mulțumitoare, semnalul acesta de alarmă îi pune pe toți în gardă să încerce măsuri corective și să repare decalajele pe care le înregistrăm la simulări. Pentru că rezultatele au fost proaste la clasa a VIII-a, acesta este motivul pentru care încercăm să introducem simularea și la clasa a VII-a. Și, sigur, să-i determinăm, să-i lamurim, să-i rugăm să înțeleagă că învățarea trebuie să fie continuă,” a declarat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.

Simularea națională a evaluării de la clasa a VII-a este a patra testare națională pe care o vor susține acești elevi.

“La simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a participă şi elevii claselor a VII-a”, potrivit unui proiect de ordin de ministru despre care Edupedu.ro a scris încă de pe 12 februarie.

Citește și:

FOTO: Designed by Freepik


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planurile Comisiei Europene de “resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

Competențele digitale ar trebui să fie esențiale pentru toate cadrele didactice, iar alfabetizarea digitală este esențială pentru traiul în lumea digitalizată: acestea sunt două dintre principiile care stau la baza…
Vezi articolul