Autoritățile italiene, criticate pentru faptul că, după ce au emis recomandările pentru redechiderea școlilor, la sfârșitul lunii iunie, s-au mișcat lent pentru pregătirea efectivă a începutului noului an școlar, au anunțat în ultimele câteva zile un val de măsuri și alocări de fonduri. Ele au arătat că acționează “de urgență” deoarece mai e puțin timp până la prima zi de școală, 14 septembrie. Măsurile din ultimele zile vizează o serie largă de probleme – de la situația grădinițelor la investiții în extinderea spațiilor școlare.
Guvernul italian a prezentat un prim ghid privind redeschiderea școlilor, în urma consultărilor cu toate părțile implicate, pe 26 iunie. Atunci, ministrul Educației, Lucia Azzolina, anunța că se pregăteau investiții de 1 miliard de euro pentru creșterea numărului de profesori, dar și fonduri pentru extinderea spațiilor de învățământ și alte măsuri. Tot atunci, ministerul anunța:
- ore remediale începând din 1 septembrie și începerea noului an școlar, cu elevi la clasă, din 14 septembrie
- măsuri sanitare în toate instituțiile de învățământ, pentru care fuseră deja alocați 331 milioane de euro
- un sistem centralizat de identificare și repartizare, alături de autoritățile locale, a zonelor ce pot fi folosite pentru extinderea spațiului de învățare, așa încât să fie respectate regulile de distanțare.
- reguli speciale pentru laboratoare și învățare în grupuri restrânse
- prioritate pentru copiii cu dizabilități
- un sistem integrat de învățare la distanță și învățare la clasă, în mod completementar, în licee.
După o perioadă de tăcere, autoritățile au anunțat săptămâna aceasta o serie de măsuri concrete pentru mai multe zone de acțiune, invocând nevoia de urgență pentru acțiune, înaintea datei de 14 septembrie. Între altele:
Miercuri, ministerul a prezentat sindicatelor o ordonanță referitoare la alocarea de fonduri pentru suplimentarea numărului de cadre didactice în anul 2020-2021. 1 miliard de euro vor fi împărțiți, în acest sens, între autoritățile regionale din învățământ, spre a fi alocați după nevoile locale, după două criterii: numărul de elevi existent la nivel local și cererile de finanțare făcute de școli.
Joi, ministerul a anunțat alocarea a 30 de milioane de euro în plus pentru nevoile de intervenție la nivelul spațiilor de învățare, așa încât mediile de predare și clasele să permită măsurile de combatere a răspândirii coronavirusului, incluiv măsurile de distanțare. Banii vin în continuarea unei alocări de 320 de milioane pentru un program naționale pe trei ani, pentru construcții școlare
Vineri, Ministerul italian al Educației a emis ghidul pentru Educație Digitală Integrată, ce conține detalii operaționale pentru școli, așa încât acestea să realizeze planuri de predare digitală integrată cu predarea la clasă. Planurile vizează situațiile în care școlile sau clasele trebuie să suspende predarea față în față și să revină temporar la predarea online, din cauza situației epidemiologice. Ghidul prioritizează nevoile studenților aflați în dificultate și include prevederi precum o analiză la nivelul fiecărei școli, pentru achiziția de tablete, PC-uri sau conexiuni de Internet.
Tot vineri, a fost adoptat ghidul pentru redeschiderea grădinițelor, ce include prevederi precum structurarea spațiilor, desfășurarea activităților în grupuri stabile, evaluări privind nevoia de personal didactic, accesul limitat al părinților în grădinițe, reguli de acces pentru copii (nu li se verifică temperatura, dar nu au voie să se prezinte la grădiniță cu temperatură sau cu simptome respiratorii, nici dacă au fost în izolare sau carantină în ultimele 14 zile)
5 comments
Și la noi funcționarii din Ministerul Educației sunt extrem de ocupați, de ex. dna secretar de stat pentru învățământul preuniversitar din Ministerul Educației nu își mai vede capul de treburi: își pregătește campania electorală („Viitorul nu stă în vorbe, ci în fapte”)…
Cum? Ce facem atunci cu educația din sistemul preuniversitar în noul an școlar care începe în septembrie? Dă-o în 3,14, ce, de asta ne arde nouă acum?!
“Luminița Barcari, secretarul pentru învățământul preuniversitar de la Ministerul Educației, candidează pentru postul de președinte al Consiliului Județean Ialomița. Luminița Barcari a fostat pe Facebook afișul de campanie care arată că sloganul va fi „Viitorul nu stă în vorbe, ci în fapte”. (…) Surse din Ministerul Educației susțin că secretarul de stat își va lua concediu începând cu 25 august pentru a merge în campanie electorală.”
https://stiriedu.ro/2020/07/29/luminita-barcari-candideaza-pentru-sefia-consiliului-judetean-de-la-ialomita/
Nu ați înțeles nimic. La noi e progresism. Revoluția culturală a lui Mao, care închidea școlile și universitățile. Mai in gluma, mai in serios, multe dintre “măsurile” de azi seamănă izbitor cu “revoluțiunea” lui Mao…
La noi deja s-a anunțat că se taie din orele la clasă.Cam asta urmează.
Si la noi sunt pregatiri intense. A fost lansat un satelit geostationar pentru internet la sate. Toate scolile au tablete si laptopuri gata sa fie distribuite. Biblioteca online e gata. Se angajeaza profesori si asistenti. Se perie programele si planurile cadru. S-au identificat spatiile disponibile si mobilierul e pe drum. Oferta de formare e atat de variata incat e greu sa alegi. De ghiduri ce sa mai zic … abunda. Platforma nationala de invatamant la distanta e aproape gata. Se acorda atentie speciala gradinitelor, invatamantului primar si copiilor cu CES.
serios?…ce ministru bun!…și consilierii, și toate structurile implicate…Păcat!