Peste o treime dintre adolescenții chestionați de World Vision România au primit mesaje online de natură sexuală nedorite 

383 de vizualizări
Foto: World Vision România
Mai mult de o treime dintre adolescenții consultați de World Vision România (35.6%) au primit mesaje online, cu tentă sexuală, nedorite, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Unu din trei adolescenți (33.5%) spune că are un coleg de școală ori prieten care a fost amenințat cu pornografia din răzbunare sau căruia i-au fost distribuite imagini nud cu el fără să-și dea acordul, conform sursei citate.

Fundația World Vision România și Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România au consultat în luna ianuarie peste 600 de adolescenți (73.8% din mediul rural și 21.2% din mediul urban), majoritatea de la liceu, despre abuzurile și agresiunile online cu care se confruntă. Printre temele vizate: cyberbullying (agresiune online pe Internet), revenge porn (răzbunarea prin pornografie) și grooming (încercarea unui adult de a stabili o relație de apropiere cu un minor ca să-l poată abuza sau exploata sexual).

În această lună, fundația desfășoară pentru al doilea an campania “LunaSiguranțeiPeNet”. În informare apare că vor fi organizate trei webinare LIVE pe Instagram, dedicate adolescenților, despre revenge porn, grooming și cyberbullying. Mai multe detalii despre eveniment sunt aici.

Principalele rezultate ale sondajului:

„- Mai mult de o treime dintre adolescenți (35.6%) au primit mesaje online, cu tentă sexuală, nedorite.

– Aproape doi din zece spun că li s-a cerut, în mediul online, să se implice în interacțiuni de tip sexual.

– Patru din zece (39%) cunosc tineri de vârsta lor care au fost abordați online cu mesaje de natură sexuală.

5% au fost chiar ei amenințați cu distribuirea de fotografii nud sau le-au fost distribuite astfel de fotografii.

Unu din trei adolescenți (33.5%) are un coleg de școală ori un prieten care a fost amenințat cu pornografia din răzbunare sau căruia i-au fost distribuite imagini nud cu el fără să-și dea acordul.

– Mai mult de șapte din zece (71.5%) au primit mesaje private, cereri de prietenie sau comentarii online de la persoane adulte necunoscute.

Aproape doi din zece (17.7%) spun că au vorbit, online, săptămâni sau chiar luni cu persoane necunoscute.

Mai puțin de 2 din 10 adolescenți spun că profesorii le-au vorbit la școală despre revenge porn. În același timp, doar unu din patru afirmă că i s-a vorbit la clasă despre grooming.

– Dacă ar observa un caz de cyberbullying în școala lor, mai mult de unu din zece copii (13%) dintre adolescenți nu ar vorbi cu nimeni. Dacă ar observa un caz de grooming, aproape 17% nu ar vorbi cu nicio persoană. Procentul crește la 20% când vine vorba de tăcerea în fața cazurilor de revenge porn sau alte situații în care se distribuie poze nud fără acordul adolescenților.

Dintre adolescenții care spun că ar vorbi cu cineva despre abuzurile online care îi implică pe colegii lor de școală, profesorul-diriginte rămâne adultul cu care ar discuta cei mai mulți dintre respondenți.”

Este evident că, undeva, între intenție și acțiunea adolescentului de a vorbi cu un adult despre abuzurile din mediul online există o prăpastie. Aceasta poate să apară din mai multe motive: de la lipsa conștientizării gravității acestor fenomene, mai ales asupra consecințelor psihologice care există asupra adolescenților, la teama că nu vor fi crezuți, la lipsa de încredere sau că nu pot schimba în bine acea situație. Este important ca toți cei care suntem preocupați de siguranța copiilor și adolescenților să ajungem la ei, prin canalele de comunicare pe care aceștia le folosesc cel mai des, pentru a-i învăța cum să se protejeze. O altă soluție pe care o propunem este încurajarea profesorilor-diriginți să inițieze mai multe discuții și activități despre abuzurile din spațiul online (…)”, declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

Aceasta a mai vorbit și despre rolul părinților: „Nu în ultimul rând, un rol extrem de important trebuie să îl aibă și părinții, care în acest moment nu se bucură de încrederea copiilor că pot discuta aceste subiecte deschis, dar care cu siguranță dacă ar fi ajutați, ar putea să devină partenerii de discuție ai adolescenților”.

Comunicatul poate fi consultat mai jos:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cenzură impusă părinților, acuzată la Școala Nicolae Titulescu din București: Instituția interzice “denigrarea” sa în presă și impune ca nemulțumirile să se “rezolve în interiorul școlii”. Directoarea: “Ne-am gândit că este bine”

O unitate de învățământ din București aplică o formă de cenzură părinților, prin contractul educațional folosit anul acesta: potrivit părintelui unui elev din cadrul Școlii Nicolae Titulescu din Sectorul 1,…
Vezi articolul

VIDEO Olimpicul Pavel Ciurea: Majoritatea profesorilor sunt demotivați, nu transmit o pasiune față de materia lor / Școala ar trebui să fie modernă, să-i stimuleze pe profesori, ca să transmită un interes la clasă și elevii să continue tradiția

Olimpicul internațional la matematică Pavel Ciurea face o radiografie a sistemului de Educație din România. El spune într-un interviu pentru G4Media că mulți profesori sunt demotivați și nu reușesc să…
Vezi articolul

Ce implicare au avut liderii Federației Naționale a Părinților în școala lui Lajos Kristof, „antrenorul de genii” prins în flagrant când viola un copil / Eugen Ilea, care poza în „bun manager” când vopsea sediul școlii fondate de Kristof, spune că acesta i-a cerut să-l ajute cu autorizarea și că i-ar fi fost prezentat de Iulian Cristache, pe atunci președinte FNAP / Cristache neagă, dar spune că s-a întâlnit și el cu Lajos, care ar fi vrut să-l angajeze drept consultant

Liderii Federației Naționale a Părinților, organizație parteneră a Ministerului Educației, au fost implicați în negocieri cu Lajos Kristof și chiar în promovarea școlii ilegale Amias Internațional School/ Amia Small School,…
Vezi articolul

Memorii semnate de 81 de părinți în susținerea profesoarei Maria Lipan Weber de la Colegiul German Goethe, ținta unor critici ale altor părinți, au fost depuse la Ministerul Educației și la Forumul Democrat al Germanilor din România: Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu îndeplinesc sarcinile și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător

Peste 80 de părinți și tot atâția elevi din patru clase de la Colegiul German „Goethe“ din București au semnat scrisori și memorii de susținere a profesoarei de limba germană…
Vezi articolul