96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și 21% în măsură medie). Pentru a răspunde acestei nevoi, fundația a lansat proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic prin care va crea prima platformă de consultare online integrată pentru profesori, elevi și părinți, se arată într-un comunicat de presă trimis redacției.
În cadrul proiectului, World Vision a realizat un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în proiect în prima săptămână după lansare. Conform chestionarului, dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel național sau județean, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita în primul rând „mai puține schimbări”.
- Așa cum detaliază respondenții, atunci când aceste schimbări sunt totuși necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor, să fie anunțate și explicate din timp, să aibă la bază studii de impact și o analiza a consecințelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea școlilor, transmit reprezentanții organizației.
În al doilea rând, 19% dintre respondenți ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realitățile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care școlile se confruntă. În plus, din mesajele transmise de cadrele didactice factorilor de decizie, rezultă nevoia de transparență, înțelegere, colaborare, mentorat și empatie din partea decidenților, mai ales la nivel județean (33% dintre respondenți).
Pentru respondenții la chestionar, principalele obstacolele care îi împiedică să obțină performanțe mai ridicate cu elevii sunt „programă încărcată” (46%) sau „inadaptată” (20%), „obligațiile birocratice” (35%) sau „sprijinul scăzut la nivel de Minister (decizii, modificări dese, bulversante)” (24%), insuficiența „dotărilor digitale ale școlilor” (30%) dar și „lipsa unui mediu stimulant” (30%).
Nu în ultimul rând, cadrele didactice amintesc de „lipsa de implicare a părinților” (25%) și de „problemele socio-economice ale familiilor” elevilor (25%) (Notă: răspunsuri multiple posibile).
World Vision România lansează proiectul „Inspectoratul“ Școlar Civic
Organizația mai transmite că a lansat recent proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic, printr-o conferință online unde au participat peste 200 de profesori, alături de reprezentanții elevilor și ai părinților. Proiectul își propune să realizeze o platformă online de consultare a cadrelor didactice, elevilor și părinților. Aceasta va rămâne la dispoziția organizațiilor partenere și a Ministerului Educației pentru fundamentarea deciziilor și politicilor educaționale viitoare. De asemenea, prin implicarea beneficiarilor, vor fi organizate 120 de webinarii pentru formarea profesorilor și elevilor pe teme școlare și civice, inclusiv prin abordarea obstacolelor amintite anterior.
Orice cadru didactic poate deveni beneficiar al proiectului prin completarea formularului de înregistrare, mai anunță reprezentanții fundației.
„Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. Profesori vor să fie consultați. În cadrul evenimentului, un director de școală ne-a mărturisit că, în peste 10 ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituțională, cu excepția celor primite de la ONG-uri“, a declarat Bogdan Romanică, managerul proiectului.
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.