Prăpastie între realitatea elevilor și laudele oficialităților la Olimpiada Națională de Limba Engleză, organizată la Pitești. Elev: cazare mizeră, mâncare rece, sutele de elevi din clasele VII – XI nu vor mai dori să participe la așa ceva de teamă / Inspectoratul Școlar Argeș: “Am scris o poveste fără pereche”

21.389 de vizualizări
Foto: elevă participantă / De la festivitate
Între 17 și 21 aprilie, orașul Pitești a fost gazda Olimpiadei Naționale de Limba engleză. După ce EduPedu.ro a scris ieri despre condițiile de cazare din căminele de la Craiova de la etapa națională a Olimpiadei de Franceză, astăzi mai mulți părinți și elevi ne-au contactat pentru a ne relata din experiențele lor din Argeș, ei fiind cazați la hoteluri și pensiuni, unul în oraș și altul în afara lui. Dacă mesajele venite pe adresa de mail a redacției, redactie@edupedu.ro, au fost de nemulțumire, oficialii au ținut să declare în presa locală că au conturat “o poveste fără pereche”.

Am vorbit în această dimineață cu o elevă participantă la Pitești, iar impresiile ei din discuția telefonică sunt că nu a existat căldură la locul de cazare, iar condițiile pentru majoritatea județelor “au lăsat de dorit”. “Probabil că așa vor să ne călească ei”, spune aceasta. Ea a participat la engleză la Pitești, în timp ce mama ei a fost profesor însoțitor în același timp la naționala de franceză din Craiova, din partea unui județ din vestul țării, astfel încât “amândouă ne-am întors cu experiențe neplăcute acasă”.

  • De asemenea, am obținut un text al unui elev din Bistrița, participant și el, mărturia sa fiind inițial publicată pe un grup de Facebook. Tot în acest articol sunt și detalii despre cum Inspectoratul Școlar a scris “povestea” olimpiadei, zilele trecute, cu textul său publicat online.

Din textul de mai jos al elevului reiese că grupul lor de județe a fost cazat la 10 kilometri de centrul orașului și că transport li s-a asigurat doar în ziua probelor, de la hotel la școala gimnazială “Matei Basarab” din Pitești.

Textul elevului participant, redat mai jos. “Îți înghețau mâinile pe pixuri, ne-am descurcat, ce să facem”. Hotelurile la care au fost cazați, aflate înainte în insolvență

“17-22 Aprilie – Olimpiada Națională de Limba Engleză, Pitești

Consiliul Județean ne-a îndrumat coordonatorul să folosim trenul pentru transport, așa că am luat Interregional-ul de noapte – am ajuns din Bistrița în dimineața lui 17, la ora 9:00, la Pitești. Sosirea concurenților și check-in-ul se făcea în mod normal după ora 14, deci prânz nu ne-a oferit nimeni. Am așteptat o oră la recepție, în Bascov, la 10 km de oraș, unde am fost duși de doi profesori voluntari cu mașinile personale, ne-am cazat și am comandat pizza. După-masă, programul liber ne permitea să ne plimbăm, și ni s-a spus că avem autobuzul gratis pentru elevi ca să ajungem în oraș până după-masă, iar profesorii voluntari ne-au explicat cum ajungem la autobuz. O singură problemă, ploaia puternică și faptul că până la stația de autobuz nu exista trotuar. Noi, copii de la clasa a 7-a la a 12-a, împreună cu profesoara însoțitoare, am fost nevoiți să trecem pe lângă mașinile care circulau cu peste 80km/h la ieșirea de pe centura Piteștiului (extensie de autostradă). Autobuzul nu a fost gratis, deși un șofer de treabă ne-a lăsat pe gratis, că i-am explicat că suntem veniți cu Olimpiada.

În acea seară avea loc deschiderea oficială. De data asta am ales taxi-uri pentru a ajunge la Filarmonica Pitești și ne-a costat nu mai puțin de 21 de lei. Deschiderea a sunat, în mare, cam așa „Nu mi-am pregătit un discurs, dar când vă văd pe voi, nici nu am nevoie de unul” și ”Oricum toată lumea știe limba Engleză” – Prefectul Județului Argeș. De asemenea, organizatorii s-au fălit de faptul că fiecare județ e cazat într-o pensiune și nu într-un cămin, și că sunt bucuroși că ne oferă condiții bune și egale tuturor. Sună bine, ce să spunem…

Ziua 2, prima probă. Pentru probele de concurs, județul ne-a asigurat transport de la și la cazări. Lucru ce nu mai ține de organizare, un frig teribil în școală, care este racordată la încălzirea municipiului, dacă nu mă înșel. Îți înghețau mâinile pe pixuri. Dar ne-am descurcat, ce să facem.

