Peste 200 de școli în care distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, identificate într-un sondaj al Consiliului Național al Elevilor / În aproape 380 de unități elevii nu ar avea apă curentă și săpun

1.648 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
În 214 școli din 755, cuprinse în analiza Consiliului Național al Elevilor, distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, potrivit răspunsurilor elevilor la un sondaj online autocompletat, potrivit unui document publicat miercuri seara. Reprezentanții elevilor atrag atenția că în jumătate din unitățile de învățământ în care învață participanții la sondaj, nu ar exista apă curentă și săpun la dispoziția elevilor.

Analiza cuprinde câteva grafice cu răspunsurile elevilor participanți, aceste răspunsuri vizează începutul școlii în format fizic, în semestrul al II-lea, din 8 februarie până acum.

„Un procent îngrijorător, de peste 50,1% dintre respondenți, afirmă faptul că nu au apă curentă și săpun în unitățile de învățământ din care provin. Acest factor poate determina apariția focarelor de infecție în școli și pune în pericol sănătatea elevilor și a cadrelor didactice”, potrivit documentului citat.

„Când este vorba de respectarea distanțării fizice, datele sondajului arată că păstrarea distanței fizice este posibilă de 1 metru/mai mult de 1 metru este posibilă în 71,6% dintre unitățile de învățământ, în timp ce 28,4% dintre unitățile școlare chestionate nu pot asigura această distanțare”, se mai arată în document.

28,4% înseamnă 214 școli din cele 755.

„După 3 luni de educație în format online, majoritatea elevilor s-au întors la școală, odată
cu începerea celui de-al doilea semestru. Din păcate, însă, în multe unități de învățământ,
pregătirile pentru redeschidere au fost realizate superficial, parțial din cauza faptului că
procedurile necesare au fost publicate cu doar două zile înainte de prima zi a celui de-al
doilea semestru,” notează autorii raportului.

Citând o analiză a INSP din 2019, elevii scriu că din 3.424 unități de învățământ evaluate, 301 nu au autorizație sanitară de funcționare, 168 dintre acestea nu se încadrează în standardele actuale privind condițiile de igienă din școli, iar 132 fie nu sunt aprovizionate cu apă potabilă, fie nu au apă potabilă adecvată din punct de vedere microbiologic.

Metoda de cercetare utilizată a fost chestionarul autocompletat, în mediul online.
Eșantionul este de 757 de unități de învățământ preuniversitar, din 35 de județe și
Municipiul București. Dintre respondenți, 77,5% sunt școlarizați în unități de învățământ
din mediul urban, iar 22,5% sunt școlarizați în unități de învățământ din mediul rural.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație din ultimii 29 de ani ar putea să ajungă în librării în toamnă. Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică: Ne gândim la o variantă online, dar peste câteva luni

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație (ÎOOP) din ultimii 29 de ani a fost trimis la tipar, anunță Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române,…
Vezi articolul
bani, monede

Modulele de educație pentru sănătate, financiară, de mediu, rutieră, juridică sau antreprenorială, devin „teme” obligatorii în planurile-cadru și programa școlară, în noul proiect de lege / Nu se precizează la ce clase vor fi introduse

În forma legilor educației puse în dezbatere publică, luni, 27 februarie, au fost reintroduse „temele” educație pentru mediu, educație pentru sănătate, educație financiară, educație juridică, educație antreprenorială, educație tehnologică și…
Vezi articolul