Premierul Marcel Ciolacu evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori, în Parlament: Voi continua să-i cer noului ministru al Educației introducerea unor criterii clare / Alocarea bugetară în învățământ să se facă în funcție de performanța școlară

538 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Premierul desemnat să formeze un nou Guvern după alegerile parlamentare 2024, Marcel Ciolacu, evocă din nou criteriile de performanță pentru profesori. În discursul său din Parlament dinaintea votului de investitură, acesta a spus că alocarea banilor în învățământ „trebuie să se facă în funcție de performanța școlară”.

Ciolacu a făcut o trimitere pe scurt la performanța în educație în discursul său din fața deputaților și senatorilor, reuniți în plen pentru a vota investitura noului Guvern.

Prim-ministrul desemnat a vorbit despre investiții de 6 miliarde de euro în următorii 4 ani, apoi a enumerat câteva din investițiile pe care guvernul Ciolacu 2 le are în plan:

„Vorbim despre generalizarea programului „masa caldă” în școli, adică un sprijin consistent pentru. Aici aș mai adăuga și construirea a peste 900 de școli și grădinițe, dar și achiziția a 1.200 de microbuze electrice pentru transportul elevilor. În plus, vom cheltui un miliard de euro pentru învățământul dual”.

Iar șeful social-democraților a adăugat, spunând că va continua să-i ceară noului ministru al Educației, Daniel David, introducerea criteriilor de performanță:

  • „Totodată, vom reduce masiv impozitele pentru tinerii angajați. Dar și aici voi continua să-i cer noului ministru al educației introducerea unor criterii clare de performanță pentru profesori. Alocarea bugetară în învățământ trebuie să se facă în funcție de performanța școlară”.
Informații de context. Criteriile de performanță, discutate de Ciolacu de acum un an

Programul de guvernare pe care coaliția PSD-PNL-UDMR îl prezintă luni seara în Parlament prevede acordarea de incentive financiare și non-financiare ca mod de încurajare a cadrelor didactice.

  • Profesorii cu rezultate excepționale la nivel școlar, județean și național pot primi „bonusuri, premii, sau alte beneficii menite să recunoască și să încurajeze performanța profesională și contribuția la îmbunătățirea calității educației”, după cum se arată în documentul obținut de G4Media.ro.

Această măsură pare să fi fost introdusă în contrapondere cu cea propusă de Marcel Ciolacu, care, la începutul mandatului de prim-ministru, a solicitat Ministerului Educației să vină cu soluții pentru criteriile de performanță în Învățământ, după cum a scris Edupedu.ro în decembrie anul trecut.

Cu toate acestea, Marcel Ciolacu nu a mai adus în discuție aceste criterii spre finalul mandatului său.

După cererea premierului, venită în contextul publicării rezultatelor PISA 2022, în urma cărora România s-a plasat pe penultimul loc în clasamentul țărilor din Uniunea Europeană, ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat că țara noastră lucrează împreună cu experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) pentru întocmirea criteriilor de salarizare bazate pe performanță.

Ca urmare a primelor discuții avute cu reprezentanții OCDE, Ligia Deca a declarat că „sistemele care salarizează diferit, în funcție de performanță, de regulă, o fac cu bonusuri salariale”.

  • „Pentru astfel de bonusuri, noi avem un sistem, se numește de gradație de merit, cu niște criterii, avem în lege un alt sistem, și anume fondul de 2% din fondul salarial la dispoziția directorului, care va fi o altă sursă de stimulare a celor cu performanțe ridicate”, a explicat aceasta.
Citește și:
Acordarea de recompense financiare și non-financiare pentru profesorii care au performanțe la nivel școlar, județean și național, prevăzută în programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Ministerul Educației schimbă Legea învățământului superior, prin ordonanță de urgență, la mai puțin de două luni după promulgare și cu câteva zile înainte să intre în vigoare – proiect / Sunt vizate 3 modificări, inclusiv problema echivalării diplomelor de studii de lungă durată, care în forma actuală “ar crea confuzii, aplicare neunitară și tratament discriminatoriu”

Ministerul Educației a pus, vineri, în consultare publică un proiect de ordonanță de urgență ce vizează modificarea Legii Învățământului Superior, la mai puțin de două luni de când a fost…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre noile legi ale Educației: Anul școlar 2023-2024 va începe pe o nouă bază legală. Oficialul vorbește despre predictibilitate, dar nu știe când va fi pilotat examenul separat de admitere la liceu și când vor fi transformate inspectoratele școlare în direcții județene de învățământ preuniversitar

Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus la TVR Info că noul an școlar va începe pe o nouă bază legală. Declarația vine în contextul în care cele două legi ale…
Vezi articolul

Ministerul Educației a trimis Consiliului Economic și Social, pentru avizare, proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști / Asociațiile de elevi critică demersul

Proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști a fost trimis pentru avizare la Consiliului Economic și Social, în forma propusă de fostul ministru al Educației, Sorin…
Vezi articolul