Platforma de evaluare online a elevilor la toate materiile și examenele naționale și realizarea de conținut digital, „e-Evaluare, e-Examinare în Educație (4E-Education)”, proiect început pe 7 martie de ministerul Educației, va costa 78 de milioane de euro și trebuie să fie gata până în septembrie 2025, conform unui comunicat de presă.
Ministerul Educației, prin Unitatea de Implementare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Europene, va implementa proiectul „e-Evaluare, e-Examinare în Educației (4E-Education)”, în parteneriat cu Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, în perioada 7 martie 2024 – 30 septembrie 2025, se precizează în comunicat.
- Pentru atingerea obiectivelor și rezultatelor proiectului este alocat un buget total de 464.776.991,00 lei, din care 390.568.900,00 lei reprezintă valoare eligibilă din PNRR, iar 74.208.091,00 lei reprezintă TVA aferentă valorii totale eligible, anunță Ministerul.
Ce presupune dezvoltarea platformei de evaluare și realizarea de conținut digital
– „o platformă de evaluare securizată a competențelor elevilor,
– 200.000 itemi și teste pentru evaluările și examenele naționale,
– platforma manualelor digitale extinsă (manuale.edu.ro), prin adăugarea celor 67.000 RED, pentru învățământul preuniversitar, pentru nivelurile cuprinse între clasa pregătitoare și clasa a VIII-a, inclusiv, pentru toate disciplinele.
– noi resurse educaționale deschise incluzive dezvoltate, pentru toate clasele de gimnaziu, inclusiv resurse pentru sprijinul elevilor cu dizabilități, sportivi, cerințe educaționale speciale, a celor spitalizați etc.
– conținut educațional digital creat pentru trei niveluri diferite de aprofundare diferențiată a cunoașterii (remedială, accesibilă, performanță).”
Platforma electronică pentru evaluarea în condiții de siguranță a competențelor elevilor va fi operațională și utilizată pentru evaluarea națională a tuturor elevilor, până la 30 septembrie 2025 și până la 31 martie 2025, se vor dezvolta 67.000 resurse educaționale deschise (materiale didactice digitale), conform Ghidului Solicitantului.
Pilotarea platformei se va face in minimum 42 de școli
„Pilotarea platformei se va face în 42 de școli din toată țara și vor fi instruiți 4.700 de profesori”, conform unui draft al proiectului, obținut pe surse de Edupedu.ro.
„Vor fi identificate din cele 8 regiuni de dezvoltare 42 de instituții de învățământ preuniversitar reprezentative care acoperă toate ciclurile de învățământ (primar, gimnazial, liceal).
Acestea vor fi selectate în baza unei metodologii elaborate la nivelul proiectului care va avea la bază aspecte relevente printre care: reprezentativitate, ciclul de învățământ, nr. de elevi înmatriculați etc.
În vederea utilizării platformei se va asigura instruirea unui număr de 100 de profesori din fiecare județ și din fiecare sector al municipiului București.
Cerințe tehnice pentru platforma de evaluare a elevilor și realizarea de conținut digital
„Platforma de evaluare online va avea cel puțin următoarele caracteristici:
- flexibilitate (posibilitatea de a accesa aplicația folosind un browser de Internet);
- scalare la nivel hardware și software;
- execuție centralizată a aplicațiilor pe servere de aplicații (în acest mod, posibilitatea de control și securitate sunt sporite pentru accesul utilizatorilor la aplicații);
- un modul pentru instrumente pentru managementul itemilor și a testelor, inclusiv banca de itemi;
- un modul pentru elaborarea testelor, care va fi utilizat pentru administrare, programare și evaluări;
- funcționalitatea de acordare punctaje automat și cu comandă umană;
- o componentă de rezultate pentru care datele pot fi revizuite și exportate, analize psihometrice și crearea de rapoarte;
- integritatea tuturor componentelor și actualizarea tuturor versiunilor de e-testing ale platformei vor fi asigurate pe toată durata prestării serviciului;
- capacitatea de a funcționa cu până la 200.000 utilizatori simultan pe modulele de examen (cu procese proctoring activate);
- cloud ready/cloud native;
- cerințe GDPR;
- secretizare;
- jurnalizare complexă asupra interacțiunilor, inclusiv cu generarea de alerte în cazul unor situații predefinite;
- din considerente de securitate, toate modulele platformei de examen/testare vor beneficia de suport tehnic de la producător.