Am fost duși înapoi la cazare unde ne-a fost servită masa. Mâncarea, rece. Am mâncat, cel puțin cei mai mari, care suntem mai mult sau mai puțin obișnuiți să mâncăm și ce nu ne place. Cei mici au răbdat. Experiența de la cazare nu era tocmai una plăcută. Profesorii supraveghetori de la probe au discutat cu noi despre locurile de cazare și ne-au spus că ambele locuri se aflaseră în insolvență înainte de participarea noastră. Camerele aveau încălzirea defectuoasă, și ni se ofereau radiatoare electrice pentru prizele care mai că ieșeau din perete. Dușul se bloca de fiecare dată când îl foloseai, iar robinetul ba dădea, ba nu dădea apă caldă.

Ziua 3, proba doi. S-a mai deschis și vremea și nu mai ploua, iar după a doua zi de îndurat frig la școală și după o porție bună de ficăței reci, ne-am întors în oraș (Din nou, cu plata drumului din banii noștri) pentru a afla rezultatele inițiale. Pentru depunerea de contestații, se cerea prezența profesorului coordonator. Am întrebat, știind că, fiind major, aș fi putut veni de unul singur, fără grup organizat la olimpiadă, de ce am nevoie de profesor coordonator fiind major. Mi s-a răspuns că așa e regulamentul, iar dacă nu am venit cu profesor coordonator, aveam nevoie de prezența părinților. Dubios, dar ok, n-am mai comentat…”

“Cele mai bune condiții – toaletele înfundate care au inundat camera de deasupra cu deșeuri” / “Ceva trebuie schimbat”

Ziua 4, premierea. Pentru premiere nu ni s-a oferit transport, fiindu-ne menționat că ni se oferă libertatea de alege transportul (Bolt, Taxi, Autobuz, Mașină personală) – adică să dăm din banii noștri, super. Premierea a avut loc tot la Filarmonică, și a început cu discursul (aproximativ) următor „Suntem extrem de bucuroși că am putut să vă oferim cele mai bune condiții, iar noi considerăm că aici la Pitești s-a desfășurat o olimpiadă perfectă”. Mai târziu, prezentatorul premierii a înșirat atât de repede premiile încât premianții nu aveau timp să urce pe scenă că următoarele 2 persoane erau deja chemate. A fost o grabă atât de mare, încât și organizatorii au încurcat premiile, nemaiînțelegând cui trebuie să le ofere.

Premiile, în special premiul de aur, au lăsat de dorit. Unul dintre colegii noștri a luat cel mai mare punctaj pentru categoria lui și a fost răsplătit financiar cu 300 de lei. 300 de lei pentru CEL MAI BUN elev la limba engleză pe categoria lui DIN ȚARĂ. O mențiune valora 65 de lei. Se pare că atât merită elevii performanți din țară noastră. Eu nu m-am întors la cazare în acea seară, ci am rămas în oraș cu niște prieteni. Dar din poveștile celor de la celălalt loc de cazare, o toaletă de la etajul 3 se înfundase. Apa a început să curgă prin podea și să umfle tavanul toaletei de la una dintre camerele noastre, care până la urmă a cedat și s-a prăbușit. Una dintre îngrijitoarele de la hotel ne-a înjurat colegii, făcându-i nesimțiți și animale pentru ceva ce nu era vina lor, iar mai apoi a desfăcut țeava toaletei, împroșcând deșeuri prin toată toaleta. Cele mai bune condiții, spun ei… mda”.

“Am cunoscut foarte mulți oameni și am reîntâlnit prieteni din alte județe, mă bucur nespus (…) Dar ce m-a deranjat cel mai mult a fost modul în care s-au mândrit organizatorii pentru ce au realizat”

“Chiar dacă zilele trecute am cheltuit mult mai mulți bani decât ar fi trebuit, atât pentru mâncare, cât și pentru transport, eu spun că m-am simțit bine și că experiența primei mele olimpiade naționale m-a dezvoltat ca om. Am cunoscut foarte mulți oameni și am reîntâlnit prieteni din alte județe și mă bucur nespus pentru această ocazie. Dar ce m-a deranjat cel mai mult a fost modul în care s-au mândrit organizatorii pentru ce au realizat. Eu nu voi mai avea ocazia să particip la o olimpiadă națională, dar mi-e teamă că sutele de elevi din clasele 7-11 nu vor mai dori să participe la așa ceva de teama altui hotel mizer, mâncare rece sau teama de a avea de cheltuit sute de lei pentru a putea lua parte la activitățile olimpiadei.

