Premierul Cîțu: Pe ce s-au dus 60 de miliarde de euro în Educație, în ultimii 10 ani?

9.734 de vizualizări
Foto: gov.ro
Pe ce s-au dus 60 de miliarde de euro în Educație, în ultimii 10 ani, s-a întrebat premierul Florin Cîțu la finalul ședinței de Guvern de vineri, după aprobarea și trimiterea către Parlament a proiectului Legii Bugetului de Stat.

Întrebat despre alocarea pentru Educație, premierul a spus că ar vrea să înceapă legarea resurselor financiare de rezultate.

„Eu sunt gata să aloc resurse mai multe, dar aș vrea să începem să legăm aceste resurse de rezultate. Și aș vrea să văd la toate bugetele pe care le alocăm, să facem și o analiză nu numai cantitativă, dar și calitativă și apoi vom aloca mai multe resurse”, a spus Cîțu.

Redăm declarația integrală:

Reporter: Domnule premier, Legea numărul 1 din ianuarie 2011 prevede alocări bugetare pentru educație de 6%. Am înțeles că ați anunțat amânarea acelui procent de 1% din cercetare pentru anul viitor, însă sindicaliștii din învățământ vă acuză pe dumneavoastră și pe predecesori de o nerespectare a legii prin acel artificiu al prorogării. Încalcă guvernul legea?

Florin Cîțu: Nu. Guvernul alocă și am alocat anul trecut, și alocăm și anul acesta resurse suplimentare în educație. Discuțiile pe care le am cu toate sectoarele, nu doar cu acest sector, sunt foarte simple. Eu sunt gata să aloc resurse mai multe, dar aș vrea să începem să legăm aceste resurse de rezultate. Și aș vrea să văd în toate sectoarele, la toate bugetele pe care le alocăm, să facem și o analiză nu numai cantitativă, dar și calitativă și apoi vom aloca mai multe resurse. Pentru că, să știți că în aceste sectoare s-au alocat resurse, anual, foarte mari. Am calculat acum câțiva ani, acum 2 ani de zile: în 10 ani de zile s-au dus către acest sector vreo 60 de miliarde de euro. Aș vrea să știu și eu pe ce s-au dus acești bani și dacă se văd, dacă românii simt că acești bani s-au dus în acest sector. Deci, trebuie să facem o analiză clară a modului în care cheltuim acești bani și pe ce se duc acești bani.

Reporter: Pentru o clarificare, vă rog, știm că există mai multe surse de finanțare pentru educație, și de la alte ministere, și de la UAT-uri. Dacă tragem linie, vă rog frumos, să ne spuneți ajungem la 6% din PIB sau care este procentul?

Florin Cîţu: Nu, nu ajungem la 6% din PIB, dar sunt mai mult decât am cheltuit anul trecut, anul trecut a fost o sumă record.”

Potrivit datelor publicate în premieră de ministerul Educației, cu sumele cheltuite pentru acest domeniu în perioada 2005-2020, în ultimii 10 ani s-au cheltuit 58,6 miliarde euro.

Foto: gov.ro


14 comments
  1. 60 Milarde de Euro au fost alocati de la bugetul de stat timp de 10 ani, afirma primul ministru al Romaniei. Este o suma fabuloasa, insa rezultatele celor care au luat acesti bani, nu se vad nici in tara, nici in lume. Cine sunt ,,cercetatorii” romani care au ,,tocat” acesti banii? Anul trecut in plina pandemie au fost oferite de la bugetul de stat sume considerabile de ordinul sutelor de milioane pentru cercetatorii romani care ofera solutii la pandemia produsa de virusul Sars Cov 2 (medicamente inovatoare, vaccinuri, etc.). Cine a luat acesti bani si unde sunt produsele lor inovative impotriva pandemiei Covid-19? Vaccinurile care le primim astazi nu au fost inventate de ,,cercetatorii” romani. Pentru comparatie reamintesc celor mai slabi de minte ca in 1970 Romania s-a imprumutat cu 11 miliarde de dolari, care a devenit apoi in urma dobanzilor in anii 80, la 22 Miliarde dolari, o datoria externa a tarii care a schimbat viata romanilor in rau, si, pentru care, Ceausescu a platit in 1989.
    La o suma de 60 Miliarde de Euro, ar trebui sesizat DNA, iar cartelurile mafiote din cercetare care au pus mana pe acesti bani, destructurate, iar banii recuperati.

