Premierul Marcel Ciolacu: Majorăm cu 7.800 numărul de posturi în învățământul preuniversitar de stat. Creșterea este necesară pentru integrarea unui număr tot mai mare de copii cu cerințe speciale în învățământul de masă

12.364 de vizualizări
Foto: captura gov.ro
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat în debutul ședinței de guvern de astăzi, 4 septembrie 2024, că majorează cu 7.800 numărul de posturi în învățământul preuniversitar de stat. „Creșterea este necesară pentru a asigura dreptul la educație și integrarea unui număr tot mai mare de copii cu cerințe speciale în învățământul de masă”, a declarat Ciolacu.

„Doamna ministru al Educației va ieși la briefing și va detalia și va explica și măsurile luate pentru ca noul an școlar să înceapă luni în condiții cât mai bune”, a anunțat șeful Executivului.

Declarațiile integrale făcute de premierul Marcel Ciolacu în ceea ce privește deciziile pe care le va lua Executivul în domeniul educației în ședința de guvern de astăzi, 4 septembrie 2024:
  • „Începem cu o veste bună pentru sistemul de învățământ: majorăm cu 7.800 numărul de posturi în învățământul preuniversitar de stat.
  • Creșterea este necesară pentru a asigura dreptul la educație și integrarea unui număr tot mai mare de copii cu cerințe speciale în învățământul de masă.
  • Doamna ministru al Educației va ieși la briefing și va detalia și va explica și măsurile luate pentru ca noul an școlar să înceapă luni în condiții cât mai bune”.
Informații de background

Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) aflat astăzi pe masa Executivului precizează că inspectoratele școlare au cerut Ministerului Educației să suplimenteze numărul de posturi didactice și didactice auxiliare din școli cu 7.800. Posturile sunt dedicate noilor profesori care ar urma să predea la cele peste 2.500 de noi clase formate în școli, sunt pentru profesorii de sprijin pentru copiii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) trecuți de la învățământul special la învățământul de masă, pentru mediatori școlari care să intervină în zonele cu abandon școlar ridicat și pentru informaticieni care să se ocupe de noile laboratoare smart contractate de școli prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Posturile noi ar urma să se înființeze după concursul de angajare. Cu alte cuvinte, cel puțin în acest an școlar, aceste posturi ar urma să fie ocupate prin detașări „în interesul învățământului”, cunoscute drept numiri din pix, politice, la mâna oamenilor politici din Ministerul Educației și inspectoratele școlare, după cum a arătat Edupedu.ro aici.

Același proiect de HG prevede că Inspectoratele școlare județene (ISJ) și cel al Municipiului București (ISMB) vor primi peste 80 de posturi noi pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care ar urma să gestioneze baze cu date primite de la școli, să monitorizeze reforme din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și să se pregătească pentru standardizarea examenelor din anul școlar 2027-2028. Detalii aici

Mai exact, numărul de posturi prevăzut de HG 731/2024 va fi mărit cu 7.884, dintre care 84 sunt în inspectoratele școlare, iar restul de 7.800 – în școli și pentru alte servicii din învățământul preuniversitar.

Citește și:
7.800 de noi posturi în Educație, cerute de inspectoratele școlare: profesori de sprijin pentru copiii cu CES, mediatori școlari pentru reducerea abandonului școlar, informaticieni în Smart Laburile PNRR din școli – proiect de HG / Două ISJ nu au cerut niciun post
Peste 80 de posturi noi în inspectoratele școlare, pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care să gestioneze baze de date, să monitorizeze reforme PNRR și să pregătească standardizarea examenelor din 2027 – proiect de Hotărâre de Guvern


11 comments
  1. Ce majorezi tu măi analfabetule? Peste 100.000 de tineri, majoritatea școliți, pleacă anual din cea mai săracă și coruptă țară din UE. Romănia a fost, este și va rămâne în veci o țară profund comunistă.

