Premierul Marcel Ciolacu, după ce a vizitat 3 școli înainte de începerea cursurilor: Bani avem. Este nevoie doar de viziune

239 de vizualizări
Marcel Ciolacu / Foto: Ilona Andrei – G4Media
Două școli din Sectoarele 4 și 6 ale Capitalei și o școală din județul Prahova au fost vizitate de prim-ministrul Marcel Ciolacu înainte ca elevii să înceapă cursurile. Acesta a ales Colegiul „Mihai Eminescu” și Școala „Sfântul Andrei” din București, respectiv Școala Gimnazială „Profesor Cristea” din comuna Cornu, pe care le-a catalogat ca fiind „moderne”.

„Investițiile în infrastructura școlară reprezintă calea sigură pentru educația copiilor noștri”, a scris prim ministrul pe pagina sa de Facebook.

Acesta a numit cele două școli în care a fost duminică „exemple de succes care demonstrează că atunci când ai o viziune și un proiect clar în minte obții rezultate”.

Marcel Ciolacu a precizat și faptul că există fonduri pentru modernizarea școlilor, atât guvernamentale, cât și din partea Uniunii Europene: „Bani sunt. Avem și bani de la Guvern, dar și fonduri europene. Este nevoie doar de viziune. Iar în sectoarele 4 și 6, la fel ca în 3 și chiar 5, avem primari implicați care au înțeles nevoile comunităților. Sper ca lucrurile să se schimbe rapid și în sectoarele 1 și 2”.

Premierul a vizitat sâmbătă și o școală din comuna Cornu, județul Prahova, unde „copiii vor începe aici școala în cele mai bune condiții, având la dispoziție cele mai moderne dotări. Ba chiar și acces gratuit la un bazin de înot construit în proximitatea școlii”.

Școala și grădinița din Cornu, potrivit spuselor sale, „rivalizează fără probleme cu cele mai bune unități de învățământ de la oraș”.

Luni, în cadrul ședinței de guvern, Marcel Ciolacu a tras un semnal de alarmă cu privire la traficul cauzat de începerea școlilor în marele orașe, mai ales în București.

Acesta a făcut apel la autoritățile locale și centrale să se asigure că cetățenii din București se pot deplasa în zonele în care traficul este blocat din cauza lucrărilor pentru extinderea metroului și reabilitarea liniilor de tramvai, respectiv a sistemului de încălzire.

„Sunt multe zone din oraș unde, din cauza lucrărilor, traficul este blocat. Trebuie mai multă implicare din partea autorităților locale, dar și centrale, astfel ca bucureștenii să se poată deplasa decent prin București în aceste luni dificile”.

Prim-ministrul a anunțat că va convoca o întâlnire cu primarul municipiului București, Nicușor Dan, dar și cu primarii din fiecare sector, respectiv miniștrii: „Voi convoca în următoarele zile o întâlnire la Guvern cu primarul general Nicușor Dan, cu primarii de sectoare și miniștrii implicați: Transporturi, Energie, Educație, Dezvoltare și, nu în ultimul rând, Interne”.

„Oamenii cred că s-au săturat de polemici politice sterile, vor cu adevărat soluții și vom veni rapid cu soluții”, a mai accentuat acesta.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primul manual de istorie despre războiul din Ucraina ajunge în şcolile ruse / Autorii manualului: „Ucraina este un stat ultranaţionalist”, în care disidenţa este persecutată şi „orice este rusesc” este considerat ostil

Ucraina are autorităţi neonaziste, iar Rusia este victima unei blocade economice occidentale – acestea sunt doar câteva dintre tezele susţinute în primul manual de istorie care face referire la războiul…
Vezi articolul

Ligia Deca schimbă discursul despre creșterile salariale promise angajaților din Educație la 1 ianuarie 2024: Acum se discută, în funcţie de proiecţia de buget pentru anul următor, care vor fi creşterile posibile / Ministra spunea recent că „vom face toate demersurile ca, chiar și în cazul în care nu avem o lege a salarizării, profesorii să beneficieze de ceea ce li s-a promis”

Ligia Deca a spus vineri seara, la Sinaia, legat de creșterile salariale ale personalului didactic, auxiliar și nedidactic, de la 1 ianuarie 2024, promise de Guvern și prevăzute în Ordonanța…
Vezi articolul

Inspectorii școlari, trimiși în școli de Ministerul Educației să verifice criteriile specifice de înscriere la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță și creșă, după ce ar fi fost reclamații că „depășesc cadrul legal”

Inspectoratele școlare trebuie să verifice dacă școlile aplică noile prevederi privind repartizarea aleatorie a elevilor la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță. Potrivit unei note…
Vezi articolul