Prea mulți tineri abandonează școala înainte de ajunge pe piața muncii și prea puțini elevi au acces la formare profesională, crescând rata șomajului – avertizează secretarul general al OCDE, Mathias Cormann

366 de vizualizări
Abandon şcolar
Foto: Barry Zhou – Unsplash.com
Prea puțini elevi au acces la formare profesională și nu mai ajung pe piața muncii, a atras atenția secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă comune cu premierul Nicolae Ciucă, organizată cu ocazia lansării studiului economic 2022. Lansarea are loc în contextul în care Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a decis, în urmă cu 2 zile, deschiderea discuțiilor de aderare cu România.

“Prea mulți tineri abandonează școala, înainte de ajunge pe piața muncii”, spune secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, care subliniază astfel legătura între abandon școlar în lipsa educației și nivelul șomajului ridicat.

“Închiderea școlii pe pandemie a aprofundat inegalitatea în educație, accesul celor din medii defavorizate a fost mai dificil și au fost mai afectați în această perioadă. 

E necesar să sprijinim elevii vulnerabili prin programe în educație. E necesară alocarea de resurse umane și școlare, cursuri remediale pentru a preveni abandonul școlar. Prea puțini elevi au acces la formare profesională și nu mai ajung pe piața muncii”, spune secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, care subliniază astfel legătura între educație și nivelul șomajului ridicat.

Reamintim: astăzi a fost lansat studiul Economic Survey Romania 2022, care trasează recomandări pentru țara noastră în mai multe domenii, printre care și educația.

Declarația premierului, Nicolae Ciucă, în cadrul lansării studiului:

“În cadrul prezentului studiu, au fost efectuate analize privind lipsa de corelare corespunzătoare între necesităţile de pe piaţa forţei de muncă şi competenţe, aspecte referitoare la munca informală, prevenirea abandonului școlar, îmbunătățirea calităţii educației și a formării profesionale, promovarea competențelor digitale în educația primară. Autoritățile române sunt conștiente de necesitatea îmbunătățirii condițiilor pe piaţa muncii. Sunt necesare eforturi suplimentare pentru a crește participarea tinerilor, pentru a proteja categoriile vulnerabile, în special în comunitățile marginalizate, pentru a sprijini programele de formare.

În contextul pandemic actual, Guvernul României a adoptat o serie de măsuri inovative, în acord cu evoluția situației înregistrate la nivel național și cu necesitățile pieței muncii, cu scopul de a menține locurile de muncă din sectoarele economice afectate și a preveni creșterea șomajului.”

În 25 ianuarie, Consiliul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), cea mai importantă organizaţie economică din lume, a deschis negocierile de aderare cu România. Țara noastră încearcă de ani buni să adere: şi-a depus oficial candidatura în aprilie 2004, noiembrie 2012 şi a reînnoit-o în 2016 şi 2017.

Citește concluziile studiului legate de educația din România.

Extract din Economic Survey Romania 2022:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Cărtărescu va preda la Universitatea Columbia din New York, anunță Ambasada Statelor Unite la București. Scriitorul va ține timp de o lună cursuri despre literatura română din anii 1980

Scriitorul român Mircea Cărtărescu a devenit scriitor rezident la Universitatea Columbia din New York, anunță Ambasada Statelor Unite la București și Ambasada României în SUA pe Facebook. Cărtărescu va preda…
Vezi articolul

România în PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până în 2022, arată ca o pâlnie inversată care conservă mediocritatea într-o zonă a analfabetismului funcțional

România stagnează față de precedenta sesiune, în privința rezultatelor la testarea standardizată internațională PISA, potrivit datelor publicate marți de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a…
Vezi articolul

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române: Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică dă de gândit. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală, o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă

Președintele Academiei Române susține că studiul matematicii trebuie simplificat în școală, după simularea examenelor de Evaluare Națională. „Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină…
Vezi articolul