Plan strategic pentru educația în domeniul STEM, pentru a remedia declinul performanțelor elevilor și lipsa profesorilor, prioritate a președintei Comisiei Europene Ursula von der Leyen în noul mandat

5.351 de vizualizări
Ursula von der Leyen / Sursa foto: Ursula von der Leyen/ Twitter
Un plan strategic pentru educația în domeniul STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), în limba română ȘTIM, al cărui obiectiv va fi remedierea declinului îngrijorător al performanțelor și a lipsei cadrelor didactice calificate în domenii legate de știință, tehnologie, inginerie și matematică, a fost propus de Ursula von der Leyen, votată pentru un nou mandat de președinte al Comisiei Europene. 

De asemenea, planul ar trebui să încurajeze un număr mai mare de fete și femei să se îndrepte spre studii și cariere în domeniul STIM, conform documentului în care a anunțat prioritățile pentru acest mandat.

Alte priorități ale Comisiei Europene legate de educație și piața muncii, anunțate de Ursula von der Leyen:

  • integrarea învățării pe tot parcursul vieții în educație și în carierele profesionale, precum și sprijinirea formării și a perspectivelor de carieră ale cadrelor didactice,
  • finanțarea competențelor în cadrul bugetului UE pentru a ne asigura că aceasta este mai bine corelată cu piețele forței de muncă,
  • inițiativă privind portabilitatea competențelor, pentru a ne asigura că o competență dobândită într-o anumită țară este recunoscută și în celelalte țări, 
  • strategie europeană pentru educație și formare profesională, în special pentru a crește numărul de persoane cu o diplomă EFP de nivel secundar.

Redăm capitolul despre educație și piața muncii din documentul Orientările politice pentru următoarea Comisie Europeană 2024-2029, care include prioritățile pentru acest mandat anunțate de Ursula von der Leyen:

Abordarea lacunelor în materie de competențe și a deficitului de forță de muncă

Europa are nevoie de o schimbare radicală în ceea ce privește nivelul de ambiție și acțiunile care se impun, pentru toate nivelurile de calificare și pentru toate tipurile de formare și educație. Acest lucru este deopotrivă important pentru carierele și perspectivele oamenilor, precum și pentru competitivitatea noastră.

În acest scop, vom institui o Uniune a competențelor, axată pe investiții, educația pentru adulți și învățarea pe tot parcursul vieții, pe menținerea competențelor și recunoașterea diferitelor tipuri de formare pentru a le permite cetățenilor să lucreze în întreaga Uniune.

Un element central în acest sens va fi integrarea învățării pe tot parcursul vieții în educație și în carierele profesionale, precum și sprijinirea formării și a perspectivelor de carieră ale cadrelor didactice.

Ne vom concentra pe îmbunătățirea competențelor de bază și vom propune un Plan strategic pentru educația în domeniul STIM. Obiectivul urmărit va consta în remedierea declinului îngrijorător al performanțelor și a lipsei cadrelor didactice calificate în domenii legate de știință, tehnologie, inginerie și matematică. De asemenea, planul respectiv ar trebui să încurajeze un număr mai mare de fete și femei să se îndrepte spre studii și cariere în domeniul STIM.

Totodată, este important să se acorde educației și formării profesionale (EFP) importanța pe care o merită. Grație acestora, oamenii sunt pregătiți pentru a intra pe piața muncii și dobândesc competențele pe care le caută întreprinderile. Iată motivul pentru care voi propune o Strategie europeană pentru educație și formare profesională, în special pentru a crește numărul de persoane cu o diplomă EFP de nivel secundar.

Într-o economie cu evoluție rapidă, trebuie să fim mai receptivi la nevoile întreprinderilor noastre. Vom stimula și vom reorienta finanțarea competențelor în cadrul bugetului UE pentru a ne asigura că aceasta este mai bine corelată cu piețele forței de muncă și că se concentrează într-o mai mare măsură pe sectoarele care sunt cruciale pentru dubla tranziție.

