Premii și pentru elevii din clasele primare, cu excepția clasei Pregătitoare, dacă încheie anul cu calificativul “Foarte bine”, propuse în proiectul de Statut al Elevului 2024 / În prezent sunt prevăzute posibile premii la încheierea cursurilor doar pentru gimnaziu și liceu

23.376 de vizualizări
diploma, premii, elevi
Photo 119484815 © Potatushkina | Dreamstime.com
Elevii din clasele primare pot obține premii dacă au calificativul “Foarte bine” la încheierea mediilor, potrivit unei propuneri din proiectul Statutului Elevului pus în dezbatere publică pe 12 iunie. În prezent, actualul statut prevede că doar elevii de gimnaziu și liceu primesc premii la încheierea cursurilor. Mai sunt și alte situații în care elevii pot primi premii, de exemplu, dacă a obținut performanțe la concursuri sau “s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică”. Acestea prevederi se regăsesc și acum în Statutul Elevului.

Premii și pentru elevii din clasele primare, propune proiectul de Statut al Elevului, pus recent în dezbatere publică de Ministerul Educației. La articolul 13, alineatul 5 se propune următoarea modificare:

“Elevii din învăţământul primar, gimnazial, liceal, profesional pot obţine premii dacă:
a) au obţinut primele medii generale pe clasă şi acestea nu au valori mai mici de 9.00, respectiv calificativul Foarte bine – în cazul elevilor din ciclul primar; pentru următoarele medii se pot acorda menţiuni conform reglementărilor interne ale unităţii de învăţământ”;

Elevii din clasa pregătitoare nu vor putea primi premii pentru că aceștia nu primesc calificative, potrivit Legii Educației.

  • Potrivit Legii Educației, rezultatele evaluării se exprimă, după caz: a) în învățământul primar, cu excepția clasei pregătitoare, pe parcursul căreia nu se acordă note sau calificative, prin calificative: „foarte bine“, „bine“, „suficient“ sau „insuficient“;

În prezent Statutul Elevului propune acordarea premiilor doar pentru elevii de la gimnaziu și liceu dar și în alte situații:

De asemenea, “unitatea de învăţământ preuniversitar poate stimula activităţile de performanţă înaltă ale copiilor/elevilor la nivel local, naţional şi internaţional, prin alocarea unor premii, burse, din partea asociaţiei părinţilor, a agenţilor economici, a fundaţiilor ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale şi altele asemenea”, mai scrie în actualul Statut dar și în proiect.

Se menține și alineatul (3) de la art 13: La sfârşitul anului şcolar, elevii pot fi premiaţi pentru activitatea desfăşurată, cu diplome sau medalii, iar acordarea premiilor se face la nivelul unităţii de învăţământ, la propunerea învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar, a profesorului diriginte, a consiliului clasei, a directorului şcolii sau a consiliului şcolar al elevilor.

Cum se încheie media cu calificative, potrivit ROFUIP

Potrivit actualului ROFUIP, calificativul pe disciplină se stabilește prin alegerea a două calificative cele mai frecvente, apoi în perioada evaluărilor, învățătorul poate alege unul dintre calificative pe baza mai multor criterii:

(1) La clasele I-IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

(2) Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabilește astfel: se aleg două calificative cu frecvența cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare și de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

a) progresul sau regresul elevului;

b) raportul efort-performanță realizată;

c) creșterea sau descreșterea motivației elevului;

d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic și care au fost aduse la cunoștința părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.

Photo 119484815 © Potatushkina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Elevii care termină gimnaziul și liceul trebuie să primească obligatoriu o recomandare consultativă de încadrare la liceu/universitate sau încadrare vocațională pe piața muncii, scrisă de diriginte sau consilierul școlar – propunere în Statutul Elevului 2024
PROIECT Statutul elevului 2024. Părinții și elevii pot solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, reevaluarea lucrării scrise, dacă argumentele prezentate de profesor nu sunt considerate satisfăcătoare

5 comments
  1. Pertinent mesaj, Dna Vio! 👏👏👏 ne am săturat de falsa concurență și fala premiilor de final de an, atâta ierarhie…Fiecare îsi știe locul, nivelul, fără paradă daca s ar putea și ipocrizie.

  2. Nu mi se pare corect si normal. In primul rand, nu toti elevii de FB au aceeai valoare. E ca ai cum i-ai considera si pe cei de 9 si pe cei de 10 la fel. In al doilea rand, constat o cutuma foarte viciata in a se da coronita la toti elevii clasei. Ce inseamna asta? Sunt unii care ridica in sus clasa si iau coronita ca cei cuminti si silitori? Copilul trebuie sa-si stie valoarea. Sa stie de concurenta. Doamnele invatatoare trebuie sa invete ca nu se da coronita doar pentru ca a avut parintele 30lei sa o cumpere. De la an la an constat la invatamantul primar fel si fel de trenduri care mai de care mai ciudate: nu scriem decat cu creionul pana in clasa modulul 4. Poftim?? Dupa 2 ani de litere???

    1. Mie mi se pare corect.E vorba de dezvoltarea lor emoțională.Copii vin din medii diferite și emoțional sunt depășiți!Ce competiție? Grădinițele sunt in afară de programa școlară.Fac ce vor! Manualele școlare sunt un haos: cu cărți ,caiete ajutătoare ,povestiri și exerciții scoase din context.Mapa învățătorului e alta.Totul este fără continuitatea de care are nevoie copilul. Acasă nu ai repere să îl ajuți!Trebuie să vezi zi de zi aceste anomalii să poți înțelege. Învățătorul este cel mai important dascăl din tot sistemul de învățământ. Face parte din familie.El deschide drumul copilului. Descoperă și antrenează abilitățile copilului! La clase ar trebui să fie 1-2 suplinitori care să ajute elevii la partea practică a lecțiilor și deci invatatorul.Ca în străinătate!
      Coronițe da.Copii învață pentru ei nu la concurență! Au limitele lor neuro-emoționale nu sunt roboței și nici adulți în miniatură.Să auzim de bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

World Education Fair are loc în acest weekend în București, Iași și Timișoara. Olanda înlocuiește Marea Britanie ca cea mai populară destinație de studiu. Țările europene în care studiile universitare sunt gratuite

Tinerii interesați să studieze în străinătate pot să participe și anul acesta la târgul World Education Fair, organizat la Hotel Radisson Blu din București, în perioada 25-28 septembrie, cu respectarea…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului Educației sancțiuni în cazul Șincai, unde zeci de lucrări ale elevilor de la Bacalaureat au fost anulate pentru o prepoziție scrisă greșit, în opinia președintelui comisiei de examen: „Viitorul elevilor nu ar trebui să se afle în riscul de a fi compromis din cauza unor astfel de situații”

Consiliul Național al Elevilor condamnă cu fermitate atitudinea neglijentă arătată de către membrii comisiilor de la examenul de Bacalaureat în raport cu respectarea tuturor procedurilor prevăzute în metodologia de organizare…
Vezi articolul

Klaus Iohannis: 30% dintre români sunt la nivelul minim de alfabetizare financiară. Mediul financiar-bancar şi cel academic să contribuie la sustenabilitatea financiară, inclusiv prin mentorat şi îndrumare practică

Statisticile din 2023 arată că 30% dintre români se încadrează la nivelul minim de alfabetizare financiară, iar aceasta nu este consecinţa directă a unor evoluţii recente, ci efectul acumulat în…
Vezi articolul

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul