Președinta Consiliului Național al Elevilor, Miruna Croitoru, îi acuză de analfabetism funcțional pe „cei care acuză reprezentanții elevilor și părinților că recită argumentația Guvernului în delicata problemă a grevei profesorilor“ / Doi foști președinți ai CNE și mai multe asociații de elevi au criticat apariția sa la Guvern

4.127 de vizualizări
Foto: gov.ro
Într-un mesaj publicat pe pagina sa de Facebook, președinta Consiliului Național al Elevilor, Miruna Croitoru, scrie despre un „grad de analfabetism funcțional“ la „cei care acuză reprezentanții elevilor și părinților că <<recită argumentația>> Guvernului în delicata problemă a grevei profesorilor“. Reacția vine după ce doi foști președinți ai Consiliului Elevilor, Antonia Pup și Rareș Antal, au criticat apariția Mirunei Croitoru la pupitrul Guvernului, în plină grevă generală a profesorilor, susținând un mesaj de încetare a conflictului de muncă alături de purtătorul de cuvânt al Guvernului și de președintele Federației Naționale a Părinților, Iulian Cristache. Mai multe asociații ale elevilor au dezaprobat declarațiile șefei CNE de la Palatul Victoria.

Miruna Croitoru mai scrie că „mesajul Consiliului Național al Elevilor a fost și este unul ferm, atât către decidenți, cât și către reprezentanții sindicatelor, de identificare rapidă a unor soluții care să permită elevilor încheierea anului școlar curent și derularea examenelor naționale în condiții bune“. Citiți mai jos ce a declarat șefa CNE de la pupitrul Guvernului.

Rareș Antal și Antonia Pup au protestat public, pe conturile lor de socializare, față de atitudinea afișată de actuala președintă a Consiliului Național al Elevilor. Cei doi foști președinți ai organizației (CMEB și CNE) au anunțat că susțin revendicările profesorilor. Antonia Pup, președinte al Consiliului Naționa al Elevilor între 2020-2021 a scris „Să accepți să stai paiață la pupitrul Guvernului recitând argumentația acestuia în plină grevă generală a profesorilor – președinte al unei structuri de reprezentare a elevilor/părinților fiind – denotă inadecvare și o neînțelegere profundă a modului în care ar trebui să funcționeze o democrație”,

Mesajul integral al Mirunei Croitoru, președinte CNE

Într-un moment de criză a sistemului educațional, slăbiciunile acestuia apar și mai pregnant în lumina reflectoarelor. Cum altfel să percepem gradul de analfabetism funcțional demonstrat în spațiul public de către cei care acuză reprezentanții elevilor și părinților că „recită argumentația” Guvernului în delicata problemă a grevei profesorilor ?

Mișcarea de reprezentare trebuie să aibă în prim plan interesul superior al beneficiarilor direcți ai educației, iar mesajul Consiliului Național al Elevilor a fost și este unul ferm, atât către decidenți, cât și către reprezentanții sindicatelor, de identificare rapidă a unor soluții care să permită elevilor încheierea anului școlar curent și derularea examenelor naționale în condiții bune.

Stau și privesc cum o mișcare democratică și conflictul dintre profesori și Guvern nu mai este doar între profesori și Guvern. La fel cum am spus pe parcursul ultimelor zile, susținem cu toții revendicările profesorilor și ne dorim ca greva să se încheie cu rezultate concrete venite în favoarea acestora, un act educațional de calitate nu poate fi asigurat fără o motivație corespunzătoare a cadrelor didactice.

Acesta a fost mesajul pe care l-am susținut și în cadrul conferinței de presă de ieri, sper ca de data aceasta să fie înțeles (și păstrat integral), inclusiv de către cei care îl vor prelua.

Mesajul transmis de la Guvern de Miruna Croitoru:

Foto: captura gov.ro

„Ne bucurăm că suntem astăzi aici, alături de colegii mei, să discutăm despre ceea ce se întâmplă, pentru că este o situație care ne dezavantajează pe toți. Încă din momentul în care a fost declanșată greva am primit reacții ale elevilor din teritoriu cu întrebări care veneau către noi, pentru că, din păcate, profesorii poate nu le răspundeau la toate întrebările legate de grevă: care sunt revendicările sindicatelor, ce o să se întâmple, până când o să dureze greva? Așa că toate întrebările acestea veneau către noi.

Ce ne-am dori noi este, bineînțeles, ca toată această situație să se încheie cât mai devreme, ba chiar să se încheie săptămâna aceasta, astfel încât de săptămâna viitoare să revenim la cursuri în mod normal. Această situație nu este benefică pentru nimeni.

Într-adevăr, Consiliul Național al Elevilor mereu a susținut toate revendicările cu care sindicatele vin, pentru că atunci când vorbim despre o salarizare corespunzătoare, vorbim și despre o creștere a calității actului didactic, la modul general, pentru că vom vorbi despre niște profesori mult mai bine calificați și mult mai bine formați, în primul rând.

Tocmai de aceea, în momentul în care sindicatele au anunțat că nu mai au încredere în sistem și că și-au pierdut încrederea, ne punem întrebarea cum au elevii încredere în sistem sau cum ar putea elevii să aibă încredere în sistem, în condițiile în care inclusiv profesorii au anunțat că ei nu mai au încredere în sistem, greva fiind tocmai bazată pe această idee, adică greva, pe lângă faptul că, ok, venim la școală, nu facem ore sau nu venim la școală deloc, pentru că nu facem ore deloc sau facem un format hibrid online, depinde de modul în care s-a organizat școala respectivă la nivel micro, însă, pe lângă toate aceste lucruri, inclusiv greva în sine afectează elevii din România, pentru că își pierd și ei din ce în ce mai mult încrederea în sistem“.

