Posturi de profesori scoase la concurs pentru școlile europene, de către Ministerul Educației. Înscrierile sunt deschise până pe 19 mai. Lista documentelor și tematica de examen pentru cele 6 posturi

8.870 de vizualizări
elaborarea curriculumului de liceu
Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com
Ministrul Educației organizează concursul de selecție pentru ocuparea a 6 posturi de profesori în sistemul școlilor europene (2022), potrivit unui anunț al ministerului. Cadrele didactice se pot înscrie până la data de 19 mai 2022, prin înregistrarea dosarelor la registratura Ministerului Educației sau trimiterea acestora, în formă scanată, la adresa scoli.europene@edu.gov.ro.
  • Potrivit Ministerului Educației, „pentru profesorii detașați, statul român asigură în țară salariul corespunzător postului ocupat în România, iar Comisia Europeană asigură diferența salarială până la nivelul reglementat în sistemul Școlilor Europene. Pentru profesorii asociați, chargés de cours, recrutați local, salariul este asigurat de școala angajatoare”.
  • Amintim că prin ordinul de ministru 3.909 din 14.06.2021 a fost introdus statutul de titular în metodologia de selecție a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului școlilor europene și a fost păstrată vechimea de predare de minimum 3 ani la catedră. De asemenea, a fost admisă prelungirea detașării cu până la trei ani peste durata maximă de 9 ani cât poate preda un profesor care a câștigat un post didactic în cadrul sistemului școlilor europene.

Pot participa profesorii care au certificatele internaționale, eliberate de centrele culturale sau instituțiile abilitate de a evalua nivelul lingvistic la nivel internațional, după cum urmează: British Council, Cambridge University – pentru engleză, Centre international d’études pédagogiques (CIEP), Alliance Française, Chambre de Commerce et d’Industrie de Paris – pentru franceză, Goethe Institut – pentru germană, se arată în anunț.

Este obligatoriu ca pe certificatul eliberat de una dintre instituțiile menționate să fie specificat explicit nivelul lingvistic evaluat, potrivit sursei citate.

Cele 6 posturi scoase la concurs sunt de Română-engleză (cu predare în limba română și engleză), Engleză, Franceză, Fizică-chimie (cu predare în română), Muzică (cu predare în engleză sau franceză sau germană) și Biologie-științe integrate (cu predare în română).

Lista posturilor solicitate României pentru sistemul școlilor europene:

Captură foto: edu.ro

Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a concursului, în perioada 20-23 mai 2022 au loc următoarele activități:

  • verificarea administrativă a dosarelor de înscriere;
  • afișarea la sediul Ministerului Educației a rezultatelor verificării administrative a dosarelor de înscriere;
  • evaluarea activității profesionale;
  • afișarea la sediul Ministerului Educației a rezultatelor evaluării activității profesionale;
  • afișarea la sediul Ministerului Educației a planificării interviului.

Interviul se va susține pe data de 24 mai 2022. În aceeași zi vor fi afișate la sediul Ministerului Educației atât rezultatele obținute la interviu, cât și planificarea probei scrise, conform calendarului.

Proba scrisă are loc în data de 25 mai 2022. Tot atunci vor fi evaluate lucrările scrise și vor fi afișate rezultatele la sediul Ministerului Educației.

Contestațiile se vor depune pe 26 mai, la Registratura Ministerului Educației, în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor. Pe 27 mai vor fi soluționate contestațiile și vor fi afișate rezultatele finale.

Calendarul de organizare și desfășurare a concursului

Captură foto: edu.ro

Bibliografia de concurs poate fi consultată aici.

Potrivit Ministerului Educației, „Școlile Europene au fost înființate în 1953, cu scopul asigurării educației în limba maternă a copiilor personalului angajat în instituțiile comunitare. Cadrul normativ al funcționării acestor instituții de învățământ public, constituite ca sistem educațional, este asigurat de o legislație internațională, asumată de statele comunitare, fundamentată pe Convenția privind definirea Statutului Şcolii Europene, semnată la Luxemburg la 17 august 1994, și pe Regulamentul Școlilor Europene nr. 2014-03-D-14-fr-1.”

