Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

510 vizualizări
Foto: gov.ro
Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum pentru ONG-uri, este propusă printr-o inițiativă legislativă depusă pe 12 octombrie la Senat, anunțată de trei parlamentari USR. Pe lista semnatarilor inițiatori sunt parlamentari și de la PSD, PNL, UDMR și neafiliați.

„Iniţiatorii urmăresc ca unităţile de învăţământ autorizate sau acreditate să devină beneficiare a cotei de 3,5% din impozitul pe venit al persoanelor fizice, precum şi a sponsorizărilor efectuate de către persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit sau de către microîntreprinderi”, scriu aceștia în expunerea de motive a propunerii.

„Am depus, împreună cu Anca Dragu și Beniamin Todosiu, o nouă inițiativă ce dă dreptul cetățenilor să direcționeze 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli, așa cum o pot face și către un ONG, în prezent. Separat, simplificăm și modul în care firmele pot face sponsorizări către școli – pentru a le realiza mai rapid și cu mai multe beneficii”, scrie senatorul USR Ștefan Pălărie pe pagina sa de Facebook.

Inițiativa prevede și posibilitatea ca orice persoană juridică plătitoare de impozit pe profit sau pe venitul microîntreprinderilor să sponsorizeze unităţile de învăţământ, beneficiind totodată de deduceri fiscale. Prin modificarea Codului fiscal se permite astfel „extinderea sferei beneficiarilor (incluzând unităţile de învăţământ autorizate sau acreditate) care pot primi sponsorizări din partea operatorilor economici, concomitent cu posibilitatea oferită acestora din urmă de a-şi deduce limitat aceste cheltuieli”, potrivit expunerii de motive care poate fi consultată mai jos, în articol.

Inițiativa prevede că școala decide pe ce anume cheltuie aceste fonduri extra-bugetare: „şcolile vor avea posibilitatea să stabilească singure destinaţiile de cheltuieli ale fondurilor publice încasate cu titlu de venituri extrabugetare din sponsorizări sau cei 3,5% din impozitul pe venit al contribuabililor care şi-au exprimat această opţiune”.

„O școală de 1.000 de elevi ar putea să aibă și 20.000 de euro în plus anual din aceste venituri”, potrivit lui Pălărie. Astfel, inițiativa nu precizează dacă acești bani pot fi încasați sau nu drept salarii/venituri de către personalul instituților de învățământ.

Propunerea intră în dezbaterea parlamentarilor după ce parcurge perioada ce consultări.

Inițiativa legislativă poate fi descărcată de aici:

Expunerea de motive poate fi citită aici:


1 comment
  1. In sfarsit, o idee grozava. Voi da acesti 3,5% din impozit catre scolile private, pentru ca au un sistem de invatamant de o calitate net superioara fata de sistemul de invatamant de stat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre presiunea părinților pentru note mari: Ar trebui să le redăm profesorilor libertatea de a da note elevilor așa cum cred ei că este potrivit, în conformitate cu pregătirea lor pedagogică / Pentru a avea încredere în aceste note, trebuie să avem un sistem mai standardizat

Ministrul Educației admite implicit faptul că există o presiune a părinților asupra profesorilor pentru a le acorda note mari elevilor. Într-un răspuns dat la o întrebare la prezentarea Raportului național…
Vezi articolul

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul

USR: „Legile lui Deca nu fac decât să confirme că România educată a eșuat într-un compromis lamentabil și arată o uriașă teamă de reformă, nu curaj pentru a schimba ceva”

USR reacționează într-un comunicat de presă, după ce ministra Educației a prezentat, luni, principalele modificări ale legilor Învățământului Preuniversitar și Învățământului Superior, într-o conferință de presă. Printre schimbările anunțate sunt…
Vezi articolul