Prestația profesorilor la clasă să dovedească performanța școlară, spune directoarea Dana Bobocea: Dacă eu la un colegiu național îmi fac meseria la cel mai înalt nivel, de ce am același salariu ca cel care este profesor la o școală unde rata de promovare a examenelor naționale este 0%?

9.432 de vizualizări
Foto: Dana Bobocea – captură TVR+
Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre salarizarea bazată și pe criteriul performanței la profesori. Aceasta este de părere că, în baza unui salariu decent, prestația la clasă ar trebui să dovedească performanță școală.

„Da, într-adevăr, să existe un salariu decent, dar, în baza acestui salariu decent, prestația la clasă să dovedească performanța școlară, performanța școlară neînsemnând să-i ducem pe toți copiii la olimpiade internaționale sau naționale, sau la cine știe ce concursuri. Performanța școlară este atingerea standardelor educaționale”, a precizat directoarea.

Moderatoare: Dar sunteți optimistă că această discuție, încă incipientă în România și lăsată de o parte, cel puțin în această perioadă, legată de salarizare diferențiată bazată pe criterii de performanță, va duce undeva?

Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București: Nicăieri în Europa n-a dus la nimic, iar în Statele Unite s-a renunțat la ea. Da, într-adevăr, salarizarea pe criteriul de performanță, din păcate, a eșuat peste tot, dar eu mă refeream la faptul că avem nevoie de dascăli bine pregătiți și avem nevoie de a stimula această performanță. Din punctul meu de vedere, să existe o salarizare unitară, așa cum este în momentul de față, dar să existe și un bonus salarial acolo unde există și performanță școlară, pentru că uneori apare această întrebare „dacă eu la un colegiu național îmi fac meseria la cel mai înalt nivel și dovedesc prin performanțele elevilor că îmi fac treaba, de ce am același salariu ca cel care este profesor la un alt tip de școală, unde rata de promovare a examenelor naționale este 0%?”

În luna august, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au solicitat ministrului Educației, Ligia Deca, să precizeze public că la acest moment nu există niciun proiect privind salarizarea diferențiată în funcție de performanță.

Amintim că, pe 1 aprilie, Ministerul Educației anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

În 2016 au mai fost discuții despre introducerea unor criterii de performanță în învățământ, dar sindicatele profesorilor au respins salarizarea pe baza acestor criterii de performanță, după cum a scris publicația informatiazilei.ro.

Informații de context

Amintim că premierul României, Marcel Ciolacu, după publicarea rezultatelor de la testele PISA 2022, a cerut public ministrului Educației, Ligia Deca, să prezinte criterii de performanță pe baza cărora salariile profesorilor să poată fi crescute diferențiat. „Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește“, a declarat Ciolacu. Acesta făcuse referire la astfel de criterii încă de la preluarea mandatului de premier.

Pe 8 decembrie, la prezentarea Raportului național PISA 2022 pe România, Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, a precizat că salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“.

Pe 15 ianuarie, premierul Marcel Ciolacu a declarat „nu pot să accept că un profesor care are 10 olimpici să fie plătit la fel cu unul în care toată clasa nu a luat Bacalaureatul”, la Antena 3, potrivit G4Media.ro.

Citește și:
Sindicatele din Învățământ au cerut Ligiei Deca să precizeze public că la acest moment nu există niciun proiect privind salarizarea diferențiată în funcție de performanță / Grupul de lucru pentru realizarea criteriilor de performanță nu s-a mai întâlnit de pe 1 aprilie
Discuții despre salarizarea diferențiată a profesorilor în funcție de performanță, la începutul lunii aprilie, la o întâlnire a sindicatelor din Învățământ cu Ligia Deca, informează FSLI
De 1 aprilie, Ministerul Educației a anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să scrie criteriile de performanță pentru salarizarea profesorilor
VIDEO Ligia Deca, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Avem discuții pe regândirea gradației de merit și a treptelor de salarizare în învățământ
Premierul Ciolacu, mesaj pentru Deca: Să preluaţi propunerile OCDE privind salarizarea pe bază de performanţă în învăţământ şi să le discutăm rapid cu sindicatele. Trebuie să îndeplinim această cerinţă legitimă
DOCUMENT Salariile profesorilor din România să fie legate de performanța acestora, reformele în certificarea și evaluarea lor să fie revizuite, să fie luate măsuri care să evite suprapuneri și conflicte de interese în evaluările școlilor – printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru Ministerul Educației
Gradația de merit trebuie regândită, creșterile salariale automate ar trebui limitate, iar salariile pentru diversele grade didactice să fie revizuite – măsuri propuse de OCDE pentru corelarea salariilor cu performanța profesorilor
DOCUMENT Elizabeth Fordham, OCDE, despre „reforma învățământului preuniversitar în România”: A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței. Încurajăm diferențieri
Raluca Painter, Head of Unit la DG Reform: Competențele digitale vor influența în mod major accesul la piața muncii. O serie de state au venit la DG Reform pentru a lucra pe competențele digitale pentru copii, dar extrem de importantă este formarea competențelor digitale ale personalului didactic
Ligia Deca: Reiterez angajamentul ferm al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții
Criteriile de salarizare pe bază de performanță, pentru profesori, sunt în lucru cu experți OCDE, anunță Ligia Deca: Să găsim un sistem care să fie multifactorial. Se pare că acestea dau rezultate
Ministrul Educației, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Experții OCDE ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, de regulă, o fac cu bonusuri salariale condiționate de performanță, nu se referă la baza salarială. Noi avem un sistem pentru astfel de bonusuri, se numește gradație de merit

