Pregătirea necorespunzătoare a profesorilor debutanți din punct de vedere psihopedagogic – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar Buzău

Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Foto: Moose Photos - Pexels.com

O amenințare identificată de Inspectoratul Școlar Județean Buzău se referă la pregătirea necorespunzătoare din punct de vedere psihopedagogic a profesorilor debutanți. Punctele slabe și amenințările în privința activității didactice se găsesc în documentul cu Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024.

O altă amenințare se referă la părăsirea sistemului de învățământ preuniversitar de către multe cadre didactice debutante.

Amenințările identificate de ISJ Buzău sunt:

În privința punctelor slabe au fost precizate următoarele:

Edupedu.ro a scris că Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat graficul unic de monitorizare și control în anul școlar 2024-2025. În cadrul inspecției de specialitate se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare în cadrul demersului didactic, conform sursei citate anterior.

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

Citește și:
Formarea din facultate a celor care vor să devină profesori ar trebui să fie un pic regândită, spune directoarea Dana Bobocea: Practica pe care o fac în școală să nu fie una formală, să fie una reală. Pregătirea inițială a tinerilor trebuie făcută mult mai temeinic
Liderul sindical Marius Nistor: Dacă sistemul de învățământ universitar nu va începe să-i identifice în mod real pe cei care au vocație, dacă nu vor fi pregătite cu adevărat viitoarele cadre didactice, viitorul nu arată foarte bine
Inspecții an școlar 2024-2025. Se va acorda o atenție deosebită cadrelor didactice debutante sau care demonstrează aspecte deficitare in cadrul demersului didactic, potrivit ISMB
Exit mobile version