Cîmpeanu, apostrofat de Ciucă după ce a spus că nu e nicio legătură între calitatea educației și toaleta din curtea școlii: Aceste toalete nu trebuie să mai existe în România anului 2024. Mi se pare absolut incredibil

1.925 de vizualizări
Foto: gov.ro
Grupurile sanitare din curtea școlii nu trebuie să mai existe în România anului 2024, a declarat premierul Nicolae Ciucă. Acesta a spus că i-a atras atenția ministrului Cîmpeanu pentru declarația făcută de la Palatul Victoria, în care a spus că nu are legătură calitatea educației cu toaleta în curte. Ciucă a spus că „ceea ce se întâmplă în interiorul unei școli reprezintă elemente de contribuție la educarea fiecăruia dintre noi”.

Premierul a mai spus că a cerut rezolvarea situației transportului copiilor în videoconferința cu prefecții de zilele trecute, și a declarat că „dacă un copil nu are mijloc de transport și nu poate să se deplaseze la școală, autoritatea locală, și dacă nu poate autoritatea locală cea centrală, trebuie să-i asigure deplasarea de acasă până la școală. Nu putem să lăsăm copiii să nu beneficieze de dreptul la educație”.

Redăm declarația premierului Ciucă:

Reporter: Sunteți de acord cu o declarație făcută în fața dumneavoastră astăzi: domnul ministru Cîmpeanu spunea că nu prea are legătură calitatea educației cu toaleta în curte, pentru că multe din generațiile actuale au fost formate așa? Asta în condițiile în care dumneavoastră toți spuneți în ultima perioadă că nu este în regulă să funcționeze școlile așa, acum în prag de începerea anului școlar. Sunteți de acord cu declarația lui?

Nicolae Ciucă: Am avut această discuție. Calitatea educației depinde de tot ceea ce se întâmplă, de la educația pe care o primim fiecare în familie, de la educația pe care o primim în mediul care ne desfășurăm activitatea și cel mai important de la momentul în care intrăm pe poarta școli până când venim înapoi la familie. Ca atare, ceea ce se întâmplă în interiorul unei școli reprezintă elemente de contribuție la educarea fiecăruia dintre noi. De aceea am insistat, iar timpul pe care l-am stabilit, domnul ministru s-a angajat ulterior că vine cu planul mai devreme, vreau să vină cu planul mai devreme și acest lucru nu trebuie să mai existe în România anului 2024. Mi se pare absolut incredibil, nu putem să mergem undeva să discutăm despre acest aspect al existenței grupurilor sociale în curtea școlii, fără apă curentă și fără tot ce trebuie să existe.

Dacă vrem ca generația viitoare să aibă un minimum de recunoștință față de noi, atunci trebuie să facem ceea ce este obligatoriu să facem pentru ei, așa cum le-am cerut și în videoconferință, dacă un copil nu are mijloc de transport și nu poate să se deplaseze la școală, autoritatea locală, și dacă nu poate autoritatea locală cea centrală, trebuie să-i asigure deplasarea de acasă până la școală. Nu putem să lăsăm copiii să nu beneficieze de dreptul la educație”.

Reporter: I-ați atras atenția domnului Cîmpeanu să înțeleg, legat de declarație?

Nicolae Ciucă: Da.”

În debutul ședinței de guvern de miercuri, cu o zi înainte de startul anului școlar 2022-2023, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a declarat că „trebuie să înțelegem că nu are legătură toaleta în curte cu calitatea educației, din moment ce mulți dintre noi am făcut performanță învățând în aceste școli”.

Cîmpeanu a mai spus că „am încredere că în doi ani nu va mai exista nicio școală în România (cu grupuri sanitare neconforme – n. red.)”.

Sorin Cîmpeanu: „Pe partea cealaltă, planul pe care l-ați cerut pentru conformitatea grupurilor sanitare în școli, știind că, în urmă cu 3-4 ani, erau peste 2000 de școli cu grupuri sanitare neconforme, dacă autoritățile locale vor folosi finanțarea acordată prin bugetul Ministerului Educației, vom rămâne cu 100 de școli, e vorba de școli mici. Am încredere că în doi ani nu va mai exista nicio școală în România (cu grupuri sanitare neconforme – n. red.). Încrederea se va transpune într-un plan concret de acțiune pe care îl vom prezenta, domnule ministru, nu până la sfârșitul anului, și îmi place să cred că reprezentăm mult mai devreme. Mă angajez să prezentăm mai devreme.

