Ping-pong cu olimpicii la științe. După ce s-au calificat la etapele naționale de la Olimpiadele de Biologie, Chimie și Geografie, mai mulți elevi au fost anunțați că de fapt nu s-au calificat, fără nicio explicație – surse

12.648 de vizualizări
Foto: © Vladek | Dreamstime.com
Mai mulți elevi calificați la etapele naționale ale Olimpiadelor naționale de Biologie, Chimie și Geografie au fost anunțați că nu se mai regăsesc pe listele elevilor participanți la fazele pe țară, din aprilie, potrivit surselor Edupedu.ro. Elevii și profesorii ar fi sesizat diferențele de pe listele primite în tabele centralizate de la Ministerul Educației prin inspectorii școlari, fără alte precizări de la centru.

Decizia a fost luată de Ministerul Educației după ce instituția ar fi uitat să ia în calcul, pentru numărul de locuri totale, un întreg sector din București, cel puțin în cazul Olimpiadei Naționale de Geografie (ONG), arată informațiile Edupedu.ro.

Cu alte cuvinte, locurile elevilor calificați, validați de inspectoratele școlare și apoi anunțați că sunt calificați, adică merg mai departe la etapele naționale care vor avea loc în luna aprilie, au fost luate prin redistribuire către alți elevi din țară.

În cazul Olimpiadei Naționale de Chimie (ONCh), mai mulți elevi din județele Suceava și Mureș, de exemplu, ar fi fost tăiați de pe liste fără nicio explicație, conform surselor citate.

Copilul știe că a fost calificat și după câteva ore sau a doua zi îl suni că nu mai merge. Să ne punem în pielea copilului și a părintelui. Te apucă durerea de cap, pentru ei este un șoc, pentru că vorbim de o competivitate mare.

Sunt copii care înțeleg de regulă dacă undeva nu este locul lor, dar nu este cazul și acum. Au fost pe liste, validați, și așteptau să petreacă o săptămână printre cei mai buni luna viitoare la olimpiadă”, spune o sursă pentru Edupedu.ro.

În plus, la Olimpiada Națională de Chimie (ONCh) ar exista în acest moment și probleme în ceea ce privește bugetarea competiției. Ministerul Educației ar fi pregătit finanțarea pentru circa 200 de participanți, în condițiile în care sunt așteptați peste 300.

Numărul mai mare de participanți rezultă după ce elevii de clasa a VII-a care participau, prin tradiție, la concursul dedicat „Raluca Rîpan”, au fost incluși în olimpiada „mare” (ONCh), după tăierea concursului național din listele de concursuri organizate în 2024.

În paralel, un elev din județul Prahova care ar fi marcat neregulamentar răspunsurile în căsuțele de pe lucrarea de la Olimpiada de Biologie s-a calificat la națională pe locuri suplimentare, după intervenția Ministerului Educației.

Edupedu.ro a relatat pe larg cazul elevului care ar fi refuzat în timpul probei să schimbe modalitatea de notare a răspunsurilor și pentru care Comisia județeană de organizare a Olimpiadei a recorectat lucrarea fără ca elevul să mai depună contestație.

În cazul lui, Comisia națională a competițiilor școlare, a analizat decizia și a decis introducerea lui pe listele suplimentare de calificați după ce mama acestuia a depus un memoriu la Ministerul Educației – detalii aici.

Foto: © Vladek | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului
Ping-pong cu elevii olimpici și profesorii. Secretarul de stat Lixandru anunță inspectoratele școlare cu jumătate de zi înainte că elevii înscriși la Olimpiada de Limba engleză, de sâmbătă, pot participa și la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”, care are loc în aceeași zi / Profesorii susțin că listele cu participanții sunt finalizate de o săptămână – surse
BREAKING Toți elevii de clasele primare, tăiați de Ministerul Educației de la olimpiadele școlare județene prin mesaje transmise inspectorilor, după ce în ultimii ani au putut participa – surse / Cei mai mulți elevi au susținut deja etapele pe școală și locale
Acces limitat la olimpiadele școlare în Arad. Inspectoratul școlar a impus număr de elevi care să se califice la etapa pe județ și o listă de școli care să primească locuri în plus – cazul olimpiadei de română

