Planurile-cadru pentru liceu sunt gata, dar pot fi finalizate în 1-2 luni, dacă „doar trebuie examinate și de noul ministru” – Daniel David, ministrul desemnat pentru Educație, după audierile de la Parlament / „Prea multe lucruri sunt obligatorii” în învățământ și „tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie”

Sursa. Captura Facebook - PNL

Planurile-cadru pentru liceu, amânate pe tot parcursul anului electoral 2024 de ministrul Ligia Deca, „sunt gata” și ar avea nevoie doar să fie „examinate și de noul ministru”, a spus luni, după audierile în comisiile de învățământ, Daniel David, propus ministru al Educației și Cercetării în viitorul guvern PSD-PNL-UDMR.

El a menționat, totodată, că „se teme de lucrurile obligatorii în școli, sunt prea multe lucruri obligatorii”. Întrebat în legătură cu educația pentru sănătate ca materie obligatorie, el a spus că „nu vreau să fac promisiuni din start că va fi obligatorie, că după aceea, repet, tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie”.

Programul de guvernare cu care coaliția PSD-PNL-UDMR a mers, luni, în Parlament prevede, la capitolul dedicat Ministerului Educației și Cercetării, „Actualizarea programelor școlare” prin revizuirea planurilor-cadru. Măsura este promisă în condițiile în care, la nivel de liceu, noile planuri-cadru, întârziate ani de zile, au fost amânate pe tot parcursul anului 2024 de ministra Ligia Deca, în condițiile valului de alegeri.

Declarațiile lui Daniel David, întrebat fiind în legătură cu planurile-cadru:

Daniel David: Dacă este adevărat – și n-am de ce să cred că nu este adevărat – ceea ce mi-a spus ministrul în funcție, că planurile sunt gata și doar trebuie examinate și de noul ministru, să vadă dacă corespunde, ca să spun așa, și cu viziunea acestuia, nu văd de ce nu [vor fi gata – n.red.] într-o lună două.

Repoorter: Educația pentru sănătate ar trebui să fie obligatorie în școli? A fost o mare discuție între ministrul sănătății și fostul ministru al Educației…

Daniel David: Eu mă tem de lucrurile obligatorii în școli, prea multe lucruri sunt obligatorii și după aceea tot noi ne mirăm că este atât de încărcat planul de învățământ. Deci cumva aș spune: hai să facem întâi o strategie bună care funcționează și după aceea ne putem gândi dacă funcționează într-o logică opțională sau obligatorie. Nu vreau să fac promisiuni din start că va fi obligatorie, pentru că după aceea, repet, tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie.”

Exit mobile version