Acum sunt bine și sunt acasă, iar ai mei știu că m-am simțit bine și că am reușit să fac totul să fie cât mai bine. Dar poate pentru alții nu a fost așa. Ceva trebuie schimbat”, a fost mesajul elevului din județul Bistrița-Năsăud.

Ce a publicat inspectoratul (IȘJ) Argeș în presa locală: “S-a scris o poveste fără pereche”

“Echipa Inspectoratului Școlar Județean Argeș a oferit coordonatele poveștii, iar elevii au țesut firul narativ, așa cum au știut ei mai bine, rezultatul fiind, de fapt, o continuare a unei povești fără sfârșit”, se arată în presa locală acest fragment dintr-un comunicat al IȘJ Argeș, referitor la organizarea Olimpiadei Naționale de Limba engleză între 17 și 21 aprilie 2022.

“Și cum putea să fie oare mai potrivit decât ca acest eveniment să se desfășoare în luna în care îl sărbătorim pe Shakespeare?! Identificându-se cu Elena, Hermina sau Demetrius din Visul unei nopți de vară, cu Prospero sau Miranda din Furtuna, cu Balthazar sau Lorenzo din Neguțătorii din Veneția, olimpicii naționali au interpretat unul din cele mai frumoase roluri din viața lor, acela de participanți la o competiție în care nu au existat învingători și învinși, toți fiind niște câștigători ai unei experiențe de neuitat”, a mai transmis instituția, conform aceluiași site.

Vezi și: VIDEO și FOTO „Vive la Roumanie, vive la France!” – uimirea unei eleve olimpice când vede condițiile deplorabile de cazare și masă pentru cel puțin jumătate din loturile de la Olimpiada Națională de Limba Franceză, organizată la Craiova. Băi și toalete cu probleme, apă caldă cu porția „doar după mai multe telefoane la inspectorat”, camere murdare

29 comments
  1. La fel a fost și la Târgul Jiu la olimpiada de limbi străine romanice. Cazare proasta, mâncare putina și de calitate îndoielnică. Un copil a fost certat de bucătăreasă că îndrăznește să mai ceară mâncare, așa că ceilalți și-au asigurat necesarul din fonduri proprii de la supermarketul din zona- bine că au avut bani la ei. Autocarul care trebuia să îi plimbe sa le arate locurile de interes local nu a comunicat cu profesorii coordonatori iar o parte din copii au fost lăsați deoparte. Cea mai proasta organizare și ceea ce mă deranjează e faptul că nu ia nimeni masuri. Cum sa lași minori sa se descurce singuri într-un oraș străin, cum sa îi lași nemâncați, in camere cu gândaci, cu odihna putina dar sa le ceri performanta în condiții mai mult decât derizorii. Iar la o parte din concurs se știa dinainte cine sunt preferații și vor câștiga la proba orala care e neînregistrat așa că e mai greu sa faci contestație.

  2. Într-o țară normală la acest moment inspectorul general și toți ceilalți inspectori erau demiși.
    Nu ai cum să faci educație cu incompetenți și mincinoși.
    Așteptăm ca inspectoarea generală și subalterni să- și dea demisia din bun simț.

  3. La Pitești așa a fost și în 2017. Condiții proaste la cazare, frig și aceeași ipocrizie din partea organizatorilor când au apărut in presă poze de la locul de cazare și informații trimise de copii prin intermediul părinților: copiii au fost certați pentru dezvăluiri, chiar și de îndrumătorii lor, pentru că, nu-i așa, trebuie să învețe să fie supuși, să se mulțumească cu puțin și să nu îi supărăm pe inspectorii școlari. Nimeni nu și-a recunoscut nicio greșeală, nimeni nu și-a asumat nicio responsabilitate, cei dezamăgiți au fost copiii noștri olimpici. Și chiar dacă fiica mea a luat atunci un premiu, anul următor nu s-a mai înscris la olimpiadă. Și uite cum o situație de acum 5 ani, care s-a dorit ascunsă sub preș, s-a repetat și anul acesta și a dezamăgit alți copii olimpici. Iar doamna inspector ne spune povești de dormit în continuare. Renunțați!

  4. Ce comod este, nu-i așa, domnule ‘Cetățean’, să dați vina pe profesori când nu aveți contra-argumente sau răspunsuri la întrebările punctuale adresate…Discuția era una principală, dar se pare ca vorbim paralel. Transparenta și libertatea de expresie încă sunt stipulate atat în Legea Educației, cât și în Constituție…Cat despre valori, respectul reciproc ar trebui sa fie una dintre ele….

