Premierul Marcel Ciolacu evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori, în Parlament: Voi continua să-i cer noului ministru al Educației introducerea unor criterii clare / Alocarea bugetară în învățământ să se facă în funcție de performanța școlară

2.519 vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Premierul desemnat să formeze un nou Guvern după alegerile parlamentare 2024, Marcel Ciolacu, evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori. În discursul său din Parlament dinaintea votului de investitură, acesta a spus că alocarea banilor în învățământ „trebuie să se facă în funcție de performanța școlară”.

Ciolacu a făcut o trimitere pe scurt la performanța în educație în discursul său din fața deputaților și senatorilor, reuniți în plen pentru a vota investitura noului Guvern.

Prim-ministrul desemnat a vorbit despre investiții de 6 miliarde de euro în următorii 4 ani, apoi a enumerat câteva din investițiile pe care guvernul Ciolacu 2 le are în plan:

„Vorbim despre generalizarea programului „masa caldă” în școli, adică un sprijin consistent pentru. Aici aș mai adăuga și construirea a peste 900 de școli și grădinițe, dar și achiziția a 1.200 de microbuze electrice pentru transportul elevilor. În plus, vom cheltui un miliard de euro pentru învățământul dual”.

Iar șeful social-democraților a adăugat, spunând că va continua să-i ceară noului ministru al Educației, Daniel David, introducerea criteriilor de performanță:

  • „Totodată, vom reduce masiv impozitele pentru tinerii angajați. Dar și aici voi continua să-i cer noului ministru al educației introducerea unor criterii clare de performanță pentru profesori. Alocarea bugetară în învățământ trebuie să se facă în funcție de performanța școlară”.
Informații de context. Criteriile de performanță, discutate de Ciolacu de acum un an

Programul de guvernare pe care coaliția PSD-PNL-UDMR îl prezintă luni seara în Parlament prevede acordarea de incentive financiare și non-financiare ca mod de încurajare a cadrelor didactice.

  • Profesorii cu rezultate excepționale la nivel școlar, județean și național pot primi „bonusuri, premii, sau alte beneficii menite să recunoască și să încurajeze performanța profesională și contribuția la îmbunătățirea calității educației”, după cum se arată în documentul obținut de G4Media.ro.

Această măsură pare să fi fost introdusă în contrapondere cu cea propusă de Marcel Ciolacu, care, la începutul mandatului de prim-ministru, a solicitat Ministerului Educației să vină cu soluții pentru criteriile de performanță în Învățământ, după cum a scris Edupedu.ro în decembrie anul trecut.

Cu toate acestea, Marcel Ciolacu nu a mai adus în discuție aceste criterii spre finalul mandatului său.

După cererea premierului, venită în contextul publicării rezultatelor PISA 2022, în urma cărora România s-a plasat pe penultimul loc în clasamentul țărilor din Uniunea Europeană, ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat că țara noastră lucrează împreună cu experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) pentru întocmirea criteriilor de salarizare bazate pe performanță.

Ca urmare a primelor discuții avute cu reprezentanții OCDE, Ligia Deca a declarat că „sistemele care salarizează diferit, în funcție de performanță, de regulă, o fac cu bonusuri salariale”.

  • „Pentru astfel de bonusuri, noi avem un sistem, se numește de gradație de merit, cu niște criterii, avem în lege un alt sistem, și anume fondul de 2% din fondul salarial la dispoziția directorului, care va fi o altă sursă de stimulare a celor cu performanțe ridicate”, a explicat aceasta.
Citește și:
Acordarea de recompense financiare și non-financiare pentru profesorii care au performanțe la nivel școlar, județean și național, prevăzută în programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR

19 comments
  1. Asta s-a votat,asta avem.Asta este!Scapa cine poate.Cand oamenii vor învață să își asume vina și vor spune:eu sunt deștept ca asa m-a făcut mama sau invers,atunci vom avea oameni care ,deși au luat cu chiu cu vai bacul la 35 de ani,nu vor mai da vina pe profesori pentru genele moștenite din moși strămoși. Nu are nimeni ce sa-ti facă! Nu exista un Einstein nedescoperit în fiecare,dacă era pana acum îl descoperea și nu avea niciun motiv sa se răzbune pe profesori ca este el pr….ost.Cum te face ma-ta,asa ieși!Materialul e dat de client și nimeni pe lumea asta nu poate să facă din fier aur,nici alchimistii, e o iluzie ca din purcel faci cățel. Trebuie să se pună o limita la toate aiurelile astea și sa se ducă la psiholog sa își vindece copilul interior(asta poate!) și sa accepte realitatea.Mediul contează dar daca pui mărar nu iese pătrunjel orice ai face tu!Mai lasati-ne cu toate ideile inovatoare !Trebuie sa accepte ca dacă abia -abia a luat un bac, el ,din punct de vedere intelectual ,e bun de angajat paznic,nu de făcut reforme în învățământ!

  2. Fratele meu, credeam ca am scăpat de comunism. Dar uite ca inca nu de-adevaratelea. Dacă aplici criterii de performanță, aplici pentru toți bugetarii, dacă nu, înseamnă ca vrei, de fapt, să pui la pământ anumiți oameni! Și comuniștii au pus la pamant intelectualii cand s-au instalat

  3. Ce tupeu are !! Un om fără școală, fără nicio realizare profesională sau personală își permite să vorbească de performanță în învățământ. Sictir, analfabetule !