Cei 200.000 de itemi de evaluare existenți în platformă la momentul finalizării Proiectului reprezintă un standard minim de performanță necesar și suficient pentru confirmarea faptului că platforma este funcțională și vor avea cel puțin următoarele caracteristici:
- vor fi accesibili oricărui profesor, pentru fiecare standard curricular, pentru fiecare unitate de învățământ, pentru fiecare disciplină, pentru fiecare clasă;
- vor putea fi adaptați de către profesori nevoilor punctuale de verificare a formării/dezvoltării competențelor specifice ale propriilor elevi;
- vor putea fi grupați în teste echivalente (nu neapărat identice).
Pentru cele 67.000 de resurse educaționale deschise (materiale didactice de diferite tipuri, inclusiv auxiliare curriculare) ce vor fi dezvoltate prin intermediul prezentului apel de către prestatori de servicii cu experiență se va folosi modelul de referință consacrat internațional pentru obiecte de conținut care pot fi partajate și modificate ulterior (sharable content object reference model).”
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com | / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
6 comments
Alo, niste programatori decenți, si ne-corupți pot livra genul asta de platforma pe 2-3 milioane (euro) fluierând.
As vrea sa vad licitația, sa aplic si eu.
Cât este parandaratul,35/40/50 %?
400.000.000 lei?
Incredibil.
Pt o platformă care va prelua materiale didactice deja existente in CRED si alte RED?
Urmează o pârjolire financiară în anul următor.
Acest dezmăț, acoperit de cuvinte pompoase, arată de fapt cum s-au mufat politrucii la banii publici.
Acum e de înțeles de ce nu se dă dusă DECA după atâtea scandaluri…
Păi sunt sute de milioane euro doar pt firmele de casă si pomeni electorale gestionate de Minister.
-suma forfetară de navetă acordată unora care au domiciliu in rural dar reședința in urban
-milioane de euro pe Edulib care e nefuncțională
-Bursele ,,de merit Deca” pt medii sub 7
-tichete ,, educaționale” de tot felul
– ,,masă caldă” cu firmele de partid
In același timp NU există marker, burete, hârtie igienică, săpun, apă caldă, coli, materiale didactice adecvate pt toate disciplinele, manuale noi la liceu…
Nu mai zic de PNRR care tot e amânat ca vehicul electoral pt. iunie si octombrie 2024.
Păcat de aceasta țară.
Ar fi avut șanse mult mai mari fără politruci, cleptomani, mitomani și alți paraziți financiari…
Mereu am fost curios ce s-a ales de platforma INSAM, creată cu aceeași motivație. După ce au fost instruiți profesorii, platforma a încetat să mai existe. Acea bază de date, și ea cu sute de mii de itemi, acoperind toate disciplinele școlare, era o mână cerească pentru profesori. Nu a fost să fie. Acum, taman înainte de reforma planului cadru și a programelor școlare, pentru liceu, o platformă care să devină rapid inutilă este tot ce merită finanțat. În epoca minciunii, “ghinion”!
cine ia cașcavalul asta ? .
e ceva de genul :
https://m.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-furata/romania-furata-afacerea-microsoft-sub-semnul-coruptiei-unde-s-au-dus-banii-dati-de-trei-guverne-313969
https://m.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-furata/romania-furata-dosarul-siveco-bani-in-sacosa-contracte-supraevaluate-achizitii-inutile-315654
Doamne cum se toaca banii țării și țara e pe datorie. Ce manageri, ce interese, ce țară…. Se vorbea de educație financiară la elevi. La guvern trebuie. Deci tezele sunt un vis, avem online acușica. daca nu va fi un succes, barem s-a bifat, banii s-au dus, asta e.