Peste o mie de posturi suplimentate în educație, în special pentru educatori. E nevoie de personal, după ce multe creșe au trecut de la primării la ministerul Educației

18.020 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Guvernul a aprobat, miercuri, suplimentarea cu 1.175 a numărului de posturi din Educaţie, în principal destinate învăţământului preuniversitar de stat, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.

Hotărârea de Guvern aprobată modifică şi completează HG 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei.

„În principal, aceste posturi suplimentare sunt destinate învăţământului preuniversitar de stat, inclusiv învăţământului special, Centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională, Centrului municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională, 1.100 de posturi alocate suplimentar pentru această direcţie”, a afirmat Cărbunaru.

Ministerul educației a cerut suplimentarea acestor posturi pentru că, începând cu acest an şcolar, este necesară creşterea gradului de cuprindere a copiilor cu vârste între 3 – 5, 6 ani în învăţământul preşcolar (n.red. la clasa pregătitoare) şi a celor cu vârste de 6 – 18 ani, în învăţământul obligatoriu.

Potrivit datelor comunicate de inspectoratele şcolare, în baza prevederilor Ordonanței de urgență nr. 100/2021, în acest an şcolar vor fi preluate 148 de creşe din 29 de judeţe şi municipiul Bucureşti în care sunt 1.898 de posturi ocupate.

  • Situaţia, la nivel naţional, privind preluarea creşelor în baza prevederilor Ordonanței de urgență nr. 100/2021, în acest an şcolar, se prezintă după cum urmează:

Întrucât creșele sunt preluate în rețeaua școlară ca unități de învățământ fără personalitate juridică, personalul care a ocupat funcția de director/coordonator de creșă va fi preluat dacă îndeplineşte condiţiile de ocupare a uneia dintre funcţiile din sistemul de învăţământ: educator-puericultor, medic, asistent medical, administrator sau alte funcții prevăzute de legislaţia în vigoare.

În acest context, se impune suplimentarea numărului de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, scrie în nota de fundamentare, care poate fi consultată la finalul articolului.

Pe lângă cele 1.100 de posturi, se cere suplimentarea cu 25 de posturi a numărului de posturi pentru inspectoratele şcolare, în vederea asigurării în toate judeţele a inspectorilor şcolari pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, altele decât cea maghiară, dar și suplimentarea cu 50 de posturi a numărului de posturi pentru aparatul propriu al Ministerul Educaţiei, în vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, precum și pentru crearea structurilor de implementare a componentei de educație din PNRR.

„Şi este necesară îmbunătăţirea serviciilor de asistenţă psihopedagogică şi consiliere educaţională pentru un număr cât mai mare de elevi şi preşcolari din învăţământul preuniversitar”, a completat purtătorul de cuvânt al Guvernului. 


2 comments
  1. Ca să mai vină oameni în educatie, trebuie salarizați corespunzător și să se recapete respectul care exista odată față de un cadru didactic. Acest domeniu acum, nu mai este atractiv din nici un punct de vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce alocă Guvernul bani din fondul de rezervă pentru Ministerul Educației și evită rectificarea bugetară. Marcel Boloș, ministrul Finanțelor: Au rămas fără buget pentru cheltuielile de personal și cheltuielile de funcționare

Ministerul Educației nu are suficienți bani pentru plata salariilor angajaților din Educație și pentru funcționarea sistemului de învățământ, acesta este motivul invocat de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, pentru care Guvernul…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea: În rural, dacă ai crescut norma didactică, s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt. Acolo, profesorii au trei ore într-o școală într-un sat, cinci ore într-o școală în alt sat

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a explicat, pentru TVR Info, ce ar însemna creșterea normei didactice pentru profesorii care predau în școlile din mediul rural.…
Vezi articolul

Mulți profesori acuză probleme legate de birocrație excesivă și erori la scanarea lucrărilor, la proba de limbă de limba română Bacalaureat 2024: Am așteptat ore în șir ca să se ștampileze a doua foaie, scanarea a mers greoi, se blurau paginile după scanare / Stai și te chinui să încadrezi lucrarea

Mulți profesori sau membrii ai comisiilor de examen din țară spun că au fost probleme legate de scanarea lucrărilor, luni la proba de limba română la examenul de BAC 2024.…
Vezi articolul