Prima de carieră didactică – 6 sfaturi utile pentru profesorii care vor să achiziționeze echipamente IT. Cum puteți alege laptopul potrivit pentru nevoile digitale specifice (P)

5.701 de vizualizări
Sistemul educațional din România s-a confruntat cu numeroase provocări de-a lungul anilor, una dintre cele mai importante fiind găsirea fondurilor necesare pentru dotarea școlilor și profesorilor cu echipamente de lucru moderne, adaptate erei digitale în care trăim. Lipsa echipamentelor IT a fost cu atât mai vizibilă și dureroasă în timpul pandemiei, când foarte mulți profesori și elevi au trebuit să se descurce pe cont propriu cu laptopuri și telefoane mobile depășite tehnic, care de cele mai multe ori nu făceau față nevoilor de conectivitate cerute pentru desfășurarea lecțiilor la distanță în condiții optime.

După aproape 3 ani de atunci, profesorii vor putea beneficia de o sumă fixă de bani, așa numita primă de carieră didactică, în valoare de 1.500 de lei, pe care o pot utiliza pentru achiziționarea de echipamente IT noi: laptopuri, tablete, telefoane și orice alte dispozitive care pot fi folosite în procesul educațional. Prima de carieră didactică se acordă anual, într-o singură tranșă, până în anul 2027.

La prima vedere, suma de 1.500 de lei poate părea mică pentru achiziționarea unor echipamente performante. Ce trebuie să știți, însă, este că, dacă nu vă grăbiți, puteți beneficia de sumele încărcate pe carduri până pe 31 august 2024, astfel că mai puteți pune deoparte ceva bani și puteți completa această sumă pentru a vă achiziționa echipamentele dorite. Puteți profita de reducerile din preajma sărbătorilor de iarnă, de exemplu, pentru a prinde oferte foarte bune.

Prima de carieră didactică: 6 sfaturi utile pentru achiziția de echipamente IT
  • Analizați cu atenție ofertele și caracteristicile produselor, punând accent pe acele dispozitive care au incluse funcționalități dedicate mediului educațional.
  • Nu utilizați cardul pentru achiziționarea altor produse decât cele eligibile, altfel sunteți pasibili de amendă, iar fapta constituie contravenție. 
  • Cardul pentru prima de carieră didactică nu poate fi folosit pentru operațiuni de retragere de numerar.
  • Unitățile partenere de unde puteți achiziționa echipamente IT nu au voie să acorde rest în bani. Dacă produsul sau serviciul achiziționat nu sunt eligibile, veți fi obligați să returnați banii.
  • Verificați dacă magazinul de unde vreți să achiziționați un echipament se află în lista oficială a furnizorilor. Lista cu magazinele partenere care acceptă cardurile pentru prima de carieră didactică este actualizată săptămânal și este disponibilă aici.
  • Nu uitați să solicitați factura, în format electronic sau pe hârtie, pentru a justifica achiziția făcută.
Cele mai importante caracteristici în achiziția unui laptop pentru mediul educațional

Din prima de carieră didactică, profesorii își pot schimba laptopurile depășite tehnic și pot achiziționa dispozitive performante, pregătite pentru era digitală. Care sunt caracteristicile de care trebuie să țineți cont? Laptopurile trebuie să fie ultra-rezistente, testate pentru condiții extreme, să aibă o autonomie mare a bateriei, astfel încât să poată fi folosite fără încărcare pe durata mai multor ore de cursuri, să includă funcții de securitate și de autentificare avansate, ecrane care reduc emisiile de lumină albastră și protejează ochii în timpul orelor de predare sau studiu, dar și să ofere protecție împotriva daunelor accidentale.

  • Pentru mai multe detalii despre echipamentele și tehnologiile Lenovo dedicate mediului educațional, vă rugăm să accesați: https://www.lenovoedu.ro/.  

Seriile de laptopuri Lenovo ThinkBook și Lenovo V îndeplinesc toate aceste cerințe și vin în plus cu caracteristici adaptate nevoilor profesorilor.

