Planuri individualizate pentru elevii din județul Olt care n-au luat medie de trecere la simularea de BAC 2024, anunță purtătorul de cuvânt al inspectoratului școlar / Puțin peste 39% din candidați au medii peste 6 la simulare

1.995 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Mirela Paraschiv, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a declarat pentru TVR Craiova că vor fi realizate planuri individualizate elevii care n-au luat medie de trecere la simularea de BAC 2024. Potrivit sursei citate, puțin peste 39% din candidați au obținut medii peste 6 la simularea examenului național de Bacalaureat 2024.

„Au fost înscriși 3280 de elevi. Am avut 1313 absenți, deci 1967 de prezenți. Dintre aceștia, doar 835 au obținut medii peste șase, asta însemnând un procent de 39,45. (…)

Vor fi adoptate măsuri pentru îmbunătățirea acestor performanțe. Ca la examenul de Evaluare Națională, fiecare inspector școlar care coordonează disciplinele pentru examenul național de Bacalaureat comunică permanent cu profesorii pe care îi îndrumă și împreună stabilesc măsuri care vor fi luate. Vor fi realizate, de asemenea, și planuri individualizate pentru elevii care nu au reușit să obțină medie de trecere la această simulare”, a spus Mirela Paraschiv.

Informații de context

La nivel național, aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit datelor publicate vineri după amiază de Ministerul Educației.

Până la data de 25 martie, liceele din județul Mureș vor transmite un raport cu rezultatele elevilor de la simularea examenului național de Bacalaureat 2024, potrivit unui anunț al inspectoratului școlar

Borderourile de evaluare pentru fiecare probă de la simularea examenului de BAC 2024 vor ajunge în școli abia săptămâna aceasta, cel târziu miercuri, 20 martie, după cum a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Ministerul justifică întârzierea prin numărul mare de tipuri de subiecte și recunoaște că unii profesori au corectat lucrări și “în cursul serii de joi, 14 martie”.

Ministerul Educației întârzie cu cel puțin o săptămână publicarea analizei pe itemi a rezultatelor simulării examenului de BAC 2024. Motivul: sunt prea multe tipuri de subiecte iar corectarea digitală a durat prea mult. Unii profesorii au corectat lucrări până joi inclusiv, spune Ministerul.

“În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare”.

Rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale (Evaluarea Națională și Bacalaureatul) ar putea să fie comunicate anonimizat, pe platforma de evaluare, de anul școlar viitor, 2024-2025, potrivit unui comunicat de presă. În prezent, notele se comunică doar la clasă părinților și elevilor și nu se trec în catalog. 

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Liceele să analizeze rezultatele de la simularea BAC 2024 și să trimită rapoarte până pe 25 martie, cere Inspectoratul Școlar Mureș

6 comments
  1. Poate verifica totuși si ce medie au avut aceiași elevi la evaluarea națională când au fost băgați forțat cu note de 2 si 3 la liceu.
    Acum vor să petformeze?

    Asemenea ipocrizie…

    Politrucii din Minister pare că nu au auzit niciodată de curba lui Gauss… visează doar la 100% ca in Korean Nord Republic.

  2. “dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33)” – ce au făcut, slalom prin materie? Păi da, dacă învățământul românesc se măsoară cantitativ când se face: multe materii, multă materie și slalom prin materie de la un subiect la altul, de nu mai înțelege elevul nimic, așa se dă și examenul: multe tipuri de subiecte. Să fim siguri ca îi terminăm. Mult și prost , ca se tot vede ca rămân cu tot mai putina informație elevii, dar se da vina pe ei, nu pe programa încărcată. Și la final vom vedea o altă statistică, vai, surpriză, suntem praf și pulbere. Și noi care ascunsesem sub preș relalitatea până acum suntem chiar surprinși 😅
    Văzând rezultatele atât la simulare capacitate cat și la BAC, stau și mă întreb cum au trecut clasa până acum acei elevi care au luat mai puțin de nota 5. Și ce medii aveau până acum? Asta aș analiza, să vedem diferențele între notele umflate la școală, timp de 4 ani, până la momentul “adevărului”. Este o ditamai problema socială care explodează în fiecare an, dar o îngropăm repede după ce se termină cu examenele. Și ea tot acolo, crește și tot crește….

  3. S-a corectat absolut superficial și eronat de către echipe de evaluatori “neabilitați”. Să vorbim despre corectitudine și obiectivitate atunci când evaluatorii vor fi formați cu adevărat și nu “prezenți” la un curs de formare… formal! Trebuie învățați să corecteze pe fiecare item in parte! Să nu corecteze profesori care predau la alt ciclu școlar decât la cel din care face parte examenul respectiv! Dar… “să vorbim.. discuții”, nu?!…

  4. Puteți face câte planuri vreți, prea puțin progres. Dacă nu se va rezolva problema învățătorilor pregătiți prin licee pedagogice și nu prin așa zisele facultăți de învățământ primar…și ,mai ales, problema facultăților care scot analfabeți pe banda rulantă, nu veți face absolut nimic…din contră , se va prăbuși și mai mult…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației, surd și cinic față de nedreptățile produse de comisiile de la Bacalaureat 2023 de la Șincai și Voluntari pentru 80 de tineri. Instituția propune o singură măsură, dar abia de anul viitor: timp de lucru prelungit cu „cel mult o oră“ pentru lucrări anulate

Ministerul Educației ignoră de câteva luni nedreptățile pe care cele două comisii de examen de la liceele din București și Voluntari le-au produs pentru zeci de tineri la sesiunea de…
Vezi articolul

Ping-pong între ministere. Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, spune că lista cu școlile cu risc seismic este la Ministerul Educației, instituție care tocmai a transmis că o va cere Ministerului Dezvoltării

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat miercuri, 15 februarie, că lista cu școlile cu risc seismic din România este la Ministerul Educației, întrebat de jurnaliști într-un briefing de presă după…
Vezi articolul