Posibile greșeli ale elevilor și capcane în subiectele de Limba română, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca – Evaluarea Națională 2020

43.695 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ce capcane sunt în subiectele pe care le-au avut de rezolvat astăzi absolvenții claselor a VIII-a la examenul de Limba și literatura română? Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite în fața subiectelor de tipul celor extrase astăzi la prima probă a Evaluării Naționale 2020.

Evaluarea Națională 2020 a început astăzi, 15 iunie, cu examenul la Limba și literatura română. Elevii au avut la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele.

Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:

“Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

Punctul 5: pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 5 trebuie doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text.

Posibile greșeli la subiectul al II-lea în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:
  1. Anul și județul erau clar precizate în text;
  2. Atenție la scrierea completă a sursei și a titlului articolului;
  3. a avut = modul era simplu, timpul la fel. Doar dacă nu știa modurile și timpurile verbului se putea încurca. Conjuncția „să” indică în mod clar modul conjunctiv al verbului „să renunțe”.
  4. funcția de subiect a substantivului „traseul” era ușoară – sper să nu greșească întrebarea și să nu confunde cu complementul direct.
  5. În cazul pronumelui personal „lui” existau două pericole: să îl confunde cu pronumele posesiv „său” și să-i greșească funcția de atribut pronominal genitival punând întrebarea greșit „aspirațiile cui?”, în loc de „ale cui aspirații?”
Subiectele de la examenul de Limba și literatura română – 15 iunie Evaluarea Națională 2020
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Secretarul de stat Florian Lixandru explică de ce școlile nu au înscris la Evaluarea Națională peste 15.000 de elevi: Sunt elevii declarați repetenți, cât și elevii care nu doresc să susțină Evaluarea Națională / Dorința elevilor nu este prevăzută în legislația prin care școlile sunt obligate să înscrie toți absolvenții din „evidențele școlii”

Motivele pentru care peste 15 mii de elevi, adică aproape 1 din 10 adolescenti de 14 ani care erau înscriși în clasa a VIII-a în acest an școlar, nu au…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2019: Greșelile cele mai frecvente la examenul de română și strategii de evitare a lor – sfaturi de la profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Tudor Vianu

Greșelile gramaticale din neatenție și din cauza stresului sunt cel mai des întâlnite la proba de Limba și literatura Română de la Evaluarea Națională, spune pentru Edupedu.ro profesoara Ecaterina Stanca,…
Vezi articolul