37 comments
  1. Intr o mîncare daca pui ingrediente de cea mai bună calitate va iesi mult mai gustoasă . Daca același bucătar gătește cu ingrediente de o calitate îndoielnică mîncarea nu va mai fi la fel .
    O invit pe d na profesoară să predea la o școală tehnică unde intra elevii cu 2 .să predea la cel mai înalt nivel cum spune dînsa si să aibă aceeași promovabilitate de 100,%.
    O invit sa fie cadru didactic la o școală cu probleme de comportament .unde profesorul are marele merit de a l consilia pe elev.de a l aduce pe calea bună .de a l ridica la linia de plutire a promovabilitatii cursurilor de la 1 sau 2 la 5 .

  2. Doamna director considera ca este doar meritul profesorilor când are promovabilitate 100%? Sa facă schimb cu un Liceu Tehnologic unde ajung elevi cu note de 3-4 , iar dintre aceștia reușesc/sau nu sa ia examenul de bacalaureat. Are idee cât muncesc profesorii la un astfel de liceu? Nici nu-si imaginează! Tot ce ii doresc, este sa se detașeze în interesul învățământului la un astfel de liceu și sa vedem dacă reușește sa aibă astfel de performante. Dacă merita un plus la salariu , sunt profesorii care educa, formează și învață elevii sa ajungă de la nota de admitere de la 3-4 sa termine liceul si sa aibă si dintre ei sa aiba 30-50% promovabilitate la BAC.

  3. Eu am făcut școala la liceul Gheorghe Șincai,și chiar se face școală! Dar nu poți compara cu cât se chinuie un profesor în mediul rural,la țară fata de oraș! 180 grade! Eu predau jumătate de normă la oraș și cealaltă jumătate în mediul rural,la sat ,și e diferența imensă, mentalitatea, gândire, comportament,mod de a privi lucrurile! Așa că, serios Nu mai vorbi tâmpenii!!!

  4. Directoarea are norma de 0 ore pe săptămână, ea care nu muncește face pe șefa doar da ordine la profesori să muncească , iar ea sta în cabinet în Romania că toți directorii din Romania.la fel și directorul de la o firma sta degeaba în cabinet , iar sclavii muncesc .unii mănâncă painea , iar alții muncesc .de ce i a degrevat pe directori de norma și le a mărit salariile , in loc sa ii pună sa muncească? ei nu muncesc zi de zi cu elevii, doar vin in controale și stau în cabinet și beau cafea și mănâncă . e inacceptabil având în vedere că le a mărit salariile in loc să mărească la profesori , adică la cei care muncesc , a mărit la directori și inspectori , tot la trântori .statul sprijină nemunca .de ce nu îi pune pe directorii sa predea ? de ce le da bani daca nu muncesc ?pentru ce mărirea de salariu daca ei nu au ore de predat ca și inspectorii ?

  5. Tu ai salariul la fel ca un profesor dintr-o școală obișnuită si obții performanță la clasă pentru că elevii tăi sunt selectați.
    Nu este vina profesorilor că nu sunt angajați toți în școli unde elevii fac meditații pe bandă rulantă.
    Dacă asta te deranjează pleacă, dute la o școală la care elevii abia dacă au ce mânca si bani de rechizite pe care și cu care să scrie.
    Performanță nu este la tine, performanță nu este la elevii bogați care fac meditații ci la cei săraci.
    Mai ești și cadru didactic.! Gândește, de-aia ai cap!