  2. Sunt mici probleme tratate cu indiferența în învățământ, de exemplu, regimul simultan care vrea sa fac eu minuni și elevii să fie doar peste medie pentru a învăța ce trebuie. Eu nu voi fi niciodată de acord că poți face o lecție adevarata in 20 de minute, cum se cere la simultan. Mai ai acolo și copii cu nevoi speciale, te pomenești! Pare că nu se vrea calitate doar pentru că nu e un anume număr de elevi în clasa. Dar bolmojeala lecțiilor e bună? In rest, totul e ok. Simultanul e singura problema la noi. In rest, clar copiii mei vor fi tot profesori, deci…

  3. Angajați alți trântori in sistem.Copiii care au CES și familiile lor trăiesc adevărate drame,dar personalul platit de stat sa i ajute nu face nimic,au ore multe la PCO ,spor că lucrează cu copii cu deficiente ,dar în realitate nu fac nimic ,miroase a lene si corupție aceste posturi .Un copil cu deficiente care face ore in privat evoluează ,dar în cazul copiilor care fac ore cu profesorii de la stat deficientele se acutizează,fiindcă realitatea că profesorii de sprijin din școlile de stat nu fac nimic.

  4. După ce că suntem în colaps, din punct de vedere economic, ăsta vrea să angajeze încă 7800 de oameni, care nu vor face mare lucru, decât să frece menta și să se plângă că au salarii mici? UE, FMI și Banca mondială, le tot spun boilor din guvern, să reducă numărul de persoane din aparatul de stat, din toate domeniile, covrigarul ăsta vrea să angajeze. Ne cocoșează pe noi, cei din sistemul privat cu taxe și impozite mari, ca bugetarii să ia salarii mari, pe făcut mai nimic și că să își atragă votanți. E mai bine să fie jumătate din ei dați afară, că deja suntem în faliment, căci sunt prea mulți.

  5. Sa mai facem niște haos. Sa facem modificări în ultimul moment în asa fel încât orice planificare sa fie imposibila.

    La haosul Deca și Ciolacu se va adaugă haosul CMBRAE/CJRAE care va elibera orientări pana în mai 2025 în numele dreptului la educație.

    Romania haosului și prostiei la putere.

  6. mai pe romaneste , numărul copiilor cu autism și adhd a crescut îngrijorător de mult. toată lumea tace mâlc . nimeni nu știe de ce unul din 60 de copii are elemente din spectru și fix in familiile cu situație financiară buna și cu nivel intelectual ridicat , frecventa e mai mare. SUA numărul e dublu.
    pe la cabinetele private se fac in continuare , in draci ,morfologii de trimestru x ,pentru depistarea anomaliilor cu frecventa de 3%1000, extrem de rare . poate se ocupă cineva de subiect , că duduie industria consultațiilor și creșterea Nr de copii cu ces e proporțională cu profitul rețelelor de *sănătate*
    acești copii trebuie integrați și așa e bine. sa fim oameni in primul rand.
    da nu pricep de ce e ciolacu așa de bucuros..

    1. Autism și ADHD im forme ușoare acestea nici nu pot fi considerate o problemă.Acum toată lumea are ADHD și este și o cultura a autismului.Cum sa fie el conectat cu cei din jur dacă sta pe dispozitive electronice 24/24?Normal ca au toți autism și ADHD.Plus ca sunt atâtea mame care fumează cu ei în burtică și bea cafea etc.Si părinți care țin copilu în brate și fumează ca șerpii. Cum sa fie sănătos copilul acela când orice fel de poluare se duce pe chimia creierului?Nicotina,gudron și eventual și cafeina din prima zi.
      De ce este autism și ADHD în creștere?De

      1. Nu are toată lumea autism. Dar exista un fel de ADHD indus cultural.

        Autismul și ADHD sunt tulburări de dezvoltare, creierul este configurat diferit și funcționează diferit.

        Nu este clar de ce sunt mai multe persoane diagnosticate cu ADHD sau autism. Probabil ca le putem recunoaște mai ușor decât cu ani în urma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Critici la adresa Ministerului Sănătății de la președintele Federației Asociațiilor de Părinți, în prima zi de școală din acest an. Cristache: Să vină cu resursă umană suplimentară, nu doar cu recomandări. Cabinetele școlare nu au un personal medical numeros

„Ministerul Sănătății să vină, dacă există cadrul legal, cu resursă umană suplimentară, nu doar cu recomandări”, a scris pe Facebook Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților Edupart, în contextul…
Vezi articolul