Trebuie să ne asigurăm că beneficiem de toate competențele de înaltă calitate, indiferent de locul și de modul în care au fost dobândite. Așadar, vom continua să depunem eforturi în vederea instituirii unei diplome europene și vom prezenta o Inițiativă privind portabilitatea competențelor, pentru a ne asigura că o competență dobândită într-o anumită țară este recunoscută și în celelalte țări.”

Citește și: 
Cum va acționa Comisia Europeană încă cinci ani cu Ursula von der Leyen / Care sunt noile priorități

6 comments
  1. I-ați tâmpit cu matematica!
    Știe, nu știe, poate, nu poate, fă matematică!
    Rezolvă “gazete”, rezolvă în clasa a treia și a patra ce e prin culegerile de clasa a VI-a!
    I-ați făcut și pe părinți să creadă că există învățătoare waw care reușesc cu orice copil să facă performanță, că există doamna X care face minuni!
    Pleacă doamna X cu o târlă de copii la pregătire ca să scoată viitorii candidați la examenul de admitere în clasa a V-a la vreun colegiu!

  2. Toate țările au renunțat la STEM pentru STEAM. Da, includ artele.
    Se plâng angajatorii că sefi de promoție de la Sorbona, Harvard, Oxford etc. nu sunt în stare să vizualizeze un algoritm și că nu au pic de creativitate.
    La noi le scot să mai bage matematică.

  3. oricâte astfel de încercări se vor face din partea UE,dacă noi,la nivel de țară vom continua cu astfel de venituri pt cadrele didactice din sistem, multi vor pleca anticipat a pensie…Că nu e normal că un judecător s as u procuror sau medic sa câștige d eu peste cinci ori mai mult în comparație cu un dascăl.

  4. Copiii au deficit crescut de creativitate, dar voi îi dați cu STEM-ul înainte, în loc să măriți orele de Arte!

    1. “Desenul și muzica nu sunt importante pentru copii”
      “Orele de arte se pot face oricum, copiii n-au talent”
      “De ce nu se renunță la orele de arte pentru matematică sau ceva care-i ajută mai departe?”
      “E absurd să se facă arte în școlile de masă, orele astea ar trebui făcute numai în școlile vocaționale”
      “Nu contează dacă are talent la muzică sau la desen, matematica și informatica se caută. Cu astea o să ajungă să facă foamea”
      “Desenul și muzica sunt fix ca să aibă unii salariu”
      “Artele sunt o pierdere de vreme. Azi inteligența artificială îți desenează mai bune decât daVincin și scrie piese.mai bune decât Bach in câteva secunde”
      “Nimeni nu dă doi bani pe desen și pe muzică”
      “A ajuns profesor de arte că n-a avut unde să te duci să muncească”

      Dacă ați auzit măcar una din replicile de mai sus, sub orice formă, vă dați seama cât de mult mai avem până vom ajunge o țară civilizată. De la noi se dorește mână ieftină de lucru, nu o minte care să știe ce face.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

1,2 miliarde de lei – Impactul bugetar estimat pentru plata diferențelor de drepturi salariale către profesori, pentru perioada 2017-2021, spune ministrul Educației / Prima tranșă va fi plătită în acest an

Guvernul a aprobat astăzi ordonanța de urgență pentru măsurile reparatorii privind salarizarea profesorilor pentru perioada 2017-2021, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu într-o declarație pentru Edupedu.ro. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a…
Vezi articolul

Trei colegii din Brașov îi încurajează să plece pe elevii de gimnaziu cu medii sub 8 la finalul fiecărui an. Inspectorul școlar: Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele lor în competițiile școlare

Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie…
Vezi articolul

Secretar de stat în Ministerul Educației: Putem îmbunătăți platforma de evaluare la Evaluarea Națională și Bacalaureat, dar varianta optimă e sa formăm profesorii / Evaluatorii vor fi învățați cum să corecteze chiar pe baremul de la examen, în amiaza examenului

„Au existat diferențe de notare la partea de grilă, nu semnificativ numeric, dar suficiente cât să conteze. Varianta optimă este să formăm profesorii pe subiectul dat. Vom forma în ziua…
Vezi articolul