Într-o petiție online, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), elevii critică măsura potrivit căreia orice liceu are posibilitatea de a organiza un examen de admitere, la nivel de instituție sau pentru fiecare profil, din proiectul legii educației preuniversitare, varianta Deca. „Această dublă admitere este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații, de ore nedormite și nivelul de stres”, se precizează în textul petiției, care are în prezent 334 de semnături.
„În plus, criteriile după care acest proces de dublă admitere s-ar desfășura sunt neclare, elevii dând examen pentru numai 90% din locuri”, susțin elevii, care critică schimbările recente din învățământ și într-o postare pe Instagram.
Mai jos este articolul care se referă la această schimbare, despre care EduPedu.ro a scris aici:
„Art. 98
(1) După absolvirea învăţământului gimnazial, elevii susţin evaluarea naţională. Evaluarea naţională de la finalul clasei a VIII-a constă în probe la disciplinele limba şi literatura română şi matematică, fiind organizată conform unei metodologii aprobate anual prin ordin al ministrului educaţiei.
(2) Unităţile de învăţământ liceal pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de şcolarizare, raportat la numărul de formaţiuni de studiu după susţinerea de către elevi a evaluării naţionale.
(3) 10% dintre locuri, sunt ocupate fără concurs, pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea naţională şi conform opţiunilor exprimate, prin repartiţie computerizată, de către elevi cu dizabilităţi şi/sau CES, şi de către elevi de etnie romă.
(4) Locurile rămase neocupate după organizarea concursului şi repartizarea în urma acestuia se atribuie pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea naţională, conform opţiunilor exprimate, prin repartiţie computerizată.
(5) În situaţia în care la concursul de admitere, pentru fiecare specializare, se înscrie un număr de elevi mai mic decât numărul locurilor scoase la concurs, unitatea respectivă nu are dreptul de a organiza concurs de admitere pentru specializarea respectivă în anul şcolar următor.
(6) Data desfăşurării concursului de admitere este stabilită de Ministerul Educaţiei şi se face publică la începutul fiecărui an şcolar.
(7) Organizarea concursului şi criteriile de admitere se stabilesc prin decizia Consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ, care se publică pe site-ul instituţiei, la începutul fiecărui an şcolar. Concursul de admitere constă în administrarea a două probe, stabilite la nivelul unităţii de învăţământ, care vizează discipline aferente profilului/specializării.
(8) Probele pentru concursul de admitere sunt standardizate şi unice la nivel naţional, fiind elaborate sub coordonarea Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, pe baza programei şcolare, în conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.”
Foto: © Racorn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
5 comments
Adica la Sava, Lazar, Vianu si orice alt liceu de top, 10% pot fi de etnie :). Evident ca nici nu pot fi exmatriculati. Pentru dealeri cum gasiti locuri? Realitatea e ca se va distruge si ce a ramas din elita. O cale sigura de esec, este sa incerci sa ii multumesti pe toti. E evident ca cei discriminati raman copii buni cu colegi slabi (bagati pe gat de procente stupide gen 10% pentru defavorizati!). Ce cauta la un liceu de top un defavorizat? Cu ce il ajuta? Sunt frustrati si obositi de competitia de acolo si copii buni! Cu ce ii va ajuta pe unii slabi ca termina in genunchi, abia trecand clasa, un liceu bun? Pretentiile sunt extrem de mari la toate materiile, cum e si normal: ca e doar pentru cei care vor performanta! Deci la ce ajuta ciorba asta?
Nu mai faceți schimbări de forma!!!! În toți acești ani schimbările au fost de forma și nu de fond!!! Problemele sunt altele și mult mai profunde, de la lipsurile materiale pentru o educație decenta, la programele mult prea încărcate și care stimulează doar procesele cognitive!!! Luați profesioniști pedagogi, psiho-pedagogi și psihologi care sa va sfătuiască despre schimbările cu adevărat necesare de conținut, de fond!!! Schimbați doar etichetele prin aceste examene, conținutul e același, programe școlare foarte încărcate și copii nu se dezvolta armonios, unde e creativitatea, imaginația, abilități manuale, dezvoltarea voinței și motivației prin educație?!!!!! Este un sistem dezechilibrat, iar d-voastră îl dezechilivrati tot mai rău prin ultimele decizii!!!!
Care meditatii? Pentru ce? Vino la scoala, invata si asta e tot. Fii atent la ore, nu la telefon, fa lectiile si temele, TikTok si Instagram si nu-ti trebuie nicio meditatie. Pentru distractie si alte cele ai weekendurile si vacantele. Cat e scoala, pui mana pe carte, nu alta balarii.
Hai nu te amagi singură. Sau ești cumva una din profele alea care dau teme de nu au timp elevii nici sa respire? In rest majoritatea profesorilor nu fac nimic la clasă și ce faci când vrei liceu bun și profei de la clasă nu îi pasă? Meditații!
Și un stres enorm pentru acești copii. Profesorii se freacă pe mâini, de fericire, că au clienți pt meditații. Nu le pasă de stresul copiilor, nici celor din conducerea ministerului învățământului, nici profesorilor.