21 comments
  1. Pentru toti oamenii care au comentat ca “De ce avem olimpiada la chimie? Este o materie <>” as vrea sa imi spui experienta ca participant la ONCh, o olimpiada de baza la stiinte.
    Exista o munca nu numai a profesorilor si parintilor in a ajuta olimpicii sa exceleze, ci si cea a elevului care isi dedica o perioada enorma de studiu si de pregatire mentala pentru ca niciodata nu te vei acomoda sa vezi un subiect de olimpiada in fata ochiilor, nici la fazele judetene, nici la cele nationale, probe practice sau teoretice. Pot sa spun eu, ca un participant la olimpiade frecvent cat de mult te afecteaza cateodata stresul impus si de cele mai multe ori tu pe tine singur te scoti!
    Olimpiada de Chimie sau orice alta olimpiada exista deoarece noi ca elevi suntem pasionati sa aflam lucruri noi si vrem sa aprofundam, chiar si daca asta impune sa invatam lucruri care pe noi “nu ne-ar ajuta in viitor”. Olimpiadele acestea nu traiesc pe banii Ministerului ci de cele mai multe ori sponsorii gasiti de judetele gazda la olimpiade ofera comfortul de a nu sta la camin scolar si a nu manca de la cantina ci sa poti sta la un hotel de 3 stele(sau mai sus daca chiar hotelul sponsorizeaza, ceea nu se intampla deloc des) si nici la hotel nu e bine de multe ori ca elevii stau cate 5 in camera deoarece hotelul nu are destul spatiu sa cazeze 300 de elevi. Ministerul ofera de multe ori un minim de buget pentru aceste olimpiade si sincer, nu este de ajuns ca olimpiada sa fie o experienta memorabila. De exemplu, la olimpiadele de stiinte ai si proba practica care depinzand de materie, poate costa organizatorul un buget considerabil. La chimie se cumpara substantele cu luni inainte si se munceste zi si noapte la spalarea sticlariei deoarece nu exista mereu posibilitatea sa oferi peste 3000 de eprubete noi deoarece totul costa, si nu putin. Totusi, performanta romaniei este apreciata, avem elevi romani in fiecare an la aceste olimpiade ce aduc acasa medalii si chiar, exista acei elevi ce ajung la barajele internationale unde, de fiecare data, barajul este mai greu decat proba la olimpiada internationala. Avem o multitudine de elevi romani care aduc in fiecare an medalii de aur, argint si bronz la aceste olimpiade “inutile” care in viitor vor ajuta la creerea unei lumi mai bune, deoarece aceste olimpiade pot ajuta viitorul geniu sa isi gaseasca calea si sa devina una dintre caramidele societatii contemporane.
    Da, nu sunt de accord cu aceasta harababura in sistem, deoarece asta face ca orice concurs scolar sa fie descurajat, dar aici este vina ministerului, nu a elevilor ce incearca uneori imposibilul.
    Asa ca pentru acei oameni ce zic “De ce avem nevoie de olimpiade?” v-as sugera prietenos sa vedeti si voi parerile elevilor care au avut sansa sa participe la astfel de experiente:D
    Pot sa zic ca pentru mine au fost niste experiente incredibile, am cunoscut alti copii cu aceleasi pasiuni si am tinut contact cu acestia pana acum si voi continua. Olimpiadele mi-au dat sansa sa vad ce ma pasioneaza si ce nu si sa vad si eu, dupa multa vreme, cum arata stiinta cu adevarat, ca nu mereu si nu oricine isi permite la fiecare ora de chimie, fizica, biologie, geografie si la alte stiinte sa faca experimente.

  2. In tările vestice se face chimie numai la liceele de profil.
    In Ro fac toți că sa aibă absolvenții șomeri de chimie ore și salar la stat.

    Când eficientizam învățământul?

  3. Tovarășa elena Ceaușescu cred că e mandra de așa multi partipanti la olimpiada de chimie. S-a depășit planul pe cincinal. Industria chimica duduie din toate încheieturile și în fiecare comuna e cate un combinat chimic care produce soda și acid sulfuric care angajează chimisti la greu.

  4. Romania tara plina de olimpici și doctoranzi.
    Depășim SUA și China la olimpici și doctorate.

    Tovarășa savant de renume mondial Elena Ceaușescu e mandra de atâtia participanti la olimpiada de chimie. A fost depășit planul cincinal.

  5. In afara semnalarii haosului organizatoric si corectitudinii indoielnice pe alocuri, probabil sunt de facut niste socoteli:

    Numarul de elevi implicati doar la etapa nationala, doar conform listei oficiale “principale” cu vreo 70 de olimpiade, este in jur de 21000 (70 x 300 = 21000 elevi). La etapele premergatoare, s-au inregistrat mult mai multi, sigur – asta fara sa socotim celelalte liste de concursuri anuale, care insumeaza cateva mii! Toate olimpiadele, cu toate etapele, se desfasoara doar in weekenduri, din ianuarie pana in aprilie. Gandindu-ne ce efort organizatoric si financiar reprezinta pentru tot sistemul, ramane sa cantarim ce procent din resursele invatamantului DE MASA revine acestui fenomen si in ce masura se potriveste aceasta alocare cu scopurile sale declarate.