Este o problema exagerată și este legată de foarte multe ori de calitatea educației, e o problemă importantă, trebuie rezolvată, dar trebuie să înțelegem că nu are legătură toaleta în curte cu calitatea educației, din moment ce mulți dintre noi am făcut performanță învățând în aceste școli, cred că este o dovadă, dar ea trebuie rezolvată, clar, și va fi rezolvată”.


6 comments
  1. Sper sa-l contrazica pe Ciuca poate avem sanse sa scapam de el. Oricum si-a luat angajament ca rezolva problemele inainte de termen cand a vazut ca spus o gogomanie.

  2. Latrinele din fundul curții sunt foarte utile politicienilor din specia Câmpeanu. Cu ajutorul lor sunt puse în umbră mulțimi de neajunsuri din toate celelalte școli. Cine ar arunca un ochi prin școli, ar putea observa că hârtia igienică lipsește chiar și în toaletele mai pretențioase, săpunul lichid nu a fost inventat încă, prosoapele de hârtie sau uscătoarele electrice sunt visul unei nopți de iarnă, dezinfectanții sunt rara avis. Măcar de ar lipsi doar acestea, dar lipsesc și topurile de hârtie, lipsește creta, lipsesc markerele, lipsesc cartoanele, lipsesc pixurile, lipsesc riglele, lipsesc radierele, compasurile, echerele, riglele, lipsește adezivul, lipsesc vopselele, lipsesc toate materialele care ar putea ajuta la îmbogățirea și diversificarea activităților de învățare etc. În același timp, abundă externalizările de servicii bine servite clientelei politice cu vocație antreprenorială. Pentru mulgătoarele de serviciu, însetate permanent, ugerul statului este plin.

    1. Aveți dreptate. La școala mea toaleta nu este în fundul curții, dar lipsesc toate cele enumerate de dvs. Dar, na! Am trecut și noi în secolul XXI cu toaletele, nu mai suntem defavorizați, de-acum putem fi performanți.

  3. Minte și securistu’ ăsta de îngheață apele. Sunt 100% convinsă că nu i-a zis nimic. L-a lăsat în prostia lui

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala trebuie să fie împănată cu elemente digitale, cu ecrane, cu senzori, cu echipamente conectate care să o facă atractivă. Prin școala inteligentă îi putem face pe elevii noștri mult mai atenți și mai interesați de conținutul pe care urmează să-l oferim acolo – Mihnea Rădulescu, director într-o companie de telecomunicații

Copiii noștri trăiesc într-un mediu digital. (…) Prin școala digitală sau școala inteligentă îi putem face pe elevii noștri mult mai atenți și mult mai interesați de conținutul pe care…
Vezi articolul

EXCLUSIV Salariile personalului nedidactic din școli și grădinițe nu au fost majorate conform modificării legii obținute în timpul grevei generale din Educație. Sunt vizați 55 de mii de angajați / Marius Nistor: Așteptăm un răspuns din partea Ministerului Muncii

Personalul nedidactic din școli și grădinițe nu a primit majorarea de 9%, conform Ordonanței de Urgență nr. 45/2023, astfel încât să ajungă la maximul grilei din Legea salarizării nr. 153…
Vezi articolul

Noi semnatari ai demersului susținut de 100 de intelectuali, numiți de Cîmpeanu „grup de interese”. Pedagogul Constantin Cucoș: O mai mare batjocură la adresa profesionalismului – dar și a bunului simț – nici că se putea / Andrei Marga: Soluția cea mai bună este oprirea acestor proiecte și elaborarea altora

Lista intelectualilor și personalităților care susțin demersul pornit pe 24 august, de prelungire a dezbaterilor pe proiectele legilor educației, ajunge la aproape 200 de semnături, la o săptămână de la…
Vezi articolul

La clasa mea, din 29 de elevi, 24 nu au rezolvat deloc subiectul III, eseul, ceea ce înseamnă că au avut note între 5 și 6.70, spune profesoara Tatiana Cauni / Analiza punct cu punct a rezultatelor simulării examenului de BAC

Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi literatura română, la Liceul Teoretic “Emil Racoviţă” din Baia Mare, spune că un procent foarte mare de elevi nu a rezolvat subiectul al III-lea…
Vezi articolul