  4. Spre exemplu profesorul de liceu care l-a avut pe Cicolacu elev nu ar avea performanta având în vedere că a luat bacul la 32 de ani.

    Dar având în vedere că a ajuns premier ar îndeplini aceste criterii.

    In acest caz cum procedam domn’ premier?

    Propun că profesorii tuturor repetenților sa îndeplinească criteriile de performanță deoarece repetenții au șanse mari să ajungă politicieni sau la Bruxelles.

  5. Criteriu de performanta pentru profesorii de matematica:
    – sa-l ajute pe Ciolacu sa rezolve ecuatia x la patrat or x la a treia = 1;
    Criteri de performanta pentru profesorii de religie:
    – sa-i faca pe elevi sa inteleaga de ce in ciuda asertiunii mesianice (“sa dam Cezarului ce este al Cezarului si lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu”) preotul ministru, Marcel Bolos, da lui Dumnezeu dinarul Cezarului si Cezarului gratia lui Dumnezeu.
    Criteriu de performanta pentru profesorii de chimie:
    – sa le explice elevilor dece exista toata tehnologia necesara pentru a combina Hidrogen si Oxigen … dar politicienii nu vor sa finanteze si sa rezolve problema irigatilor si a apei potabile la nivel mondial.
    etc etc etc etc etc

  6. O Doamne, luminează -l și fă-l să înțeleagă că nu doar la profesori trebuie să se aplice criteriile de performanță, ci la tot bugetarul de pe teritoriul României, că nu am văzut mai mare luxul și nesimțirea…

    1. se vede că nu lucrezi în învățământ. din păcate, asta e adevărul în foarte multe școli. din păcate. da, asta e limbajul adecvat despre unii, fara a-i jigni in față.

  7. mie mi-ar fi rușine să fiu ultimul analfabet al țării (hai, penultimul, ultimul o fi Gigi Becali), fără diplomă de bac, și să cer performanță de la alții. sictir!

    1. Deja sunt:nu ai voie dacă nu ai luat bacul cel mai devreme la 30+ și nu trebuie sa fii specializat pe postul unde aplici,dacă ai și mutra de Oli….en ai obținut postul din start.

  8. ca sa apreciezi performanta scolara trebuie sa o intelegi.
    singura performanta pe care o cunosti este despre cum sa dai tunuri , cum sa te tragi cu avionul și cum sa ti ajuti nepotii

  9. Bai, premieru’ lu’ peste care ai iesit premier, dar nu te vrea nimeni, nu ai un serviciu stabil si te tii cu dintii de post ca mori altfel de foame… Spre deosebire de tine, noi, daca nu suntem in politica, tot traim, ca avem ceva in cap si o diploma REALA in mana. Iti spune toata lumea ca nu poti pune criterii de performanta in invatamant. Sa vezi cat e de greu sa iei o clasa de maimute oligofrene si sa faci din ei oameni si sa-i aduci pe calea de plutire fata de cat e de usor sa iei un destept si sa-l faci olimpic. Stai doua zile in invatamant si mai vorbim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Raport Banca Mondială

Geografia din nou materie de examen la Evaluare și BAC și mutarea ei în domeniul “Științe”, cerută de Societatea de Geografie din România după rezultatele la PISA 2018

“Testarea PISA, la care România participă încă din septembrie 2000, acoperă trei domenii principale: Matematică, Lectură și Științe. Testarea își propune, printre altele, să evalueze ‘alfabetizarea științifică’. Dar Geografia, ca…
Vezi articolul

Ministerul Educației a cerut, cu 13 minute înainte de ședința Consiliului Economic și Social, retragerea de pe ordinea de zi a proiectului de Hotărâre de Guvern care modifică funcționarea agenției care acreditează școlile – DOCUMENT SURSE

Ministerul Educației a transmis, cu doar 13 minute înainte de începutul ședinței de astăzi a Consiliului Economic și Social (CES), o adresă prin care a cerut amânarea de pe ordinea…
Vezi articolul
Silviu Iordache si Sorin Cimpeanu in iunie 2021 / Foto: Facebook.com/Iordache Silviu

VIDEO Silviu Iordache, noul președinte ARACIP: În ultimul an Agenția a devenit mai mult decât independentă și cumva a fost scăpată de sub ochiul celor care conduc în realitate învățământul preuniversitar / Nu mi se pare normal ca prin niște hârtii, școlile private să nu primească acreditare. Miza din spatele acreditărilor – 36 miliarde de euro pe an

Principalele probleme manageriale erau legate de gradul foarte mare de independență pe care această instituție și l-a luat față de Ministerul Educației, a declarat președintele interimar al Agenției Române pentru…
Vezi articolul

Subiecte și bareme Olimpiada de Limba română pentru minorități și elevii români din diaspora – etapa județeană 2024 / Pagină de jurnal despre dorința de a descoperi un mister, cerință la clasa a IX-a

Subiectele și baremele de corectare pentru Olimpiada de Limba și literatura română (OLLR) dedicată elevilor aparținând minorităților și elevilor români din diaspora au fost publicate pe subiecte.edu.ro. Proba a avut loc…
Vezi articolul