    A doua problema este ca, intr-o masura covarsitoare, acesti elevi au in spate familii educate, instarite, care le-au asigurat o pregatire constanta in privat, pe bani multi, ani de-a randul. Puteti verifica, e un lucru stiut de toata lumea, de foarte multa vreme. Chiar daca la scoala totul s-ar fi desfasurat cum trebuie, nu se poate atinge nivelul acesta de performanta doar cu 1, 2, 3, sau 4 ore pe saptamana, cel mult, lucrand cu clase de 28, 30, 34 elevi. Si apare intrebarea: cu restul elevilor din clase s-a lucrat tot la nivel “olimpic”? Cati castiga si cati pierd din aceasta stare a lucrurilor?

    Si atunci de ce concentram atatea resurse, de ce facem atatea eforturi pentru a organiza niste olimpiade asa zis “scolare” de asemenea nivel si amploare? Ce validam, de fapt? Si in ce scop?

    1. Tocmai v-ati răspund la întrebare. olimpicii se pregătesc în privat= o căruță de bani dați de parinti. Deci la ce nivel se lucrează în clase, de vreme ce olimpicii nu beneficiază de nimic pentru pregătirea lor din partea scolii ? iar în acest timp exista lege pentru învățământ diferențiat!

  6. Ce atâtea olimpiade, serios vorbim deja de mii de olimpici daca numai la inutila chimie sunt peste 300. E aberant să cheltuim banii cu așa ceva când testele pisa indica altceva. Avem alte probleme, violente în scoli, droguri, fumat, lipsa profesori și voi o ardeți cu lafaieli pe zeci de mii de dolari cu olimpiade?

    Unde vor munci ăștia când societatea cere alte pregătiri? Îi ținem bugetari în institute care nu fac nimic decât să consume banii staului?

    Foarte bine, sa mai taie din ele da-le naibii, ca sa citez un clasic, că deja e batjocura pe bani publici sa pui atâția olimpici și mai ales la materii inutile și fără viitor care nu aduc valoare adăugată și nu au nici cerere pe piata muncii.

    1. “Materia inutila”, chimie, generează specialiști în multe domenii de care tu beneficiezi zilnic (fără sa înțelegi nimic):
      – medicina, farmacie, laboratoare de analize;
      – industria chimică și petrochimica (carburant, detergent, haine, covoare, perdele, substanțe pentru degivrare etc);
      – industrie alimentara (amelioratori, conservanți, E-uri etc); inclusiv ciorba pe care o faci acasă este chimie;
      – industrie de apărare (toate pulberile folosite la proiectile sunt de fapt substanțe chimice);
      – etc.
      Asadar, dacă analizezi cu atenție aceasta “materie inutila” o sa constați ca zi de zi beneficiezi de pe urma acesteia.
      Cât despre “lafaiala” de la olimpiadele naționale, îți doresc și ție sa ai parte de cazare și masa cum au acesti profesori și elevi care își depasc limitele impuse de materia standard învațata la clasa (în general elevii și profesorii sunt cazați în cămine școlare și mănâncă la cantina caminului; în cel mai fericit caz ajung sa stea la un hotel de 2-3 stele, dacă au noroc cu vreun sponsor inimos care înțelege și apreciaza importanta excelenței la care au ajuns elevii și profesorii prin muuuulta muncă).

      1. Cred că ai luat-o pe ulei. Ce covoare și ce mai îndrugi acolo? Ai ramas in anii 80 in RSR?
        Totu-i din import. In Europa nici coloranți nu se mai fac.
        Analizele sunt cu aparate automate din import, nu e nevoie de cine știe ce studii.
        Pastilele din import.
        La medicina se elimina examenul la chimie deja, e inutil in formatul actual. În toată facultatea de medicina faci doar un curs de biochimie și atât. Biologia e baza in medicina.
        Mai bine zi de barmani și cameriste absolvente de chimie, cât de mult au nevoie de acele studii.

        Ciorba care o faci acasă e chimie? Serios? Faci nitrarea benzenului in oala cumva?

        Așa hai sa facem toți la școala și electrotehnica ca totul e electric

  7. 300 la chimie? Pe bune? Nici în comunism nu aveau atâția. Avem cumva 300 de județe? Și toate județele au industrie chimică? Că niciunul nu are de fapt.
    E umflata lista ca sa ceară bani organizatorii diurne și lafaieli.

    Uite unde merg banii noștrii, la acești inutili.

    1. Nu avem 300 de județe, dar la fiecare clasă să zicem că se califică câte un elev în fiecare județ (deși nu e așa, la unele clase mai puțini, la altele mai mulți). 6*47 ( 41 de județe și 6 sectoare Buc.) =282. Adaugă la astea și cele 43 de locuri/an suplimentare și o să vezi că ar trece mult peste 300.