Laptopurile Lenovo ThinkBook

Laptopurile Lenovo ThinkBook au fost proiectate din materiale și finisaje premium, sunt ultra-rezistente și includ procesoare puternice de la Intel® și AMD, care pot rula aplicații și programe software educaționale complexe. Sunt dotate cu cameră foto/video FHD cu ThinkShutter, o tehnologie care obturează camera atunci când nu este utilizată, astfel încât să nu existe porniri accidentale ale camerei web, și cu o baterie care asigură până la 6 ore de autonomie și posibilitate de încărcare rapidă (în 30 de minute se încarcă până la 80%). Tastatura este iluminată și rezistentă la apă, iar ecranele cu rame subțiri permit concentrarea atenției asupra conținutului afișat și interacțiunea fluidă cu acesta, fără a fi nevoie de derularea constantă în pagină. Butonul de alimentare inteligent integrează un cititor de amprente cu ajutorul căruia procesul de autentificare se desfășoară în condiții de siguranță, astfel încât profesorul să fie singurul care are acces la echipament. În plus, oferă opțiuni flexibile de stocare, facilitând accesul la resurse educaționale, dar și transfer ușor de fișiere între profesori și elevi.

Laptopurile de ultimă generație Lenovo V

Laptopurile de ultimă generație Lenovo V sunt concepute pentru medii de lucru hibride, sunt ușoare și au o autonomie mare a bateriei, iar ecranele de 15,6″ sau 14″ cu funcții care reduc emisiile de lumină albastră au fost proiectate cu atenție, pentru a asigura confort vizual în timpul orelor lungi de studiu și predare. Aceste ecrane contribuie la reducerea oboselii ochilor și permit concentrarea sporită asupra conținutului. În plus, funcțiile de securitate încorporate protejează datele și informațiile, garantând confidențialitatea și contribuind la reducerea posibilelor atacuri cibernetice. De asemenea, aceste ecrane oferă un spațiu de lucru generos (datorită raportului ecran/echipament de 88%), util în aplicațiile Office. Mai mult decât atât, sunt dotate cu funcții inteligente de anulare a zgomotului din fundal în timpul conferințelor virtuale și permit integrarea cu aplicația Microsoft Teams.

Teste exigente de durabilitate

Toate laptopurile Lenovo Think au trecut multiple teste MIL-STD 810H, un instrument valoros pentru evaluarea durabilității și rezistenței echipamentelor din școli, și sunt conforme cu setul de standarde Mil-SPEC, conceput pentru a testa durabilitatea, rezistența și fiabilitatea și care acoperă inclusiv testele de temperatură, presiune, praf, umiditate și vibrații. Echipamentele sunt mai rezistente în condiții dificile de mediu și vor necesita mai puține reparații, ceea ce pe termen lung se traduce prin economii de costuri. Riscul de accidente sau avarii în timpul utilizării și manipulării echipamentelor este redus, asigurând astfel un proces de învățare neîntrerupt.

Protecție împotriva daunelor accidentale

În plus, datorită serviciului de garanție oferit de Lenovo, Accidental Damage Protection (ADP), beneficiați de protecție împotriva daunelor accidentale. Evitați astfel costurile adiționale asociate cu înlocuirea pieselor deteriorate ale sistemului. Ce este acoperit prin acest serviciu: căderi accidentale, lichide vărsate, lovituri și defecțiuni structurale survenite în condiții normale de funcționare sau manipulare, inclusiv supratensiuni electrice și deteriorarea ecranului LCD integrat. Exemple: laptopul alunecă accidental de pe masă și ecranul LCD se sparge; ecranul laptopului este închis peste un stilou care a fost uitat pe tastatură, iar ecranul LCD se sparge; o supratensiune electrică cauzează daune semnificative hardware-ului; cafeaua se varsă pe tastatură și amploarea daunelor este necunoscută. În plus, beneficiați de înlocuirea completă a sistemului în cazurile în care reparația nu este posibilă. Protecția împotriva daunelor accidentale vă ajută să faceți economii semnificative în raport cu costul reparației sau al achiziției unui nou sistem, între 28%-80%, în funcție de dispozitiv și reparațiile necesare.

LanSchool ajută profesorii să se conecteze cu elevii pentru a crea experiențe de învățare relevante

În prezent, activitățile digitale desfășurate în sala de clasă creează noi oportunități de învățare pentru elevi, dar în același timp pun o presiune suplimentară asupra cadrelor didactice. Profesorii trebuie să învețe noi tehnologii, să integreze metode alternative de învățare și să se asigure că elevii utilizează tehnologia în mod responsabil și sigur.

LanSchool este o soluție pentru managementul sălii de clasă, care facilitează procesul de predare prin intermediul tehnologiei, atât în sala de clasă, cât și de la distanță. Soluția Lenovo pentru mediul educațional oferă funcționalități foarte utile precum monitorizarea ecranului, astfel încât profesorii să poată vedea rapid ecranele tuturor elevilor, Limit Web care permite accesul elevilor doar la site-urile web aprobate de profesor și Blank Screen care permite profesorilor să redirecționeze atenția elevilor de la dispozitive atunci când este necesar. Mai mult decât atât, LanSchool este un instrument util pentru colaborare, fiind dotat cu funcționalități precum Raise Hand, care încurajează o comunicare mai bună între elev și profesor, funcții de mesagerie care cresc gradul de implicare al elevilor, dar și Push Website, care facilitează lansarea instantanee a aceleiași pagini web pe toate dispozitivele din clasă, valorificând la maxim timpul de predare sau Battery Status, prin intermediul căreia poate fi verificată starea bateriei pe fiecare dispozitiv. De asemenea, profesorii pot administra testări direct pe ecranele elevilor prevenind fraudarea sau copierea, facilitând astfel procesul de evaluare și pot răspunde la întrebările din partea elevilor din zona dedicată pentru întrebări.

Aceste funcționalități, puse la lucru împreună cu laptopurile și echipamentele Lenovo, contribuie la crearea unei săli de clasă digitale eficiente și interactive, adaptată nevoilor educaționale ale profesorilor și elevilor, îmbunătățind semnificativ experiența de învățare și predare, atât în sala de clasă, cât și online.

Laptop-uri și echipamente IT potrivite pentru orice buget

Pe lângă dispozitivele deja menționate, Lenovo pune la dispoziție o gamă largă de laptopuri, soluții și echipamente IT, care pot fi utilizate pe termen lung de către cadrele didactice, în funcție de nevoile de de predare și de studiu ale acestora sau de modul de lucru – de acasă, de la școală, în mediul urban sau rural. Fie că este vorba despre gama de laptopuri ThinkPad, extrem de rezistente și fiabile, concepute atât pentru lucrul de acasă, cât și de la birou, fie că este vorba despre echipamentele din gama ThinkSmart, ideale pentru sesiuni de colaborare și de videoconferință, în oferta Lenovo găsiți echipamentele potrivite pentru orice buget și nevoi didactice.

Lenovo se implică activ în dezvoltarea de soluții tehnologice de încredere pentru instituțiile de învățământ din România și nu numai. Pentru mai multe detalii despre echipamentele și tehnologiile Lenovo dedicate mediului educațional, vă rugăm să accesați: https://www.lenovoedu.ro/.  


7 comments
  1. cât despre cum sa cheltuie profii ..mai bine ar merge sfaturile către magazine …înțeleg că sunt băgate pe gat produse de mana a șaptea la banii ăștia …

  2. te ai mira draga Sofocle sa vezi că dinozaurii sunt niste pui …nu s deloc atehnici ci doar plini de meditații și deloc dornici de nou și de schimbare ..

  3. Voi ce faceți, le dați sfaturi unor oameni ce să-și cumpere cu suma aceea? Nu vă e rușine? Ați dat tuturor loazelor bursă, intenționați să le dați în fiecare lună, ce-ar fi să-i învățați p-ăștia micii ce să facă? Aaaa, se supără părinții!

    1. Sfaturi binevenite pentru dinozaurii atehnici blocați în bula lor de neadaptare continuă și de refuz categoric și implicit la orice noutate.

      1. Uă Sofocle, uă, ce-ai zis-o, uă!! Subtil, ironie fină, malițiozitate academică. Ești un intelectual complex uă, Sofocle. Complex cu… complexe, adicătelea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Meseria de profesor, din ce în ce mai puțin atractivă chiar și în statele europene dezvoltate. Într-o criză de profesori, în Franța Senatul a lansat un raport care analizează perspectivele europene / Printre concluzii, faptul că măririle salariale nu sunt de ajuns

În contextul în care autoritățile din Franța și-au dat seama că din ce în ce mai puțini tineri doresc să intre în învățământ, Senatul francez a publicat luna aceasta un…
Vezi articolul

„La nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private”, iar școlile publice au rezultate mai bune în ansamblu – Andreas Schleicher, expert OCDE, pe baza rezultatelor testării internaționale PISA 2022

Școlile private produc „foarte puțină valoare adăugată” la nivel de sistem educațional, iar dacă sunt eliminate elementele socio-economice școlile publice au rezultate finale mai bune, a apreciat, în dezbaterea „PISA…
Vezi articolul