Premierul Florin Cîțu desființează motivul invocat de Vlad Voiculescu și de secretarul de stat Andreea Moldovan pentru nefolosirea testelor de salivă în școli: Eu le-am propus / INSP trebuie să le includă în metodologie

2.651 de vizualizări
Foto: gov.ro
Premierul Florin Cîțu intervine în disputa folosirii testelor non-invazive, dintre ministrul Sănătății și cel al Educației. Într-o conferință de presă, premierul a anunțat că el a cerut ca revenirea la școală să se facă după testarea non-invazivă a elevilor.

„Eu sunt cel care a propus revenirea la școală după ce se face acest test. Testele non-invazive erau propunerea mea, am făcut această propunere după ce am consultat specialiștii care mi-au spus foarte clar că nu există o diferență. Dar e adevărat că în România ele nu sunt în metodologia INSP, dar trebuie ca INSP să le includă în procedură pentru că ele sunt folosite peste tot în lume”, a declarat Florin Cîțu.

Declarația vine după ce ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu și secretarul de stat Andreea Moldovan, au declarat într-o conferință de presă că testele pe bază de salivă, non-invazive „nu reprezintă un filtru atât e bun” și că „nu sunt suficient de bune”, acestea nefiind incluse în metodologia de testare din România, a Institutului Național de Sănătate Publică.

„Practic, e un test care, deocamdată, nu e în metodologia de lucru a INSP, după care ne pliem toți. Când aceste teste vor fi de o calitate superioară, corespunzătoare, va fi un pas înainte pentru o testarea mai plăcută. Deocamdată, aceste teste nu sunt agreate de metodologie, pentru că nu sunt suficient de bune”, a declarat Andreea Moldovan. 

Imediat, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că „vom propune, din partea Ministerului Educației, să se respecte doar trei condiții pentru redeschiderea tuturor școlilor cu prezență fizică”.

„Dacă Ministerul Sănătății care, repet, are deplină competență să se pronunțe, spune că (n. red. testele) sunt neconcludente, atunci noi la Ministerul Educației luăm act de acest lucru și eliminăm această condiție, care este strict o condiție sanitară, nu ține de educație. Pentru educație este important să reluăm activitate în școli cu prezență fizică”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Premierul Florin Cîțu le-a spus public miniștrilor Sănătății și Educației în briefingul de după ședința de guvern din data de 25 martie 2021 că își dorește ca „la întoarcerea copiilor la școală, să căutăm resurse ca să-i putem să-i testăm pe elevi după perioada de vacanță”, și că va asigura resursele financiare necesare.

„Şi aş face o propunere domnului ministru al sănătății, – dar după vom mai discuta despre asta, pentru că a fost discuţia despre școală – ce facem cu copiii care merg acum în vacanță. Și aici este și domnul ministru al educației, deci împreună aș vrea să vă uitați asupra acestui aspect, să căutăm resursele și vă ajut și eu să găsim resursele, ca să putem să îi testăm pe elevi când se întorc la școală, să le facem aceste teste non-invazive, să testăm cât mai mulți dintre ei după această perioadă de vacanță. Și vă voi ajuta și eu să găsiţi resursele, dar cred că este o soluție bună ca să putem să ținem sub control pandemia”, a declarat Florin Cîțu.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: gov.ro


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modulul 5 de cursuri începe miercuri, 19 aprilie, și ține până pe 16 iunie. Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a susțin în luna mai evaluările naționale / Calendarul examenelor naționale

Pentru elevii și copiii de grădiniță, cursurile ultimului modul din anul școlar 2022-2023 încep miercuri, potrivit calendarului oficial. Vacanța de Paște a ținut de pe data de 7 aprilie și până pe…
Vezi articolul

Remus Pricopie, despre anchetarea lui Tudorel Toader pentru că a folosit biroul de rector pentru interviuri când era ministru: Pentru o persoană, considerată azi de unii „indezirabilă”, se studiază „cu lupa” standardele etice, în timp ce pentru cei care încalcă „de la o poștă” standardele etice și legale în vigoare se practică tăcerea

“Mă mir că „reclamantul” sau Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) al Ministerului Educației nu sesizează şi alte elemente privind legalitatea și dimensiunea etică a situațiilor de conflict de…
Vezi articolul

Președintele Consiliului Județean Bihor anunță investiții într-o clasă în sistem dual, după modelul şcolii Kronstadt din Braşov: Pe lângă elevi, se vor putea pregăti profesional şi adulții, contracost

Președintele Consiliului Județean Bihor, Pásztor Sándor, a anunțat marți că din toamnă elevii care se specializează în sistem dual ca sudori, la Liceul tehnologic din Cadea, vor putea învăța cu…
Vezi articolul