Pricopie, rector SNSPA: „Încălzirea globală, factorii de risc pentru sănătatea publică, săracia și accesul la resurse de bază, extremismul, corupția, traficul de persoane”, printre temele de la conferința Global Leadership for the 21st Century, organizată de ONU

66 de vizualizări
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, participă astăzi și mâine la conferința “Global Leadership for the 21st Century”, organizată de Biroul Națiunilor Unite de la Geneva, se arată într-un comunicat de presă al universității.

Conferința va examina rezultatele proiectului implementat de World Academy of Art & Science (WAAS), la care au contribuit peste 400 de experți, 70 de organizații partenere ale sistemului ONU, reprezentanți ai mediului academic și societății civile, cu obiectivul de a dezvolta recomandări pentru un leadership global dinamic și eficient.

„Sunt teme globale, care ne afectează, însă, pe fiecare în parte (încălzirea globală, factorii de risc pentru sănătatea publică, săracia și accesul la resurse de bază, extremismul, corupția, traficul de persoane etc.) și care sunt tratate destul de des cu indiferență sau iresponsabilitate chiar de cei care ar trebui să dea o soluție acestor probleme. Politicienii, din păcate, de multe ori, sunt ‘factori parturbatori’ ai politicilor publice menite să amelioreze aceste probleme, preferând abordările populiste, aducătoare de voturi, și aplicarea principiilor bunei guvernări numai atunci când nu le sunt afectate interesele. De altfel, lipsa de viziune, de leadership și de responsabilitate din partea actorilor politici este cea care a condus la perpetuarea problemelor cu care societatea contemporană se confruntă, iar riscul cel mai mare este acela ca temele ‘fierbinți’ ale momentului să se regăsească și pe agenda generațiilor viitoare, dar într-o fază cronică. Guvernarea responsabilă și în consonanță cu documentele de bază ale Națiunilor Unite, care să asigure drepturile fiecărui cetățean în parte, indiferent de etnie, religie, convingeri politice sau statut socio-economic, și care să permită o dezvoltare durabilă a fiecărei comunități, reprezintă calea mai puțin spectaculoasă, dar sigură, pentru a face față provocărilor care ne așteaptă în anii ce vor veni”, a explicat Pricopie.

Concluziile conferinței ONU, precum și propunerile privind strategiile educaționale și de informare, vor fi incluse într-un raport care va fi transmis Organizației Națiunilor Unite.

INQUAM Photos – Octav Ganea


1 comment
  1. După acordul încheiat cu George Soros, Dl. Pricopie vâsleşte tot mai spornic în barca Globalistă. Toate aceste conferințe, simpozioane, workshopuri doar toacă bani și nu duc la NIMIC concret, de ani în șir. Cam aceiași oamen, care se asculta unii pe alții plini de importanță.

    Si nimic despre Dl. Câmpeanu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Pașii pe care îi au de parcurs cadrele didactice

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024 cuprinde indicațiile pentru autentificarea în platformă, accesarea listei lucrărilor, evaluarea lucrării și generarea borderoului individual, potrivit unui document consultat…
Vezi articolul

Surse: Disciplina “Educație pentru Viață” propusă de Sorin Cîmpeanu nu se mai regăsește în varianta proiectelor de lege propuse de Ligia Deca / Disciplina ar fi cuprins educație financiară, de mediu, juridică sau educație pentru sănătate

Draftul proiectului legii învățământului preuniversitar, în varianta Deca, obținut de Edupedu.ro, nu conține nicio referire la competențele referitoare la modulele “Educație pentru viață”, pe care și le dorea fostul ministru…
Vezi articolul

EXCLUSIV Coincidență sau licitație cu dedicație? Specificațiile cadru pentru viitoarea platformă de evaluare standardizată a Ministerului Educației, similare cu cele ale unei platforme private

Ministerul Educației a lansat acum două zile specificațiile-cadru pentru viitoarea platformă de evaluare standardizată pentru examenele școlare și pentru evaluările de la clasă ale elevilor. Mai multe pasaje din descrierile…
Vezi articolul

DOCUMENT Înscrierea la școală și la grădiniță a copiilor neînsoțiți din Ucraina. Cererile se depun sau se trimit la inspectoratul școlar de către reprezentantul autorității competente

Copiii neînsoțiți care vin din Ucraina pot fi înscriși la școlile și grădinițele din România ca audienți de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți, potrivit ordinului pentru…
Vezi articolul