Premierul Nicolae Ciucă: Studiul economic pentru România al OCDE arată angajamentul ferm al țării noastre privind aderarea la organizație

45 de vizualizări
Foto: gov.ro
Documentul “Studiu economic pentru România”, al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, arată angajamentul ferm al ţării noastre în ceea ce priveşte aderarea la OCDE şi reprezintă o radiografie multidimensională a realităţilor socio-economice ale României, oferind factorilor de decizie o serie de recomandări extrem de utile, în vederea implementării acelor măsuri menite să genereze dezvoltare şi bunăstare pe baze inteligente, sustenabile şi incluzive, a declarat, vineri, prim-ministrul Nicolae Ciucă.

Premierul a salutat, la evenimentul de lansare a studiului “Economic Survey of Romania”, organizat la Palatul Victoria, sosirea la Bucureşti a secretarului general al OCDE, Mathias Cormann, la două zile după votul din cadrul Consiliului OCDE, care a decis deschiderea discuţiilor de aderare cu România şi a mulţumit acestuia pentru tot efortul depus, scrie Agerpres.

“Cunoaştem rolul esenţial în obţinerea deciziei Consiliului OCDE şi vă mulţumim în numele României şi al meu personal”, a spus Ciucă.

Prim-ministrul a menţionat că România a convocat Comitetul interministerial pentru admiterea în OCDE, care a avizat, în şedinţa din 26 ianuarie, asumarea ataşamentului ţării noastre la principiile, valorile şi standardele organizaţiei, aşa cum sunt întărite şi dezvoltate în cele două documente ale OCDE – “Declaraţia privind viziunea OCDE” şi “Declaraţia ministerială a Consiliului din 2021”.

Şeful Executivului a subliniat că, la acest moment, România a aderat la 6 din cele 8 standarde esenţiale pentru aderare: Declaraţia privind Investiţiile; Principiile Guvernării Corporatiste; Principiile pentru Elaborarea Politicilor Internetului; Recomandarea Bunelor Practici în Statistică; Cadrul Inclusiv al BEPS – Erodarea Bazei şi Schimbarea Profitului; Forumul Global al Transparenţei şi Schimbului de Informaţie.

Premierul a arătat că între proiectele pe care România le dezvoltă deja cu OCDE se află şi “Studiu economic pentru România”, care arată angajamentul ferm al ţării noastre în ceea ce priveşte aderarea la organizaţie.

“Studiul reprezintă o radiografie multidimensională a realităţilor socio-economice ale României şi oferă factorilor de decizie o serie de recomandări extrem de utile, în vederea implementării acelor măsuri menite să genereze dezvoltare şi bunăstare pe baze inteligente, sustenabile şi incluzive. Prima parte este dedicată perspectivelor politice cheie, incluzând o prezentare a situaţiei macroeconomice şi a evoluţiilor pe termen mediu, cu o atenţie specială acordată pandemiei şi implicaţiilor sale pentru economie”, a afirmat Ciucă.

Şeful Executivului a menţionat că studiul include mai multe referinţe la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, aprobat în luna septembrie de Comisia Europeană, specificând că acesta se concentrează în mod corect pe domeniile în care investiţiile sunt urgent necesare, mai notează Agerpres.

“Reformele şi investiţiile incluse în plan vor contribui la dezvoltarea şi modernizarea economiei româneşti în domenii precum: sustenabilitatea finanţelor publice, consolidarea administraţiei publice şi rezilienţa sistemului de sănătate, asigurarea coeziunii sociale şi teritoriale, digitalizarea administraţiei publice, şi altele. De altfel, o serie de recomandări din cadrul studiului îşi găsesc răspunsul în măsurile pe care statul român le-a avut în vedere în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, a completat Ciucă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Se închid și creșele, din cauza noului coronavirus? Președintele Asociației Municipiilor: Decizia este la fiecare primărie / Ministrul Educației: Creșele care au trecut la Minister se închid

Închiderea tuturor unităților de învățământ preuniversitar anunțată ieri de Guvern lasă un semn de întrebare cu privire la creșele pentru copii, multe dintre ele în subordinea primăriilor, nu a Ministerului…
Vezi articolul

Orban: Actul de educație trece printr-o transformare: discutăm despre un alt mod de predare/interacțiune cu elevul, despre colegi care trebuie să colaboreze la distanță, oameni care învață din mers să profeseze altfel decât au făcut toată viața

Actul de educație în România trece în prezent printr-o transformare care presupune un alt mod de predare și de interacțiune a dascălului cu elevul”, colaborare de la distanță și „oameni…
Vezi articolul