  6. PROPUN rotația cadrelor didactice. Profesorii care predau la școlile unde promovabilitatea este 100% să vină să predea la o școală unde promovabilitatea este sub 50%.

    1. Corect!Sa facă performanță și 100% promovabilitate și cu ala căruia ii curg balele pe caiet și nu înțelege ce ii spui.

    2. De ce nu recunoaște doamna director că și liceul pe care îl conduce preia copii formați de către alți profesori? Adică îi vin copii de 10 care promovează Bacalaureatul cu 8. Unde este performanța?

  7. Pentru că la liceul pe care îl conduci media de admitere este peste 9.00( deci acești elevi au învățat să intre la un liceu) ,iar la un liceu tehnologic media de admitere poate sa fie sub 5.00
    ( elevi care abia promovează gimnaziu).
    Profesorii de la liceele la care media de admitere este mai mică sunt mult.. mult mai valoroși decât cei de la liceele de prestigiu care primesc in clasa a IX-a cei mai buni elevi din gimnaziu( fac doar muncă de întreținere)

  8. n-am nicio treaba. se pare ca doamnele care au raspuns au gandit la fel ca mine. si eu cred ca intr-o scoala cu risc mare de abandon e mult mai greu de predat decat intr-o scoala unde se intra cu examen sau macar in urma unui test. scoala fiului meu are profesori minunati. care trag de copii sa invete ceva. incearca in diverse metode, nici macar nu conteaza varsta domnilor profesori, fiindca efortul e la fel de mare. la istorie e o doamna profesoara foarte tanara, dar din prima ora a incercat sa le explice si sa-i atraga. am facut o multime de lucruri la istorie . am facut chiar si podul lui Leonardo Da Vinci si corabii din hartie si personaje din piesele lui Shakespeare cand am ajuns acolo in manual. ba le-a adus miere – ca aia mancau grecii. si tot nu invata mai mult decat 1-2. doar ca repeta de atatea ori in clasa si le explica atat de frumos si le povesteste că cei care sunt in ziua respectiva ( se lipseste foarte mult) țin minte de la o ora la alta. doamna de istorie merita macar 50 % in plus- de unde ma uit eu. nu mai puțin !!!si e cel mai frumos exemplu. la sport , un tanar domn profesor incearca sa-i atraga cu jocuri de tot felul. sunt atenti 5 minute. parintii nu vor sa inteleaga cat rau le fac telefoanele. la un moment ceva trebuie sa se intample cu telefoanele… careva din cei care le-au inventat sa le faca intr-un fel incompatibile cu ocupatia 24/24. sper sa ne trezim ca umanitate. sa ne oprim din a le mai fac erau. paote nici parintii nu-s constienti. ceea ce e trist. la fel de trist. sau mai trist , fiindca ei sunt maturi…

  9. Am avut copilul elev la un liceu de top dintr-un oraș al țării.
    A luat bacul cu medie peste 9.
    Performanța profesorilor? Da, dar a celor de la meditații.
    Profa de mate de la liceu venea din concediu medical și plecă la Milano, în timpul anului școlar. Că de, era nevastă de inspector general. Pentru performanță asta, a luat și gradație de merit.
    Profa de română, făcea cât știa.
    Singura care făcea performanță era profa de fizică, aceasta fiind și inspector de specialitate.

    1. Ceva s-a schimbat în ultimii 30 de ani, și nu totul e legat de ce se face la școală… ci despre CUM se face la școală. În particular s-a mutat efortul de la elev la profesor iar pentru eșec e de vină tot profesorul, nu cel care-ar fi trebuit să muncească pentru succes. Un elev care muncește la școală (și acasă, că e nevoie de exersare) nu are nevoie de meditații. (Există și excepții, elevi care nu țin pasul din diverse motive, elevi care doresc mai mult decât au la clasă, etc, dar pentru marea masă de elevi de nivel normal ce se face la clasă ar trebui să fie mai mult decât suficient.)

