Portugalia investește 400 de milioane de euro în digitalizarea educației, anunță ministrul Tiago Rodrigues

736 de vizualizări
Foto: European Union
Portugalia investește 400 de milioane de euro în digitalizarea educației, a declarat ministrul Educației din Portugalia, Tiago Brandao Rodrigues, după întâlnirea informală a miniștrilor Educației din Europa.

„Guvernul portughez investește 400 de milioane de euro în programe speciale de digitalizare a educației, fonduri care acum sunt întărite și prin Programul de Reziliență. Discutăm asta intern, dar vrem să aducem toate acestea la nivelul întregii Uniuni Europene, asta înseamnă investiția în economia digitală”, a declarat ministrul Educației din Portugalia, Tiago Brandao Rodrigues.

Președinția portugheză a anunțat la acest eveniment lansarea unei platforme online ca instrument intern disponibil statelor membre ale UE, astfel încât acestea să poată împărtăși informații despre impactul pandemiei COVID-19 în domeniile educației, tineretului și sportului. Platforma va oferi posibilitatea de răspunsuri online și extragerea datelor statistice și calitative pentru utilizare de către statele membre și Comisia Europeană.

Singurele fonduri investite până acum de către Guvernul României în digitalizarea Educației au fost cele 150 de milioane de lei, aproximativ 30 milioane de euro, pentru cele circa 250.000 de tablete cumpărate în tranșe prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate.

Au mai fost anunțate achiziții de echipamente prin programul ROSE (pentru liceele participante în program), cu fonduri împrumutate de la Banca Mondială și local, prin autoritățile locale sau consiliile județene. Nu există însă o centralizare a acestora din urmă.

În comunicatul de presă despre întâlnirea informală a miniștrilor Educației din Europa, Ministerul Educației de la noi scrie doar despre ce a declarat la întâlnire ministrul Sorin Cîmpeanu.

„În intervenția sa, ministrul educației a subliniat necesitatea unor măsuri urgente în vederea limitării și recuperării pierderilor cauzate de învățarea online, beneficiile oferite de un start solid în viață prin generalizarea educației timpurii și încurajarea competențelor socio-emoţionale încă de la cele mai fragede vârste, precum și importanța incluziunii prin asigurarea de șanse egale elevilor cu nevoi speciale.

În acest context, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a declarat că România are o experiență relevantă în selectarea proiectelor Erasmus+ care au avut ca tematică incluziunea sau care au vizat participarea persoanelor cu oportunități reduse și s-a referit, de asemenea, la Cadrul de cooperare strategică în educație și formare profesională, recent adoptat, prin care va fi sprijinit schimbul de bune practici între statele membre”, potrivit comunicatului.

Portugalia este pe locul 24 în rezultatele PISA 2018, România este pe locul 47 în același clasament.

Foto: European Union/Tiago BRANDAO RODRIGUES


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

MAE: Ministrul Aurescu a dispus rezilierea contractului de închiriere încheiat pentru directoarea ICR Londra / Catinca Maria Nistor a refuzat apartamentul gratuit și statul îi plătește o chirie de 6.500 de lire pe lună

Ministerul de Externe anunță, printr-un comunicat, că ministrul Bogdan Aurescu a dispus rezilierea în perioada imediat următoare a contractului de închiriere încheiat de Institutul Cultural Londra pentru directoarea Catinca Maria Nistor,…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată. Setarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 3.700 de lei și actualizarea algoritmului de calcul pentru deducerea personală, printre modificări

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată în privința setării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 3.700 lei, începând cu…
Vezi articolul

Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o…
Vezi articolul