Mirela Paraschiv, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a declarat pentru TVR Craiova că vor fi realizate planuri individualizate elevii care n-au luat medie de trecere la simularea de BAC 2024. Potrivit sursei citate, puțin peste 39% din candidați au obținut medii peste 6 la simularea examenului național de Bacalaureat 2024.
„Au fost înscriși 3280 de elevi. Am avut 1313 absenți, deci 1967 de prezenți. Dintre aceștia, doar 835 au obținut medii peste șase, asta însemnând un procent de 39,45. (…)
Vor fi adoptate măsuri pentru îmbunătățirea acestor performanțe. Ca la examenul de Evaluare Națională, fiecare inspector școlar care coordonează disciplinele pentru examenul național de Bacalaureat comunică permanent cu profesorii pe care îi îndrumă și împreună stabilesc măsuri care vor fi luate. Vor fi realizate, de asemenea, și planuri individualizate pentru elevii care nu au reușit să obțină medie de trecere la această simulare”, a spus Mirela Paraschiv.
Informații de context
La nivel național, aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit datelor publicate vineri după amiază de Ministerul Educației.
Până la data de 25 martie, liceele din județul Mureș vor transmite un raport cu rezultatele elevilor de la simularea examenului național de Bacalaureat 2024, potrivit unui anunț al inspectoratului școlar.
Borderourile de evaluare pentru fiecare probă de la simularea examenului de BAC 2024 vor ajunge în școli abia săptămâna aceasta, cel târziu miercuri, 20 martie, după cum a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Ministerul justifică întârzierea prin numărul mare de tipuri de subiecte și recunoaște că unii profesori au corectat lucrări și “în cursul serii de joi, 14 martie”.
Ministerul Educației întârzie cu cel puțin o săptămână publicarea analizei pe itemi a rezultatelor simulării examenului de BAC 2024. Motivul: sunt prea multe tipuri de subiecte iar corectarea digitală a durat prea mult. Unii profesorii au corectat lucrări până joi inclusiv, spune Ministerul.
“În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare”.
Rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale (Evaluarea Națională și Bacalaureatul) ar putea să fie comunicate anonimizat, pe platforma de evaluare, de anul școlar viitor, 2024-2025, potrivit unui comunicat de presă. În prezent, notele se comunică doar la clasă părinților și elevilor și nu se trec în catalog.
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
6 comments
Poate verifica totuși si ce medie au avut aceiași elevi la evaluarea națională când au fost băgați forțat cu note de 2 si 3 la liceu.
Acum vor să petformeze?
Asemenea ipocrizie…
Politrucii din Minister pare că nu au auzit niciodată de curba lui Gauss… visează doar la 100% ca in Korean Nord Republic.
Post și rugăciune , sub supravegherea profilor de religie
Să nu uităm de rugăciunea Fitness “Metania”.
“dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33)” – ce au făcut, slalom prin materie? Păi da, dacă învățământul românesc se măsoară cantitativ când se face: multe materii, multă materie și slalom prin materie de la un subiect la altul, de nu mai înțelege elevul nimic, așa se dă și examenul: multe tipuri de subiecte. Să fim siguri ca îi terminăm. Mult și prost , ca se tot vede ca rămân cu tot mai putina informație elevii, dar se da vina pe ei, nu pe programa încărcată. Și la final vom vedea o altă statistică, vai, surpriză, suntem praf și pulbere. Și noi care ascunsesem sub preș relalitatea până acum suntem chiar surprinși 😅
Văzând rezultatele atât la simulare capacitate cat și la BAC, stau și mă întreb cum au trecut clasa până acum acei elevi care au luat mai puțin de nota 5. Și ce medii aveau până acum? Asta aș analiza, să vedem diferențele între notele umflate la școală, timp de 4 ani, până la momentul “adevărului”. Este o ditamai problema socială care explodează în fiecare an, dar o îngropăm repede după ce se termină cu examenele. Și ea tot acolo, crește și tot crește….
S-a corectat absolut superficial și eronat de către echipe de evaluatori “neabilitați”. Să vorbim despre corectitudine și obiectivitate atunci când evaluatorii vor fi formați cu adevărat și nu “prezenți” la un curs de formare… formal! Trebuie învățați să corecteze pe fiecare item in parte! Să nu corecteze profesori care predau la alt ciclu școlar decât la cel din care face parte examenul respectiv! Dar… “să vorbim.. discuții”, nu?!…
Puteți face câte planuri vreți, prea puțin progres. Dacă nu se va rezolva problema învățătorilor pregătiți prin licee pedagogice și nu prin așa zisele facultăți de învățământ primar…și ,mai ales, problema facultăților care scot analfabeți pe banda rulantă, nu veți face absolut nimic…din contră , se va prăbuși și mai mult…