  5. La Pitești, participanții la Olimpiada nationala de limba engleza au avut parte de o experienta extrem de neplăcută, dat fiind ca timp de 4 nopți au fost cazați în moteluri/ hotel ce ofereau condiții inacceptabile : 2 adolescenți intr- un pat destul de mic, bai minuscule fără cabine de dus.
    În plus a fost frig în scoala unde s- a organizat examenul , unde au fost nevoiți sa stea câteva ore pana la final. Copiii au simțit disconfort pe toată șederea lor .

  6. În sprijinul comentariului meu anterior referitor la procentajul exagerat alocat probei orale, precizez ca la examenele Cambridge care conțin aceleași probe, ca număr și ca format, procentajul acordat este de doar 20% din total, ceea ce este logic. Nu în ultimul rând, bizar este și faptul ca premiile nu au fost specificate pe site-ul oficial al scolii organizatoare, ci doar la festivitatea de premiere…Ser ca aceste întrebări sa primească răspuns de la cei cu putere de decizie, ele nefiind doar o părere personala. Mulțumim anticipat!

  7. Încă o intrebare: oare este în regulă ca punctajul la proba orală (Speaking), NECONTESTABILĂ și NEÎNREGISTRATĂ, a Olimpiadei de engleză, să fie de 100p (și durează 2-3 minute la cls. a 9a și a 10a, respectiv 3-4 minute la cls. a 11 a și a 12a), adică pondere de 50% din punctajul total, unde celelalte 100p sunt acordate pt un examen scris și proba audio-video care durează în total 3 ore, deci efortul depus de către elevi este de 50 ori mai mare??

    1. Teoria ca teoria, dar practica ne omoara!
      Asta ar fi un raspuns pentru nedumerirea dumneavoastra. Multi elevi sunt ghidati sa faca exercitii si eseuri pe banda rulanta, sau sa rezolve tot felul de probleme, dar cand este sa aplice ceva practic se rupe firul!
      Consider ca e corect ca evaluarea a avut aceasta pondere, lucru care s-a stiut de la inceput! Cine avea probleme cu aceasta regula nu trebuia sa participe!
      Cineva din afara poate sa vina cu propuneri pentru anul viitor, dar regulile cunoscute nu pot fi schimbate in timpul jocului, daca mai vrem sa avem vreo relevanta in aceasta societate, care are oricum valorile ravasite!

      1. Nu era vorba de a schimba regulile în timpul jocului, ci despre o sugestie pt viitor. La orice examen lingvistic internațional (Cambridge, Ielts, Toefl) ponderea probei orale este de 20% din total. Mergând pe ideea dvs (practica ne omoara’ ??), ar trebui redusa olimpiada la proba orala, banuiesc…. la olimpiada de matematica, de ex, se dau oare preponderent aplicații practice sau este un concurs academic care demonstrează înaltul nivel de cunoștințe al elevilor? În plus, la olimpiada nationala de engleza, premiile nu au fost specificate pe site. De ce?

        1. Din pacate exista profesori de limbi straine care daca ii pui in situatii concrete de utilizare a limbii nu se prea descurca… Despre asta vorbeam. Nu invatam teorie de dragul teoriei si aplicatii academice pe care nu le putem folosi in viata reala!

  8. Acum, ca a trecut deja o săptămână de la încheierea Olimpiadei Naționale de Limba Engleza, a văzut cineva subiectele date anul acesta, în afară de elevii participanți? Eu una, ca profesor de specialitate, aș vrea să le lucrez cu elevii mei, în vederea ediției de anul viitor, dar nu le-am găsit postate pe nici un site dedicat….??

    1. Din motive necunoscute (însă din câte am auzit ar fi pentru că subiectele sunt preluate din unele culegeri), organizatorii refuză să divulge subiectele.

  9. 300 de lei îi scapi pe jos și nu te mai apleci… Bătaie de batjocură, cum ar zice unii. Treaba cu transportul și cazarea, zic eu, ar trebui sesizată de fiecare elev în parte și în scris, cu număr de înregistrare. În această sesizare, să ceară răspuns scris de la organizatori privind justificarea condițiilor. De aici, este imaginație.

