Post nou în școli care să preia funcțiile administrative și birocratice – propunerea unei directoare de școală: Aceste misiuni birocratice date de Minister fac ca între director, secretară și profesori să se paseze sarcini nedorite

Foto: Pexels.com

O directoare de școală a trimis adresa redactie@edupedu.ro o propunere ce vizează „nevoia unui post în plus in cadrul direcțiunii”. Reacția vine după ce Edupedu.ro a scris că învățătorii sunt îngropați în hârtii, proceduri, comitete și comisii impuse și inventate de Ministerul Educației, inspectoratul școlar și direcțiunea școlii.

„Ceea ce se vede foarte clar, din punctul meu de vedere, este nevoia unui post în plus in cadrul direcțiunii. Se pare ca acest Minister, care trimite aceste directive, are nevoie sa realizeze că un post în plus (= niște bani în plus alocați către educație…) ar ajuta procesul de predare și implicit întreg procesul educațional. O funcție intermediară între director, secretară și profesori, o funcție care să nu fie făcută de profesori în plus, deoarece secretarele sunt deja peste cap de hârtii”, se arată în propunerea cadrului didactic.

Profesoara a precizat că sarcinile birocratice din școli au ajuns să creeze frustrări și conflicte tacite în cadrul echipei educaționale: „Aceste misiuni birocratice date de Minister fac ca între director, secretară și profesori să se paseze sarcini nedorite, pentru care nu este timp, sarcini realizate doar ca să fie făcute și care creează frustrări și conflicte tacite în cadrul echipei educaționale.”

„Un om în plus, un om care sa preia funcții strict administrative și birocratice, ar putea scuti aceste evenimente care aparent se întâmplă în toate școlile. Un om în plus care să primească aceste sarcini, un loc de munca în plus, oameni care poate și-ar realiza celelalte sarcini cu mai mare drag, în special într-o meserie în care sa îți faci treaba cu drag este esențial”, a punctat directoarea.

Aceasta a explicat că omul „în plus” ar putea să fie o persoană pregătită profesional pentru a sprijini profesorii și ar putea să fie în contact și cu părinții, pentru a evalua nevoile acestora, precum și în realizarea proiectelor educaționale:

„Omul acesta “în plus”, de altfel, poate fi nu doar un simplu om cu funcții administrative, ci un consilier educațional, un om pregătit profesional pentru a sprijini profesorii în cele ce trebuie realizate de aceste comisii. Un om care să vadă procesul educațional “din afara”, obiectiv, iar prin proiectele propuse în aceste comisii, să sprijine profesorii să creeze spații deschise pentru toate culturile, să prevină bullyingul, să realizeze proiecte educaționale internaționale, să stabilească o serie de parteneri ai școlii care pot fi contactați in cadrul organizării activităților extrașcolare (care și acestea au nevoie de documente), să fie in contact cu comitele părinților pentru a evalua nevoile acestora și a conecta școala cu părinții prin proiecte specifice.

Când profesorii sunt împânziți de planificări și au nevoie de creativitate pentru lecții realizare cu suflet, acest “om in plus” ii poate sprijini în procesul de educație prin coordonarea tuturor acestor proiecte “extra”, dar atât de utile școlii ca instituție.”

Conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (art. 194 alin. (2) lit. d)), funcțiile de conducere din școli sunt următoarele: director și director adjunct.

Amintim apelul lansat la începutul anului școlar de către cercetătoarea Thea Ionescu, coordonatoarea grupului Cogniţie Ancorată din Laboratorul de Psihologia Dezvoltării al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. „Pe umerii profesorilor este un pic prea mult. Nu poate același om să se pregătească și pentru clasă, să organizeze și Săptămâna Verde, și Școala Altfel, să fie și diriginte, să gestioneze și integrarea copiilor cu nevoi speciale în clasă, să facă întruna tabele și să predea pasionat”, a declarat aceasta, într-un amplu interviu acordat Edupedu.ro despre modul în care învață copiii și condițiile de lucru ale profesorilor de astăzi.

Citește și:
Învățătorii sunt îngropați în hârtii, proceduri, comitete și comisii impuse și inventate de Ministerul Educației, inspectoratul școlar și direcțiunea școlii: 60% din activitatea unui profesor pentru învățământul primar este marcată de sarcini birocratice
Învățător: Sunt foarte multe cazuri în care cadrele didactice plătesc cursurile de formare din banii proprii / Cheltuielile pentru formarea continuă a profesorilor, cel puțin pentru obținerea numărului minim de credite transferabile, sunt suportate de angajator, potrivit cadrului legal
Cercetătoarea Thea Ionescu: Pe umerii profesorilor este un pic prea mult. Nu poate același om să se pregătească și pentru clasă, să organizeze și Săptămâna Verde, și Școala Altfel, să fie și diriginte, să gestioneze și integrarea copiilor cu nevoi speciale în clasă, să facă întruna tabele și să predea pasionat
Exit mobile version