„În calitatea sa de membru al Uniunii Europene, România are reprezentanți în structurile de management ale Școlilor Europene, constituiți în delegația României la Școlile Europene, începând cu anul 2007, din cadrul direcțiilor cu atribuții în domeniile învățământ preuniversitar și economic”, conform sursei menționate.

Componența delegației României la Școlile Europene:

  1. „Șef al delegației României și inspector pentru ciclurile preșcolar și  primar în cadrul Consiliului de Inspecție – CIM: Gabriela DROC- inspector în cadrul Direcției Generale Educație Timpurie, Învățământ Primar și Gimnazial
  2. Inspector pentru ciclul secundar, în cadrul Consiliului de Inspecție – CIS: Anca-Denisa PETRACHE – director în cadrul Direcției Generale Învățământ  Secundar Superior și Educație Permanentă
  3. Expert național  în cadrul Comitetului Bugetar: Marcel CONSTANTIN- director în cadrul Direcției Generale Economice
  4. Expert evaluator extern pentru Bacalaureatul European: Mina-Maria RUSU- inspector în cadrul Direcției Generale Minorități și Relația cu Parlamentul

Delegația României include și doi membri supleanți:

  • Irina-Roxana GEORGESCU –  consilier în cadrul Centrului Național de Evaluare și Examinare
  • Roxana-Ștefania CIOBANU – consilier  în cadrul Centrului Național de Evaluare și Examinare”

Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista celor 6 programe anti-plagiat aprobate de Ministerul Educației cu care vor fi verificate toate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial

Lista programelor anti-plagiat cu care vor fi verificate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial. Lista poate fi completată, la solicitarea instituțiilor de învățământ…
Vezi articolul

Componența Consiliului Național al Cercetării Științifice, for ce stabilește standardele în cercetare, a fost actualizată: intră un membru nou, ies doi / 13 dintre cei 21 de membri desemnați în 2020 pentru un mandat de 4 ani rămân în funcție

Componența Consiliului Național al Cercetării Științifice a fost modificată printr-un ordin publicat, săptămâna trecută, în Monitorul Oficial. Față de ultima componență valabilă, schimbările sunt limitate – numărul membrilor a fost…
Vezi articolul

Universitatea Politehnică Timișoara propune o inițiativă în Cercetare şi Educaţie cu Ucraina la nivel național / Cercetătorii ucraineni să poată preda cursuri în domeniile lor de specialitate, în România

Solidaritate în Cercetare şi Educaţie cu Ucraina este o inițiativă propusă de Universitatea Politehnica Timişoara prin care cercetătorii ucraineni să aibă acces la echipamente și facilitățile universităților din România, iar…
Vezi articolul

Baremele de la Olimpiada de Muzică au avut mai puține exerciții pentru că subiectele au conținut itemi din afara programei, retrași și cu punctele redistribuite – explicațiile președintei de comisie de la Craiova, Lăcrămioara Pauliuc / Cum comentează neafișarea unor rezultate, profesorul cu nepot în concurs și elevii descalificați

Baremele de la Olimpiada de Muzică (ONIIVSTM) 2024, etapa națională desfășurată în aceste zile la Craiova pentru sute de elevi de liceu, au conținut mai puține exerciții decât au rezolvat…
Vezi articolul

Includerea limbii române alături de alte discipline într-o singură probă de Bacalaureat “reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale”, spune Asociația Profesorilor de Limba Română / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Ponderea limbii române va fi mai mare în viitorul Bacalaureat, “mai ales dacă adăugăm și Istoria României și Geografia României”

“Cumularea mai multor discipline într-o singură probă reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale, care constituie fundamentul identității noastre și sunt parte a patrimoniului cultural”, apreciază Asociația…
Vezi articolul