600.000 de profesori din SUA au renunțat să mai predea, în ultimii doi ani, din cauza pandemiei / Printre motive, lipsa de control asupra predării materiei în școala online, presiunea programei sau propria anxietate legată de starea de sănătate

4.253 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
600.000 de cadre didactice din SUA au renunțat să mai predea în ultimii doi ani, marcați de pandemie, din cauza greutăților la nivel emoțional create de școala online, potrivit datelor ce provin de la Biroul Federal pentru Statistica Muncii, scrie Harvard Gazette.

Un sondaj recent al celui mai mare sindicat din educație din SUA – care reprezintă 3 milioane de profesori – arată că 55% plănuiesc să părăsească catedrele. Totuși, o parte dintre cei care au renunțat să mai predea în timpul pandemiei, în 2020, s-au întors la catedre în toamna trecută.

O profesoară pe nume Carolyn Silva-Sanchez, care predă la clasa a doua în Curley K-8 School a povestit pentru Harvard Gazette că, în timpul pandemiei, cea mai grea provocare a profesorilor a fost aceea de a accepta lipsa de control în privința gestionării școlii online: profesorul nu poate vedea dacă elevul e mereu prezent (dacă are video deschis sau nu) ori ceea ce se petrece în timpul orei.  

În plus, profesorii au temeri legate de propria stare de sănătate și se simt sub presiune când știu că materia trebuie predată până la finalul anului, în condiții de pandemie.

Toate aceste motive îi fac pe profesori să renunțe să mai predea, chiar dacă acum situația în contextul pandemiei s-a ameliorat, crede Carolyn. 

Presiunea privind predarea materiei și stresul la clasă existau și înainte de pandemie, dar școala online și cea în format hibrid au acutizat stresul. 

Heather Hill, expert în educație, spune că un alt motiv pentru care a scăzut moralul cadrelor didactice în SUA este acela că nu au mai simțit bucuria de a ajuta copiii să învețe. Mulți profesori nu au putut încetini ritmul predării în sistemul online, nu au putut să ofere sprijin psihologic elevilor și să fie mai atenți către nevoile lor emoționale. “Noi, profesorii, nu avem nici timp și nici abilitatea să facem aceste lucruri la clasă“, explică educatoarea Carolyn Silva-Sanchez.

Studiile arată că uzura profesorilor are un impact negativ asupra rezultatelor educaționale. 

Pentru a convinge cadrele didactice să nu renunțe la predare, școlile trebuie să aibă directori cu abilități de lideri, care să ofere sprijin emoțional profesorilor și să îi ajute să-și îmbunătățească metodele de a preda, mai spune expertul Heather Hill. 

Foto: © PhotosvitDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Voi, primiți foarte multe teme pentru acasă, pentru că, domnii profesori nu își fac treaba așa cum trebuie la clasă. Sunt specii extrem de rare, aproape pe cale de dispariție, profesorii, care chiar își dau interesul pentru voi și pentru materia pe care o predau. Majoritatea, vin cu scârbă la oră, frustrați, cu probleme de acasă, cu nervi, pe care și-i varsă pe voi sau nu vin deloc la oră, dar își trec în condica de prezență, că au făcut ora respectivă, nu vă explică mai nimic, dar vă dau teme pentru acasă, enorm de multe, iar ei, după ce și-au terminat cele 4-5 ore, pe care le au în ziua respectivă și au plecat bine-merci, acasă. Dacă voi, nu știți să faceți tema respectivă sau mai cereți o explicație în plus, vă tratează cu sictir și vă întorc spatele și pleacă sau vă spun că dacă vreți explicații în plus, să mergeți la ei, la meditații. Îți spun toate acestea, pentru că și eu, am trecut prin același sistem putred de învățământ și am avut aceleași specimene de profesori.

  2. ”școlile trebuie să aibă directori cu abilități de lideri, care să ofere sprijin emoțional profesorilor”
    exista?

    1. Doar profesorii contează? La copii, nu vă gândiți deloc, că muncesc mai mult decât voi? Voi, profesorii, munciți 4-5 ore pe zi, mai dați și meditații, pe niște sume de bani necuvenite și care ar trebui declarate la Fisc, pentru a fi taxați, aveți vouchere de vacanță și în pandemie, când s-au făcut cursuri online, nici măcar nu ați făcut acele ore, dar v-ați luat salariile grase și beneficiile nemeritate. Numai pozați în victime, căci nu sunteți, sunteți călăi, mai mult. Un copil, muncește ca să își facă temele, câte 9-10 ore, pentru că voi, profesorii, nu vă faceți, așa cum trebuie, treaba la clasă, așa că, ciocu mic și joc de glezne!!!

      1. Sunt de acord! Că elev, sunt foarte extenuat de lucrul asta. După 5 zile de stres, vine, insfarsit, un weekend care ii de 2 zile. Teme, mai ales la geometrie și romana, peste măsură! Stau până la 11 noaptea ca sa scot un amarat de 8. Sper că acest se va schimba (cu toate că știu nu se schimbă). Este bine sa crezi…

      2. Discurs instigator la ura… “calai, sau mai mult…” in plus, fiecare e “expert” in treaba altuia, dar pe-a lui, vai de el, cum si-o face.
        Profesorii, niste necinstiti, medicii, niste hoti, judecatorii, nu mai spun…Generalizarile nasc monstri.

        1. Un astfel de parinte pus pe harță poate “educa” doar un biet copil abonat la corigente. Copiii sunt primele victime ale unor astfel de parinti.

          1. Doamna Alina Constantin, încă nu am copii, dar văd în jurul meu copii obosiți, stresați, scârbiți, care nu se duc cu drag la școală și vina este exclusiv a profesorilor. Când voi avea un copil, pentru că în România asta jalnică, mai mult de un copil, nu este necesar pentru mine, nu va merge la școală de stat. Voi munci din răsputeri, să îl duc la o școală privată, unde este respectat și unde va face materiile care îi plac, nu toate materiile răsuflate și inutile, care nu pregătesc copiii pentru viață. Sunt doar niște materii, ca să mai plătim niște profesori, degeaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like