      Și pot să vă spun că dacă se face o comparație cu conținuturile de acum 30 de ani, programele au fost deja mult simplificate. DOAR CĂ, din păcate, s-a rupt legătura, coordonarea dintre disciplinele înrudite și/sau aparatele matematice necesare pentru a fi introduse (în special la liceu). De ce s-a întâmplat asta? În mare parte pentru că au intrat în funcții de decizie politicieni și neaveniți care habar n-au despre lucrurile astea, ei doar servesc ce li se cere de către masa lor de votanți, mulți dintre aceștia de-asemenea habar n-având despre logica internă a disciplinelor, metodică sau pedagogie. Toți vor mai ușor, tot mai ușor, să fie notele cât mai mari și dacă se poate degeaba, nu contează ce știe efectiv elevul, că ”tot nu-i trebuie nicăieri, niciodată în viață”, nimeni nu e preocupat de gândirea critică și cum se formează ea, să fie totul pe repede-înainte și atât, că nu contează dacă educația are sau n-are succes, elevul o să muncească pe tarla, pe camion sau o să conducă firma lui tati.

      Și am ajuns aici. Meditațiile sunt totul, școala e nimic, rezultatele sunt nule (auziți ce spune d-na, că dacă lucrezi la o școală de cartier sau în rural, unde se intră cu 1 la liceu, nu mai ești bun profesor, doar dacă lucrezi în București la cele mai de vârf colegii, contezi… Bine spunea cineva mai jos, la astfel de școli, ești profesor ”bun” dacă faci mentenanță, elevii sunt deja pregătiți, mai mult sau mai puțin, nu e nevoie de niciun efort cu ei, muncesc și singuri…)

      Dar ”de vină” sunt cei care muncesc cu elevii care ori nu vor, ori nu pot, ori nici nu vin la școală, pentru rezultatele scăzute… Iar asta o spune o d-nă pusă acolo politic (poate spune orice despre concurs, nu mai are nimeni iluzii despre cum au fost date și luate acele concursuri.) Să nu-ți vină să-ți iei câmpii cu oamenii ăștia?!

      1. 👍cred că, între soluția ministerială din iulie ” la evaluarea națională am introdus un item surpriza, de diferentiere pt nota de zece la matematica” …. și un discurs realist recent al unui inspector școlar din Iași, cred ….( un judet mare, cu tradiție educațională, cu licee unde lucrurile merg…) despre dinamica imobiliara din care politicienii au lipsit (cine oare ar fi trebuit să se gândească la copii??)
        …cred că între “școală în centru” egal ” școală bună ” egal “un număr mic de școli bune” și ……. “școlile și liceele trebuie sa fie acolo unde sunt copiii” ……poate vor înțelege ceva și decidenții, de acum înainte!
        Pare că nici Dna directoare nu neapărat gândește așa “meritocrațios”.., pare mai degrabă că a constatat acest tip de gândire….sa sperăm că este o ipoteză…:).
        Așteptăm continuarea acestui articol, a acestui dialog profesional..
        .. între profesorii de centru și profesorii cu drag de copii!.
        o zi frumoasă să aveți!

    2. și v ați complăcut in acest liceu doar că să apară pe diploma deși știați clar că nu se face carte?! meditații puteați face și n alt liceu ..:))

  10. Fiul meu a avut performanța de a se califica la o olimpiadă națională, fiind elev la o școală dintr-o zonă defavorizată. Dar această performanță, dragă doamnă, a fost urmare a faptului că deși profesoara de la clasă și -a dat seama de potențialul lui și a lucrat cu el în plus eu, ca părinte, m-am deplasat cu el săptămânal, pe banii mei, la un centru de excelență la cca 80 de km, unde îl așteptam uneori chiar 5 ore și ne intoarceam acasă (cu o mașină veche de 13 ani). În weekend. Și după olimpiada națională, aflu că elevii de la București, probabil pregătiți de profesori de la colegiile din București ridicate în slăvi de doamna( care au și luat spuma premiilor), au spus că: Ahh! Păi noi fix problemele astea le-am făcut la pregătire pentru Olimpiadă! Deși fiul meu s-a situat pe la mijlocul clasamentului, am fost mândru de el: provine dintr-o zonă defavorizată, are o pasiune pentru materia respectivă și anul acesta din nou am luat-o de la capăt cu deplasările la pregătire, săptămânal. Eu sunt curios, dacă elevii doamnei, care au performanțe, ar fi dispuși să facă același efort. Duamna are elevi aleși pe sprânceană,care au și capacitatea financiară de a-și permite câte meditații vor ei. Și să nu îmi spuneți că elevii dânsei nu fac meditații le greu, la ce materii vor iei. De regulă (și soția mea predă la cel mai bun colegiu din zonă), profesorii aceștia care fac mare tam-tam legat de niște statistici au mare noroc cu elevii lor care au capacitatea de a lucra singuri acasă sau au pregătire suplimentară plătită de părinți mai potenți financiar comparativ cu cei de la școli rurale/din cartiere sau zone defavorizate.