  10. ”Profesori voluntari” care s-au ocupat de elevii veniti in timpul olimpiadelor!
    Notiunea de voluntariat trebuie separata clar de locul de munca! La locul de munca nu ai cum sa faci ”voluntariat”, poti face ”munca patriotica”, ca pe timpul lui Ceausescu, ca ”daca-i ordin, cu placere!”.
    In plus contributiile ”voluntare” ale profesorilor pentru buna organizare a olimpiadelor, in schimbul carora li s-au promis adeverinte de sponsorizare, sunt o alta aberatie!
    Salariul este dreptul angajatului, nu trebuie ”dijmuit” de catre anggajator prin cererea de ”contributii voluntare”!
    Dar e bine, nu? Traim in Romania, institutiile sunt de ochii lumii , sa vada strainii ca exista!
    In tarile unde oamenii sunt respectati s-a impus prin lege ”dreptul la deconectare”, prin care angajatorul are interzis sa contacteze angajatul in timpul liber, altfel este sanctionat prin lege! In sistemul nostru de invatamant profesorii trebuie sa fie inclusiv in concediu la dispozitia angajatorului, pentru activitati ”de voluntariat”!
    Slava sindicatelor!

  11. Toti politicienii si acolitii lor ,adica securistii , in mintile lor de prosti,hoti si opotunisti ,traiesc in alta tara ,pentru ei totul este foarte bine.Nu spunea securistul cretin Cîtu in 2021 ca românii traiesc bine si castiga 5000 euro salariu lunar.

  12. Așa a fost mereu la olimpiada națională.Copiii mei sunt olimpici din clasa a 7 a.Oriunde s au dus în această frumoasă țară au avut condiții rele de cazare,mâncare proastă,pt că nu se pune accentul pe învățământ și educație.Rusine jud Arges ,rușine doamna Manea că vă lăudați cu ceva ce nu ați oferit.Dar odată,la o ședință dansa declarase că elevii de top sa plece din colegiu,că învățământul este de masă ,nu de genii.Mai țineți minte doamna????

  13. Politrucii locali nu au curajul să ceară fonduri de la tătucii care i-au pus în funcții, astfel că, doar prin minciună, heirupism și manipulare, cățeii de partid perpetuează o stare de fapt degradantă.
    Cineva se întreba de ce nu organizează ministerul…, păi, pentru că are cățeluși la nivel local, iar aceia nu au curajul să ceară fonduri; ori, dacă le cer/primesc le folosesc în interes personal.

  14. O bataie de joc in fiecare an. Profesorii si directorii din județul gazda trebuie să cotizeze pentru olimpiada națională. Nu inteleg de ce nu organizează ministerul educației faza națională pe banii lor. De ce trebuie să suportăm noi aceste costuri? Modificați legislația, faceti ceva! Este vina mea, cadru didactic, ca banii alocați olimpiadei sunt de tot râsul? Ca nu ajung nici pentru cazare, nici pentru masa etc. O bătaie de joc in Romania educată!

  15. O diferență uriașă, într-adevăr…v-aș fi invitat la Alba-Iulia, la Olimpiada Națională de Istorie, 2018. Condiții mizere, oribile! Trezirea, olimpicii noștri sunt tratați la fel, peste tot!

  16. Așa a fost mereu, o diferență uriașă dintre Transilvania și restul țării. Și această diferență crește mereu. Oameni și oameni. Succes!

    1. La Pitești, participanții la Olimpiada nationala de limba engleza au avut parte de o experienta extrem de neplăcută, dat fiind ca timp de 4 nopți au fost cazați în moteluri/ hotel ce ofereau condiții inacceptabile : 2 adolescenți intr- un pat destul de mic, bai minuscule fără cabine de dus.
      În plus a fost frig în scoala unde s- a organizat examenul , unde au fost nevoiți sa stea câteva ore pana la final. Copiii au simțit disconfort pe toată șederea lor .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un profesor e o autoritate prin simplul fapt că știe mai mult ca tine, nu e nevoie ca lucrul acesta să fie instituit într-un fel abuziv, că oamenii sunt acolo să învețe – Ioana Bugarin, actriță, fostă studentă la UNATC, despre umilințele din facultate

„Cred că pentru mine mai degrabă a fost o intimidare constantă, care a plecat din ziua admiterii în care am intrat pe ușă, și o profesoară mi-a spus: „A, tu…
Vezi articolul
Daniel David / Foto: UBB

Daniel David: Grevele se fac să genereze probleme, altfel nu poți mobiliza autoritățile să te asculte, iar greva din învățământ este făcută în acest scop, depinde de înțelepciunea autorităților cum detensionează situația. Acum e o chestiune care ține de psihologie

Daniel David, profesor de psihologie clinică și rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a spus referindu-se la greva generală din învățământ: “Grevele se fac să genereze probleme, dacă greva nu…
Vezi articolul