Președintele Consiliului Național al Elevilor: Reducerea numărului de ore în gimnaziu și liceu trebuie urmată de o modificare curriculară și de formarea profesorilor

2.508 vizualizări
Foto: Facebook Antonia Pup
Reducerea numărului de ore de școală pentru gimnaziu și liceu “este în beneficiul elevilor”, dar trebuie urmată de o modificare curriculară, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor.

“Degeaba tăiem orele, dacă nu avem asigurată transdisciplinaritatea și dacă nu ne asigurăm că orele care au rămas sunt realizate într-un mod profesionist, iar acest lucru se corelează cu formarea cadrelor didactice”, a afirmat Antonia Pup, pentru Edupedu.ro.

“E în beneficiul elevilor că s-au redus aceste ore, dar pentru a garanta că planurile-cadru își ating obiectivele, într-un mod în care elevii să-și dobândească acele competențe stabilite atât la nivel european, cât și prin profilul absolventului, este important ca Ministerul Educației – după ce va fi asumat de cineva – să își pună în funcțiune grupurile de lucru, pentru ca totul să fie ca la carte. Este o măsură bună, dar care trebuie completată”, a precizat președintele CNE.

Întrebată de la ce discipline vor fi tăiate ore, Antonia Pup a spus pentru Edupedu.ro că “la ultima Comisie de Dialog Social unde s-a pus în discuție modificarea planurilor cadru s-a asumat faptul că va exista o tăiere a orelor, pentru că e imposibil să avem în jur de 35 de ore, e inuman, se ajungea și la 37 de ore pe săptămână, dar a rămas totul în aer. De asta e important ca Ministerul Educației să fie deblocat și să pună în funcțiune grupurile de lucru unde să fim incluși și noi, ca reprezentanți ai societății civile, și aici mă refer și la Federația Părinților”.

În ceea ce privește generalizarea programului Școala după școală, ca urmare a reducerii orelor de gimnaziu, Antonia Pup a declarat că “e important să fie implementat programul Școala după școală mai ales acolo unde există foarte mulți elevi aflați în risc, dar ar trebui să ne ocupăm și de ceea ce se întâmplă în școală, pentru că în momentul de față avem o serie de cadre didactice care nu sunt formate să predea în stil inovativ. Ministerul Educației și celelalte părți interesate trebuie să își asume un program național de formare a cadrelor didactice, formare inițială și formare continuă pentru cadrele diactice din sistem care trebuie să își adapteze predarea la cerințele societății de astăzi”.

  • Amintim că Senatul României, în calitate de cameră decizională, a votat luni un proiect al parlamentarului PSD Liviu Pop prin care este stabilit numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar.
  • Proiectul de lege votat ieri prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.
  • De precizat că proiectul lui Pop nu stabilește un număr maxim de ore, așa cum prevedea Legea 1 din 2011, ci o “medie”.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conferință de presă solicitată Ligiei Deca de jurnaliștii acreditați pe Educație, după ce în cele 280 de zile de la preluarea actualului mandat ministra nu a mai organizat un asemenea eveniment

Mai mulți jurnaliști din presa centrală, acreditați la Ministerul Educației, susțin inițiativa corespondentului PROTV, Adriana Stere, prin care aceasta a solicitat luni, 18 martie, ministrului Educației, Ligia Deca, organizarea unei…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul

Mihnea Boștină, virusolog: În cazul gripei, 20-30% din populație e susceptibilă la infecții într-un an. În cazul SARS-CoV-2 – 100%. Rata mortalității este probabil de cel puțin zece ori mai mare

„Rata mortalității pentru cei care dezvoltă complicații respiratorii sau alte complicații este cam de 50%”, în cazul infecției cu noul coronavirus spune Mihnea Boștină, virusolog la Universitatea din Otago, Noua…
Vezi articolul