Președintele Consiliului Național al Elevilor: Reducerea numărului de ore în gimnaziu și liceu trebuie urmată de o modificare curriculară și de formarea profesorilor

Foto: Facebook Antonia Pup

Reducerea numărului de ore de școală pentru gimnaziu și liceu “este în beneficiul elevilor”, dar trebuie urmată de o modificare curriculară, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor.

“Degeaba tăiem orele, dacă nu avem asigurată transdisciplinaritatea și dacă nu ne asigurăm că orele care au rămas sunt realizate într-un mod profesionist, iar acest lucru se corelează cu formarea cadrelor didactice”, a afirmat Antonia Pup, pentru Edupedu.ro.

“E în beneficiul elevilor că s-au redus aceste ore, dar pentru a garanta că planurile-cadru își ating obiectivele, într-un mod în care elevii să-și dobândească acele competențe stabilite atât la nivel european, cât și prin profilul absolventului, este important ca Ministerul Educației – după ce va fi asumat de cineva – să își pună în funcțiune grupurile de lucru, pentru ca totul să fie ca la carte. Este o măsură bună, dar care trebuie completată”, a precizat președintele CNE.

Întrebată de la ce discipline vor fi tăiate ore, Antonia Pup a spus pentru Edupedu.ro că “la ultima Comisie de Dialog Social unde s-a pus în discuție modificarea planurilor cadru s-a asumat faptul că va exista o tăiere a orelor, pentru că e imposibil să avem în jur de 35 de ore, e inuman, se ajungea și la 37 de ore pe săptămână, dar a rămas totul în aer. De asta e important ca Ministerul Educației să fie deblocat și să pună în funcțiune grupurile de lucru unde să fim incluși și noi, ca reprezentanți ai societății civile, și aici mă refer și la Federația Părinților”.

În ceea ce privește generalizarea programului Școala după școală, ca urmare a reducerii orelor de gimnaziu, Antonia Pup a declarat că “e important să fie implementat programul Școala după școală mai ales acolo unde există foarte mulți elevi aflați în risc, dar ar trebui să ne ocupăm și de ceea ce se întâmplă în școală, pentru că în momentul de față avem o serie de cadre didactice care nu sunt formate să predea în stil inovativ. Ministerul Educației și celelalte părți interesate trebuie să își asume un program național de formare a cadrelor didactice, formare inițială și formare continuă pentru cadrele diactice din sistem care trebuie să își adapteze predarea la cerințele societății de astăzi”.

Citește și:

 

Exit mobile version