Peste o treime dintre adolescenții chestionați de World Vision România au primit mesaje online de natură sexuală nedorite 

384 de vizualizări
Foto: World Vision România
Mai mult de o treime dintre adolescenții consultați de World Vision România (35.6%) au primit mesaje online, cu tentă sexuală, nedorite, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Unu din trei adolescenți (33.5%) spune că are un coleg de școală ori prieten care a fost amenințat cu pornografia din răzbunare sau căruia i-au fost distribuite imagini nud cu el fără să-și dea acordul, conform sursei citate.

Fundația World Vision România și Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România au consultat în luna ianuarie peste 600 de adolescenți (73.8% din mediul rural și 21.2% din mediul urban), majoritatea de la liceu, despre abuzurile și agresiunile online cu care se confruntă. Printre temele vizate: cyberbullying (agresiune online pe Internet), revenge porn (răzbunarea prin pornografie) și grooming (încercarea unui adult de a stabili o relație de apropiere cu un minor ca să-l poată abuza sau exploata sexual).

În această lună, fundația desfășoară pentru al doilea an campania “LunaSiguranțeiPeNet”. În informare apare că vor fi organizate trei webinare LIVE pe Instagram, dedicate adolescenților, despre revenge porn, grooming și cyberbullying. Mai multe detalii despre eveniment sunt aici.

Principalele rezultate ale sondajului:

„- Mai mult de o treime dintre adolescenți (35.6%) au primit mesaje online, cu tentă sexuală, nedorite.

– Aproape doi din zece spun că li s-a cerut, în mediul online, să se implice în interacțiuni de tip sexual.

– Patru din zece (39%) cunosc tineri de vârsta lor care au fost abordați online cu mesaje de natură sexuală.

5% au fost chiar ei amenințați cu distribuirea de fotografii nud sau le-au fost distribuite astfel de fotografii.

Unu din trei adolescenți (33.5%) are un coleg de școală ori un prieten care a fost amenințat cu pornografia din răzbunare sau căruia i-au fost distribuite imagini nud cu el fără să-și dea acordul.

– Mai mult de șapte din zece (71.5%) au primit mesaje private, cereri de prietenie sau comentarii online de la persoane adulte necunoscute.

Aproape doi din zece (17.7%) spun că au vorbit, online, săptămâni sau chiar luni cu persoane necunoscute.

Mai puțin de 2 din 10 adolescenți spun că profesorii le-au vorbit la școală despre revenge porn. În același timp, doar unu din patru afirmă că i s-a vorbit la clasă despre grooming.

– Dacă ar observa un caz de cyberbullying în școala lor, mai mult de unu din zece copii (13%) dintre adolescenți nu ar vorbi cu nimeni. Dacă ar observa un caz de grooming, aproape 17% nu ar vorbi cu nicio persoană. Procentul crește la 20% când vine vorba de tăcerea în fața cazurilor de revenge porn sau alte situații în care se distribuie poze nud fără acordul adolescenților.

Dintre adolescenții care spun că ar vorbi cu cineva despre abuzurile online care îi implică pe colegii lor de școală, profesorul-diriginte rămâne adultul cu care ar discuta cei mai mulți dintre respondenți.”

Este evident că, undeva, între intenție și acțiunea adolescentului de a vorbi cu un adult despre abuzurile din mediul online există o prăpastie. Aceasta poate să apară din mai multe motive: de la lipsa conștientizării gravității acestor fenomene, mai ales asupra consecințelor psihologice care există asupra adolescenților, la teama că nu vor fi crezuți, la lipsa de încredere sau că nu pot schimba în bine acea situație. Este important ca toți cei care suntem preocupați de siguranța copiilor și adolescenților să ajungem la ei, prin canalele de comunicare pe care aceștia le folosesc cel mai des, pentru a-i învăța cum să se protejeze. O altă soluție pe care o propunem este încurajarea profesorilor-diriginți să inițieze mai multe discuții și activități despre abuzurile din spațiul online (…)”, declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

Aceasta a mai vorbit și despre rolul părinților: „Nu în ultimul rând, un rol extrem de important trebuie să îl aibă și părinții, care în acest moment nu se bucură de încrederea copiilor că pot discuta aceste subiecte deschis, dar care cu siguranță dacă ar fi ajutați, ar putea să devină partenerii de discuție ai adolescenților”.

Comunicatul poate fi consultat mai jos:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul care s-a luptat singur, în instanță, cu inspectoratul școlar și a câștigat definitiv orele la care avea dreptul / Alin Negomireanu: Îndemn toți profesorii nedreptățiți să apeleze la Justiție, chiar dacă drumul nu este ușor de parcurs

După o luptă în instanță cu Inspectoratul Școlar Județean Gorj pe care a câștigat-o definitiv, deși nu a avut un avocat și s-a reprezentat singur în fața judecătorilor, profesorul Alin…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Pentru prima dată Institutul Național de Sănătate Publică anunță că „trage un semnal de alarmă”: Rugăm populația să respecte măsurile de bază, singurele cu care putem preveni transmiterea virusului

„Rugăm populația să respecte măsurile de bază de protecție sanitară”, se arată într-un comunicat numit „INSP trage un semnal de alarmă cu privire la evolutia epidemiei de Covid-19”  transmis de…
Vezi articolul

Start în aventura cunoașterii Universului – o nouă disciplină opțională introdusă la școala primară din anul 2022-2023. Elevii vor putea învăța de ce există zile și nopți, ce fac roboții spațiali și rachetele, ce este o eclipsă sau o constelație și la ce e bun costumul de astronaut

Ce este un cosmonaut și de ce are costum special, cât zboară o rachetă, cum se propagă sunetul și lumina și cum se adaptează fauna și flora la schimbarea anotimpurilor,…
Vezi articolul

Ministerul Educației cere peste 30 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru a putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale – proiect de hotărâre de guvern

Ministerul Educației solicită suplimentarea bugetului său pe anul 2023, pentru a putea putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale și pentru cheltuieli de personal și materiale din unitățile de…
Vezi articolul

Prezența în politică și administrație a unor persoane care au obținut titluri academice prin fraudă e un “risc major de securitate regională”, afirmă două organizații studențești din Iași și Basarabia / Ele amenință cu proteste dacă proiectele de legi ale educației, care “urmăresc amnistierea plagiatorilor”, ajung în Parlament

“Frauda academică este una dintre cele mai mari amenințări la adresa siguranței regionale și a flancului estic al NATO, având în vedere că permite promovarea în politică și în administrația…
Vezi articolul