  2. Corpul Național al experților în management școlar- o dovadă tristă intre performanța adevărată și cea practicată(puncte fictive la dosar luate contra cost, sau pe linie de partid)un fel de carnet PCR, cu care defilează spuma educației și decid pentru viitorul copiilor noștri .

  3. La d-l Hadăr nu iar ajunge nici 10 % din PIB pentru educație, dar calitatea învățământului…….? Sunt și profesori pregătiți. Din 365 de zile, câte ore de muncă au (vacanțe la greu) și cardul umflat ca pesmetul. Din aprilie 2020, mulți profesori sau învățători cum își justifică leafa? Bine a gândit premierul. Dar cumul pensie cu salariu? Și aici trebuie să vadă guvernul.

  4. Observ ca s-a incetatenit ideea GRESITA ca aceia care lucreaza la privat aduc valuta tarii. Nimic mai fals, ei aduc valuta patronului firmei la care sunt angajati, nicidecum tarii.

  5. Cum vom afla dacă un guvern care îndatorează ţara cu zeci de miliarde de euro este performant? Sau acolo nu e necesară performanţa?

  6. Ce performante în învățământ când vedem și stim cum se iau diplomele in România ?Pai la Univ Pitești din 96 când am terminat eu ingineria se traficau proiectele,de exemplu.Se luau examene pe cadouri mari(electrocasnice scumpe) și pe muncitul gradinilor.Am văzut cu ochii mei la un coleg desenul muncit de mine pt un examen de an ,suficient de bun ca sa ia nota max și la examenul de stat ,cu cartușul schimbat(deci sub alt nume)…Desigur furnizat de un așa zis profesor,o cârpă căreia nu-i dau numele aici și care sigur acu mănâncă o pensie buna pe spinarea mea de inginer la privat (care aduc valuta în tara),după o viață de făcut fix NIMIC pt tara !Asa că ,de ce sa dăm atâtea salarii când ei nu doar că sunt f slabi profesional ci sunt și f corupți ?Iar sindicatele știm că sunt mana-n mana cu mafia PSD.Nu degeaba a ajuns învățământul în halul asta după 30 ani de psdizare făcută de foștii securiști și nomenclaturiști comunisti,un fel de oligarhi ruși.Nu cred că poate să facă Câțu ordine,nu pt că nu e capabil ci pt că nu cred să aibă suficienti oameni de nădejde în jurul său.Aici doar eu as face ordine ,cu armata, eu stiindu-ma cu conștiință și cinste cat nu are toată șleahta asta de milioane de suflete îndobitocite ,la un loc, în România !!

    1. Ciudat!
      Se înțelege ca aceași facultate v-a dat posibilitatea sa fiti acum inginer.
      Dacă era cum vor ei, ca in America cu 40.000 de dolari pe an, ce erati acum?

    2. @ Cris,
      Cum ai ajuns inginer, dacă tu nu eşti capabil să scrii corect un mic comentariu? Nu cred că ai fost vreodată student. După cum scrii, cred că spălai holurile cu mopul.

  7. Contabil de cârciumă.
    Sau cu alte cuvinte … să o desființăm că e scumpă!

    Sau să o privatizăm sa beneficieze doar ,, elitele”

    O sa ieșiți din istorie ca niște cinici, surse de conflict in societate, inflexibili si mai ales cu o aroganță fără leac!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Constantin Lomaca: Cea mai mare problemă a învățământului românesc este lipsa echității. Dacă am ridica un pic partea de jos, n-ar mai fi dezastre și nici atât de mulți tineri care nu se simt deloc băgați în seamă de societate

Învățământul românesc este caracterizat prin lipsa echității, a afirmat Constantin Lomaca, profesor la Franconian International School, în cadrul unei dezbateri despre Legea Învățământului Preuniversitar, organizată online pe 6 decembrie de Asociația…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Notele elevilor de clasa a VIII-a vor fi comunicate pe 23 februarie. Comisia de examen transmite profesorilor să discute pe lucrări cu elevii abia după finalizarea corectării în toată țara – surse

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale (EN VIII) 2024 pentru elevii de clasa a VIII-a vor fi comunicate acestora vineri, 23 februarie, prevede calendarul de organizare a simulării. Profesorii ar…
Vezi articolul