    2. Nu trebuie să ai industrie chimică pentru a învăța chimie. Doar pasiune și un profesor dedicat. Că nu ai ce face, după facultate, cu chimia în România, e altceva.
      Iar olimpiada se susține totuși începând cu clasa a VII a, nu toți concurează la același nivel. De ce se aștepta ministerul la 200 de participanți, nu înțeleg.
      Iar banii noștri chiar merg la niște inutili, dar inutilii nu sunt elevii participanți la olimpiade.

      1. Acești copiii care înțeleg și iubesc chimia vor fi, unii, medici ….atunci poate unora nu li se vor mai părea atât de inutili:)

      2. Ok, învațati dumneavoastră chimie și maturati apoi strada dar pe banii dvs.

        Încă voi nu ați înțeles că școala trebuie sa fie corelată cu piata muncii?
        Se aduc vietnamezi și nepalezi pt că ai noștrii sunt nepregătiți la nimic după 12 ani de școală și chiar și după 17 ani de școală.

        300 de olimpici numai la chimie e enorm. Este un domeniu inchis și inca se cheltuie enorm. Elevii aia mai bine s-ar canaliza pe ceva util și cu cautare. De banii aia se puteau face alte investiții sau activități mai utile.

        Nu are atâti olimpici la chimie nici Germania care totuși are foarte multa industrie și pharma fata de noi, are de 1000 de ori mai multa decât Romania și deci și locuri de munca. Si totusi care e scopul investiție în acești cai cu ochelari? Că ei nu aduc plusvaloare și nici profit țării? Nu vedeți că și Funeriu e șomer?
        Sa se facă științe pt toți intradevar dar la nivel de cultura generala așa ca în țările vestice, nu pompat artificial in ăștia, ca sa ce? Sa dovedim apoi la PISA că suntem de fapt analfabeți.

        Ministra are dreptate lafel și secretarii de stat, nu mai cereți voi demisii, poate o sa va ceara vouă demisii elevii de la clasa la ce materii și conținuturi incercati sa legați în cap.

        Daca ar fi după voi ați baga la olimpiade pe toți elevii din clase. Am mai văzut eu o nebuna care băgase la olimpiada niște analfabeți de la clase de profesionala, probabil că sa se dea mare și să-și bage la punctaj la activitate. Până i-a spus doamna directoare: cum băgați la olimpiada de liceu elevi de profesionala care abia citesc? Și erau chiar f slabi, nu aveau ce cauta acolo.

        Așa și aici. Trimit cât mai mulți acolo că sa aibă participare.

      3. Ministerul se aștepta la cca. 200 de participanți deoarece pentru aceștia au fost “calibrate” subiectele.
        Ghinion, au mai apărut încă vreo sută care au știut să le rezolve la prima vedere.

  8. De ce mai e Lixandru acolo? Dacă nu se simte să-și dea demisia, să fie demis!!

    După atâtea tâmpenii și degringolada asta totală la toate olimpiadele, începând de la publicarea calendarelor de concurs, continuând cu modificări preferențiale pentru câte-o singură persoană, ajungând la subfinanțare și acum la desconsiderarea totală a elevilor și profesorilor implicați, TOT nu e suficient ca să fie demis?

    DEMISIA, LIXANDRU! Și ia-o și pe Deca cu tine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Școala în campanie electorală. Peste 100 de liceeni au fost aduși la restaurant, la Câmpulung, pentru o întâlnire cu politicieni-candidați ai PNL în prezența ministrelor Educației și Justiției / Ligia Deca spune că evenimentul din aprilie ar fi fost organizat de Prefectura Argeș și că pe ea a invitat-o Alina Gorghiu / Inspectorul general adjunct, candidat și el, susține că „ministra Educației i-a invitat pe elevi”

Un număr mare de elevi de liceu din Câmpulung – peste 100, potrivit unor estimări – au fost aduși, în aprilie, la un restaurant din localitate pentru o întâlnire la…
Vezi articolul

Personalul din școli trebuie să știe de săptămâna viitoare cum se folosesc testele neinvazive – ministrul Cîmpeanu. Joi seară, el spunea la Antena 3 că testele de salivă pentru elevi vor fi disponibile peste două săptămâni, iar la Digi 24 – după încă o săptămână

“Am solicitat Ministerului Sănătății sprijin pentru elaborarea unei proceduri de administrarea acestor teste pe bază de salivă, în așa fel încât această procedură să poate să fie diseminată către toate…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație: Cine o „consiliază” pe doamna Ministru? Subiectele la BAC nu trebuie să fie „grele” sau „ușoare”, ci să verifice cunoștințele. Declarația sa ignoră realități naturale ale copilului

Fostul secretar de stat din Ministerul Educației Mihaela Popa critică dur catalogarea subiectelor de la Bacalaureat ca fiind „ușoare” de către ministrul Ligia Deca și invocarea de către oficial a…
Vezi articolul