Planuri-cadru 2025. Eu aș fi lăsat matematica obligatorie, în clasele a XI-a și a XII-a, pentru elevii de la liceele pedagogice, spune Cătălin Gherghe, decan al Facultății de Matematică din București

Foto: Cătălin Gherghe - captură TVR+

Cătălin Gherghe, decan al Facultății de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că ar fi lăsat matematica obligatorie pentru elevii de la liceele pedagogice, în ultimii doi ani de liceu. Potrivit proiectului cu planurile-cadru pentru liceu, la clasele a XI-a și a XII-a, Matematica a fost scoasă din trunchiul comun pentru elevii cu profil pedagogic.

„Din câte am înțeles, în clasele a XI-a și a XII-a, la liceele pedagogice nu se mai face matematică obligatoriu. Eu aș fi lăsat-o. Trebuie umblat apoi la programă, într-adevăr, pentru că nu trebuie să învețe neapărat ei integrale, dar trebuie să faci continuu. Matematica nu se face brusc, învăț într-o zi 10 ore și după aia nu mai învăț nimic. Deci, aici o distribuție a orelor către partea asta de pedagogie, repet, pentru că e foarte importantă”, a spus Cătălin Gherghe.

Conform proiectului Ministerului Educației, în trunchiul comun, elevii de la specializarea pedagogia învățământului primar au matematică doar în clasele a IX-a și a X-a. În ultimii doi ani de liceu, matematica a fost scoasă din trunchiul comun.

De remarcat este că elevii claselor a XI-a și a XII-a au disciplina „Matematică aplicată” în CDEOȘ (curriculum la decizia elevului din oferta școlii). Acest lucru înseamnă că elevii de la pedagogic, care aleg disciplina de mai sus, vor avea în ultimii doi ani de liceu o oră pe săptămână de matematică aplicată.

Liceenii de la pedagogic au în CS (curriculum de specialitate) o oră pe săptămână de „Aritmetică” la clasa a IX-a . În clasa a X-a, potrivit noilor planuri-cadru, au o oră pe săptămână de „Didactica specialității – matematică”, în CS. În clasele a XI-a și a XII-a, la disciplina „ȘTIAM” vor avea aplicații pentru clasele primare. Disciplina ȘTIAM va fi predată de profesorii de matematică/științe, conform proiectului cu planurile-cadru.

Profesorul Cătălin Ciupală a explicat ce înseamnă pentru o viitoare învățătoare să nu facă matematică în ultimii 2 ani de liceu: „Dacă ai o viitoare învățătoare care nu face deloc matematică în clasele a XI-a – a XII-a, se duce la facultate, nu face deloc matematică, dar face didactica matematicii, ce didactică să faci dacă tu nu ai nici măcar o bază? După aceea, se va duce în învățământul primar, unde va trebui să predea matematică și să predea niște concepte, astfel încât copiii respectivi să poată avea un viitor cât de cât în regulă. Păi dacă tu nu știi lucrurile acestea, dacă nu le-ai făcut, ce să poți preda, cum să poți preda, ce le poți explica copiilor?”.

Citește și:
Avem o problemă cu planurile-cadru 2025, spune Cătălin Gherghe, decan al Facultății de Matematică din București: „Lipsește lumina. Lumina sunt profesorii”
Fără Matematică obligatorie la clasele cu profil pedagogic, în ultimii 2 ani de liceu, potrivit proiectului de planuri-cadru 2025 / Profesorul Cătălin Ciupală: Dacă ai o viitoare învățătoare care nu face deloc matematică în clasele a XI-a, a XII-a și nici la facultate, ce să poți preda, cum să poți preda, ce le poți explica copiilor?
Exit mobile version