Edupedu.ro a semnalat gestul disperat al premierului Ciucă, prin încercarea acestuia de a-i învrăjbi pe elevi și părinți cu profesorii, în plină criză în Educație. Ce le-a spus Nicolae Ciucă, în prima parte a întâlniri, poate fi văzut și citit aici.

„Au încercat un șantaj emoțional sau de altă natură, au încercat să îndrepte părinții și elevii împotriva noastră“, a declarat, legat de această tactică, Marius Nistor, de la FSE Spiru Haret. Acesta a spus că „nu este normal așa ceva, dacă ne dorim să trăim într-o societate normală, democratică

Tot marți, mai multe asociații ale elevilor dezaprobă declarațiile președintei Consiliului Național al Elevilor privind greva profesorilor și susținerea Guvernului. Acestea și-a declarat solidaritatea cu profesorii.


10 comments
  1. De fapt, e vorba aici de nemulțumirea unei asociații a elevilor dintr-un județ de la malul mării, care susține USR și care vrea să iasă în evidență. Supărată foc ca amendamentul pe care l-a impus USR-ului nu a fost adoptat, aruncă de câteva zile cu noroi (direct și indirect, e evident din comentariile anterioare, care îi reiau discursul) în Consiliul Național al Elevilor, singura structură a elevilor reprezentativă la nivel național.

  2. Postacii de serviciu nici nu citesc afirmațiile… Ei au o doar o temă… Să denigreze. Mie mi se pare destul de clar ceea ce citesc: „Într-adevăr, Consiliul Național al Elevilor mereu a susținut toate revendicările cu care sindicatele vin”.

  3. CNE-urile din toata tara au fost o initiativa a PSD-ului aparuta prin 2002. Sefii erau intotdeauna simpatizanti PSD si participau la taberele organizate de TSD, dupa modelul tineretului comunist din fosta URSS (si mai apoi din fosta RSR, vezi activitatea UTC). Tot ei au fost si printre primii cu dosarele admise in programul ANL. Daca nu erai un cunoscut de-al partidului, nu primeai apartament. Mii de PSD-isti si-au luat atunci portii frumoase la ANL, ca o tranzitie catre viitoarele vile inca in constructie. In blocurile cu PSD-isti nu existau decat PSD-isti sau turnatori de-ai lor. Restul plebeilor erau cazati in blocurile marginase ale cartierului. Era plina parcarea ANL de masini noi si scumpe. Dupa 2013 au inceput transferurile catre casele si vilele construite in oras. Unul cate unul, PSD-isti si informatori (agitatori), s-au mutat cu totii. Astazi multi dintre ei sunt vecini pe aceleasi strazi. In zilele alegerilor, presedintele PSD si al CJ venea personal sa-i scoata la vot pe agitatorii nemembri de partid, sunand la usa dimineata devreme cu un zambet autoritar in coltul gurii. Voturile in cartierul ANL erau vesnic 100% ale PSD-ului.
    Aceasta este, pe scurt, istoria CNE. De atunci incoace au aparut si variantele PNL ale CNE, dar sunt ceva mai rare. Tot activistii CNE-urilor erau si cei care participau intotdeauna la pomenile programului Erasmus, impreuna cu profesorii inregimentati politic (sau cu cei care aveau rolul de a agita opinia publica a cancelariilor). Aveam in scoala 4 din astia care mai si raportau directorului plin reactiile colegilor incomozi.

    1. Da, fix. Și cele apărute imediat după revoluție, tot inițiativa PSD. Poate în școala dvs., așa o fi (fost). Nu generalizați, nu e cazul.

  4. Tac su e inspector scolar la Mehedinti, sa ne mai lase in pace, ca numa independenta nu e domnisoara presedinte CNE. E cu sus Guvernul toata ziua

  5. A invatat prima lectia de politica populista si netransparenta:
    Niciodata sa nu iti recunosti greselile si sa iti ceri scuze! NICIODATA!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ateliere gratuite de educație cinematografică pentru elevi și profesori, la UNATC, în Săptămâna „Școala altfel”: vizite pe platoul de filmare, lecții de montaj și de istorie a filmului / Profesoara Iulia Voicu: Învățăm să navigăm conștient într-o lume inundată de imagini

Un atelier gratuit de educație cinematografică, despre istoria filmelor, montaj, creare de film, selecție și interpretare de imagini este organizat pentru elevi și profesori la Universitatea Națională de Arte Teatrale…
Vezi articolul

Partidul de guvernământ din Italia elaborează un proiect de lege pentru a „proteja” scenele Nașterii Domnului din școli. Proiectul urmărește să ia măsuri împotriva școlilor care organizează festivități generaliste în perioada sărbătorilor

Partidul de extremă-dreapta aflat la putere în Italia a identificat un nou câmp de luptă în războiul său pentru protejarea „rădăcinilor culturale” ale țării: Scena Nașterii Domnului din școli, scrie The Guardian. Un…
Vezi articolul

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul

Propagandă violentă antivaccin la avizierul unei biserici din campusul studențesc Agronomie, cu zeci de informații false. Preot: ”Nu am ce explicații să vă dau. Eu dorm foarte bine. Nu mă bazez pe buna credință a lui Arafat”

De câteva zile, avizierul bisericii ortodoxe „Sfântul Chiril și Metodiu” din campusul studențesc Agronomie din București adăpostește un articol apocaliptic privind presupusele efectele vaccinării împotriva COVID 19 intitulat: „Medicul Vladimir…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul