Premierul Florin Cîțu desființează motivul invocat de Vlad Voiculescu și de secretarul de stat Andreea Moldovan pentru nefolosirea testelor de salivă în școli: Eu le-am propus / INSP trebuie să le includă în metodologie

2.651 de vizualizări
Foto: gov.ro
Premierul Florin Cîțu intervine în disputa folosirii testelor non-invazive, dintre ministrul Sănătății și cel al Educației. Într-o conferință de presă, premierul a anunțat că el a cerut ca revenirea la școală să se facă după testarea non-invazivă a elevilor.

„Eu sunt cel care a propus revenirea la școală după ce se face acest test. Testele non-invazive erau propunerea mea, am făcut această propunere după ce am consultat specialiștii care mi-au spus foarte clar că nu există o diferență. Dar e adevărat că în România ele nu sunt în metodologia INSP, dar trebuie ca INSP să le includă în procedură pentru că ele sunt folosite peste tot în lume”, a declarat Florin Cîțu.

Declarația vine după ce ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu și secretarul de stat Andreea Moldovan, au declarat într-o conferință de presă că testele pe bază de salivă, non-invazive „nu reprezintă un filtru atât e bun” și că „nu sunt suficient de bune”, acestea nefiind incluse în metodologia de testare din România, a Institutului Național de Sănătate Publică.

„Practic, e un test care, deocamdată, nu e în metodologia de lucru a INSP, după care ne pliem toți. Când aceste teste vor fi de o calitate superioară, corespunzătoare, va fi un pas înainte pentru o testarea mai plăcută. Deocamdată, aceste teste nu sunt agreate de metodologie, pentru că nu sunt suficient de bune”, a declarat Andreea Moldovan. 

Imediat, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că „vom propune, din partea Ministerului Educației, să se respecte doar trei condiții pentru redeschiderea tuturor școlilor cu prezență fizică”.

„Dacă Ministerul Sănătății care, repet, are deplină competență să se pronunțe, spune că (n. red. testele) sunt neconcludente, atunci noi la Ministerul Educației luăm act de acest lucru și eliminăm această condiție, care este strict o condiție sanitară, nu ține de educație. Pentru educație este important să reluăm activitate în școli cu prezență fizică”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Premierul Florin Cîțu le-a spus public miniștrilor Sănătății și Educației în briefingul de după ședința de guvern din data de 25 martie 2021 că își dorește ca „la întoarcerea copiilor la școală, să căutăm resurse ca să-i putem să-i testăm pe elevi după perioada de vacanță”, și că va asigura resursele financiare necesare.

„Şi aş face o propunere domnului ministru al sănătății, – dar după vom mai discuta despre asta, pentru că a fost discuţia despre școală – ce facem cu copiii care merg acum în vacanță. Și aici este și domnul ministru al educației, deci împreună aș vrea să vă uitați asupra acestui aspect, să căutăm resursele și vă ajut și eu să găsim resursele, ca să putem să îi testăm pe elevi când se întorc la școală, să le facem aceste teste non-invazive, să testăm cât mai mulți dintre ei după această perioadă de vacanță. Și vă voi ajuta și eu să găsiţi resursele, dar cred că este o soluție bună ca să putem să ținem sub control pandemia”, a declarat Florin Cîțu.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: gov.ro


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu susțin că membrii comisiei disciplinare care se ocupă de cazul profesorului Eugen Iordănescu sunt colegi de facultate ai acestuia

Studenții de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) sunt nemulțumiți de componența comisiei disciplinare formate în cazul profesorului Eugen Iordănescu, acuzat că i-ar fi hărțuit și umilit pe tinerii…
Vezi articolul

Există trei ani de școală diferență între bogați și săraci, între București și Giurgiu, între rural și urban. Asta este foarte îngrijorător! – Alina Sava, expert în educație al Băncii Mondiale: Următorul program va fi unul de remedial de Matematică pentru clasele V-VIII

Decalajele majore din sistemul educațional românesc, dintre mediul rural și urban, dintre „bogați și săraci” și abandonul școlar ridicat, în special în zonele defavorizate sunt cele mai mari probleme pe…
Vezi articolul

Burse mai mici pentru elevii din străinătate care aleg să învețe în licee din România / Condițiile pentru bursele elevilor și studenților din străinătate, dar și pentru stagii de pregătire și specializare – stabilite prin hotărâre de guvern

Guvernul a adoptat, joi, o hotărâre ce stabilește condițiile de finanțare pentru burse și stagii de specializare sau formare profesională acordate românilor de pretutindeni și cetățenilor străini care optează pentru…
Vezi articolul

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Pașii pe care îi au de parcurs cadrele didactice

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024 cuprinde indicațiile pentru autentificarea în platformă, accesarea listei lucrărilor, evaluarea lucrării și generarea borderoului individual, potrivit unui document consultat…
Vezi articolul