  11. mergeți,doamna Bobocea la o școală unde copiii sunt amărâți și vai de ei și unde n au ce mânca și cu ce se îmbrăca și dacă toți iau examenele,felicitări! ce i atitudinea asta de stăpân ?

  12. Mi se pare absurd ce spu e aceasta dna. Mai ales ca e director la o scoala de asa zis prestigiu. Dna respectiva primeste la liceu numai copii cu medii peste 9.50 la evaluare nationala, are cu cine sa lucreze, normal ca are performante, normal ca are rezultate foarte bune. Cand lucrezi la o scoala in mediu rural, sau in medii defavorizate, a aduce copiii la scoala si a promova clasa, fara a ajunge neaparat sa dea si sa ia testatea nationala sau bacul sunt deja supra performante. Acolo unde ai copii cu nevoi speciale care si faptul ca s-au inscris la BAC si au luat note peste 5 chiar daca nu au promovat bacul, un bac care se da absolut la fel pentru toti copiii indiferent de probleme si se pare hiperperformanta. E usor, cel mai usor sa lucrezi cu cei care vor si pot, nu ai mare lucru de facut. Cel mai provocator si frumos e sa lucrezi cu cei care nu pot si nu vor si sa-i aduci in stadiul in care sa vrea si sa incerce.
    P.S. nu sunt profesor.

  13. Nu știu ce face d na profesoara la clasa,fiica mea a învățat la acesta școală ,,faimoasa” , realitatea recentă era că cei mai mulți profesori nu veneau la ore,sau când veneau nu făceau nimic la clasa cu elevii.D na știe ,toți profesorii știu ce se întâmplă în școli dar se apără între ei și toți îi găsesc vinovați pe elevi și familiile lor pentru eșecul învățământului .

  14. Are dreptate dna! Nu ar trebui sa ia același salariu cu profesorul de la Tehnologic. Profesorul de la tehnologic ar trebui sa ia cu minim 50% mai mult pt efortul pe care îl depune ca elevii care întra la liceu cu 2 , 3, 4 sa reușească un 5 la bacalaureat

    1. Aveți perfectă dreptate.
      Eu aș vrea ca doamna profesor să predea un ci lu școlar la unul din liceele la care referă referă și după domstreze de ce performanță este capabilă

  15. Interesantă ideea cu rotația cadrelor didactice!
    Văd din start inadecvată ideea că performanța profesorului este dată doar de performanțele elevilor săi. Trebuie că sunt mulți alți factori pe lângă asta.
    Intrați în clase și priviți doar profesorul ce face, cum predă, cum face atmosferă de cooperare, cum intrigă cu întrebări, cum folosește tehnici noi de învățare, dacă oferă feedback, cui si cum, cum le vorbește copiilor, dacă trece printre bănci, etc. Intrați dumneavoastră, colegii profesorilor. După ce ați terminat orarul (sau înainte) cât ia să intrați 20 min in clasa unui coleg ce predă la o clasă comună? E un câștig enorm să învățați unii de la alții, doi metodisti pe școală e doar un minim ca resursă. Plus că dacă țineți lecții cu ușa deschisă, aveți un motiv în plus să încurajați copiii să facă liniște (pentru clasele vecine). Așa, intră un debutant pe ușă și observă și el cum se face managementul clasei. Cum să deranjeze ora? Nici nu salută verbal, nu scârțâie ușa, doar trece și observă niste minute. De se distrag, copii se distrag oricum de la problemele lor cu concentrarea, nu că intră cineva in clasă în liniște, deci nici un deranj. Dacă profesorul vizitat se simte deranjat, e oricum de la ezitările lui de a fi evaluat, nu? De ce aceste ezitări? Oricum directorii intră pe neanunțate în clase (și bine fac), îndrăzniți să le spuneți lor că vă deranjează ora! Astfel, vizitând alte ore, tânărul prof. își și cunoaște elevii în ipostaza “ai mei cu alți profesori”.
    Mă rog, am cam deraiat, scuzați, dar mă gândesc că așa puteți crea un precedent bun și nu aveți nevoie de inspectori nepricepuți care doar dau din pix pe-o foaie.🍀
    Despre ce era vorba? Aaa….doamna Bobocea e din sfere înalte, au muncit alții până i-au adus cei mai buni copii la Mate, ca dânsa să își permită să vorbească așa sfătos, ca și cum ar mai vrea să fie și consilier pe la minister, cu bani din proiecte susținute de corporații.

  16. Stimata doamna ar trebui sa lucreze un an la un liceu tehnologic și pe urmă să vedem ce mai spune? Ar vedea ca acolo se lucrează dublu ca să aduci un elev de la 3 la 5, dar de unde sa știe doamna care lucrează cu elevi de 9-10!

  17. Se poate merge oricad la o scoala cu promovabilitate 0 la examenele nationale pentru a schimba situatia in bine! La inceput pe un salariu mic, in concordanta cu performantele existente la venire!

  18. Pentru ca s-ar putea ca elevii sa nu fie interesati de scoala.
    De ce sa ia salariu mare profesorii de la un liceu cu rezultate foarte bune la BAC, dar care chiulesc cca 75% din ore. Acele rezultate se datoreaza pregatirilor in particular si nu muncii de la clasa.

  19. Pentru ca tu,înfumurat persoana și cu sinapse reduse,ai vârfurile și nici nu trebuie sa faci mare lucru la clasa cu ei pentru ca sunt deja sătui de meditații.Râgâie de stătea meditații.

  20. Interesant cum toată lumea recunoaște că salarizarea pe ,criterii de performanță” a eșuat în întrega lume dar noi discutam in continuare despre un subiect deja eșuat.

    Înapoiați și întârziați, decuplați de la realitatea internațională.

  21. Dacă eu am in medie 32 elevi/clasă de ce sunt plătit la fel cu cel care are doar 15?
    De ce banii obținuți de școală prin supraaglomerarea claselor sunt luați la sfârșit de an școlar și transferați la școli cu promovabilitate 0?
    De ce se fac ,,ajustări contabile” doar când e excedent nu și când e nevoie de cofinanțare pt proiecte de dezvoltare educațională locală?

    Sunt multe inechități vizibile, rezolvabile dar noi încă dezbatem așa zise ,,criterii de performanță ” doar ca să ținem trena politicienilor care au lansat subiectul cu scop electoral si de dezbinare a societății.

  22. O rog pe stimata colega daca vrea un salariu mai mare sa mearga sa predea la un liceu tehnologic. La liceul respectiv unde preda doamna intra elevi cu medii mari. La liceele tehnologice intra elevi cu medii mici. Doamna a vazut testele BRIO? Stie ce sunt acelea? Va spun eu. S-a constatat ca marea majoritate a elevilor de licee tehnologice de clasa a 9 sunt de nivelul clasei a 5. De fapt cea mai buna treaba ar fi rotatia cadrelor. Asa se elimina si meditatiile.

    1. Nici de clasă 5.Cei buni sunt pe acolo.Daca este “special ” este pe la clasele 1-2.Nu ai ce face cu ei la nivel.de liceu nici dacă te transformi.

    2. … dar de ce ar trebui să meargă!? nu are email?…… daca ar înțelege despre ce și cum e vb in acest imens succes.. …. ar pune pe hârtie soluția miraculoasa și ar împartă și o… cu toți !
      Că doar școlile nu sunt pe sistem concurențialo- comercial ….. . și , mai întâi, să facă suma meditațiilor plătite pt toți elevii din liceu, de parinti ….dar pe bune, nu ca la fisc …..
      daca e pe zero….atunci, aplauze .. și publicarea “solutiei”!

    3. Dar gradația de merit nu reflectă această muncă în plus? Este 25 % pe 5 ani!
      Scuzați- mă! Am uitat…Gradația de merit reflectă ,,competența” de a
      face un dosar cât mai gros cu tot felul de adeverințe și activități irelevante pentru ,,educabilul” nostru.
      Dosare de peste 800 de pagini! Fraților, asta înseamnă o hârtie pe zi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Absolventă de Drept la Cambridge: Un student exmatriculat pentru că a copiat are valori ce contravin grav corectitudinii și eticii profesionale / Cum îi poți spune unui client „scuze că ai ajuns la pușcărie din vina mea, dar unde am făcut eu facultatea se copia”

Un student exmatriculat pentru că a copiat nu este interesat de domeniul Dreptului, ale cărui valori sunt tocmai corectitudinea și etica profesională, iar argumentul „toată lumea copiază” este un sofism,…
Vezi articolul