Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a publicat Portofoliul învățătorului pentru anul școlar 2024-2025, care poate fi realizat în format digital și/sau letric. Acesta include programele școlare aferente clasei coordonate, atribuții de diriginte, precum și fișa psihopedagogică, unde nu se vor completa rubricile cu locul de muncă/ocupația părinților.
Portofoliul învățătorului pentru anul școlar 2024-2025, publicat de ISJ Sibiu
Documente cadru
- planul cadru aplicat pentru clasa coordonată
- programele școlare aferente clasei coordonate
- documentele specifice cursului opțional, aprobate de către consiliul de administrație al unității de învățământ și cu aviz științific de la isj: fișa de avizare, programa (dacă este cazul)
Proiectare
- orarul clasei
- planificarea calendaristică pentru fiecare interval de cursuri
- proiectarea unităților tematice
Evaluare și feedback
- instrumente de evaluare pentru evaluarea inițială, formativă și sumativă
- fișa de monitorizare pentru clasa pregătitoare / raport final pentru clasa pregătitoare sau clasa I
Diriginte – atribuții
- calendarul activităților educative extrașcolare
- componența comitetului de părinți (un președinte și 2 membri)
- planificarea întâlnirilor cu părinții (comunicată părinților și afișată la avizier/site)
- procese verbale încheiate la activitățile cu părinții care necesită probarea modului de luare a unei decizii / liste de prezență pentru celelalte activități
- fișa psihopedagogică – model din ghidul de evaluare pentru clasa pregătitoare, o singură fișă/elev pentru ciclul primar, cu actualizare anuală –
Atenție: nu se vor completa rubricile cu locul de muncă/ocupația părinților
- cv în format europass, actualizat anual (fără documente justificative, acestea se păstrează într-un portofoliu personal) – pentru candidații înscriși la definitivat, gradul 1/2
Prevederile referitoare la portofoliul profesional al cadrului didactic din legea învățământului preuniversitar
Portofoliul profesional al cadrului didactic reprezintă totalitatea documentelor referitoare la activitatea profesională, didactică și de învățare pe tot parcursul vieții a acestuia.
Portofoliul profesional al cadrului didactic este utilizat în următoarele situații:
a) în realizarea evaluării activității personalului didactic de predare, prevăzut la art. 179 alin. (1);
b) în procesul de evaluare privind restrângerea de activitate, prevăzut la art. 190 alin. (1);
c) în analiza dosarelor cadrelor didactice care urmăresc obținerea gradului didactic II sau I, după caz.
Portofoliul profesional al cadrului didactic cuprinde în mod obligatoriu:
a) toate formele de certificare a participării la programele de formare continuă, prevăzute la art. 188 alin. (2);
b) documente relevante privind activitatea didactică desfășurată în cadrul unității de învățământ, precum și activitățile specifice de management și leadership în comisiile sau structurile de conducere ale unității de învățământ preuniversitar, precum și în alte structuri cu atribuții în domeniul educației, prevăzute de prezenta lege, conform Art. 187.
Învățătorii sunt obligați să completeze Portofoliul educațional elevii din clasa pregătitoare, din anul școlar 2024-2025, cu datele de identificare pentru elevi și preșcolari până pe 30 noiembrie.
Planurile individualizate de învățare și planul educațional personalizat în cazul elevilor cu CES trebuie incluse după primul modul. Rezultatele activităților de învățare sunt depuse pe parcursul anului școlar, conform Metodologiei privind portofoliul educațional al preșcolarului și al elevului din învățământul preuniversitar, publicată în Monitorul Oficial pe 5 septembrie.
Foto: © Kumpol Pijadee | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.