Preşedintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, şi un membru al forului – autoplagiat în două volume, scrie Putereaacincea.ro

1.506 vizualizări
Ioan Aurel Pop / Foto: captură de ecran
În două volume semnate de președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, şi de un alt membru al forului, Ioan Bolovan, sunt pagini întregi preluate din opere anterioare, fără semnalarea preluării prin ghilimele și note de subsol, scrie jurnalista Melania Cincea.

Hans Hedrich, activist şi politolog, a sesizat în 2017 Comisia de Etică a Universităţii „Babeş Bolyai” şi Consiliul de Coordonare a Cercetării Ştiinţifice al Academiei Române cu privire la un autoplagiat în cazul lui Ioan Aurel Pop, care la acea vreme încă nu era președintele Academiei, ci rector și membru al forului academic, relatează publicația Putereaacincea.ro.

Potrivit sursei citate, Ioan Aurel Pop a semnat două cărţi, publicate în 1996 şi 1997; singurele mari elemente diferite între cele două cărți sunt titlul și un capitol, care a fost adăugat la cartea din 1997, notează publicația, care precizează că este vorba despre următoarele volume:

  • Românii şi maghiarii în secolele IX-XIV. Geneza statului medieval în Transilvania, Cluj Napoca, Centrul de Studii Transilvane, 1996, 245 p., ISBN 973-9155-004-0
  • Istoria Transilvaniei medievale: de la etnogeneza românilor până la Mihai Viteazul, Cluj Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 1997, 274 p., ISBN 973-9261-24-8.

Comisia de Etică a Universităţii conduse de Ioan Aurel Pop a decis că nu a fost încălcată deontologia profesională, deși toate capitolele din prima carte se regăsesc în cea de a doua, fără nicio citare, relatează Putereaacincea.ro.

Cum se apără președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, de acuzațiile de autoplagiat:
  • În anii ’90 ai secolului trecut, nu exista noțiunea de autoplagiat în România. Volumul din 1997, publicat la Editura UBB, are statut de curs universitar și a fost elaborat ca suport al cursului de Istoria Transilvaniei medievale, introdus la propunerea mea în planul de învățământ și aprobat de consiliul profesoral al Facultății de Istorie și Filosofie. Volumul din 1997 nu este identic cu cel din 1996, deoarece, chiar și în partea de început, pe alocuri, am făcut mici precizări, corectări și completări.
  • Noțiunea de autoplagiat nu are relevanță nici astăzi, în condițiile în care «piața» publicistică din România este nereglementată, în sensul că multe publicații preiau materiale ale diverșilor autori și le republică fără să ceară voie autorilor.” – Sursa: Putereaacincea.ro

 

 

 


1 comment
  1. Aha, va zica asta-i argument al unui om care ocupa cea mai inalta pozitie, in cel mai de seama for al culturii din Romania – Academia Romana : “multe publicații preiau materiale ale diverșilor autori și le republică fără să ceară voie autorilor”, si-atunci de ce sa n-o fac si eu? JALNIC! Impostura si lipsa de caracter, nu stiu cum de-ati ajuns presedinte al Academiei Romane, chiar, cum ati ajuns acolo? Cea de-a doua carte trebuia sa aiba exact acelasi titlu ca prima, se stipula ca este o reeditare a celei din 1996, careia i-au fost adaugate un capitol nou si alte mici modificari, asta daca aveam a face aici cu un om de onoare, dar n-avem asa ceva! Daca se arata clar ca a doua carte este o reeditare a primeia, nu ar mai fi fost nevoie de citare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Andra Cîrșmaru, profesoară de limba română: Dacă la începutul predării online toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, după o lună au vrut din nou la școală

“Dacă la începutul acestui nou context de învățare toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, pe telefon, în fața calculatorului fără…
Vezi articolul

Senatorul PSD Vasile Dîncu, despre “România Educată”: Iohannis a spus că este o strategie transpartinică. Astăzi l-am auzit pe Cîțu vorbind doar despre ce va face el. Dacă devine una din strategiile politizate, atunci va avea un eșec total și rapid

Senatorul PSD Vasile Dîncu a atras atenția liderilor Guvernului să nu uite că implementarea strategiei România Educată trebuie să fie una transpartinică, așa cum s-a stabilit la Cotroceni, fiind un…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul