Peste 9200 de apeluri la numărul unic 119 – Telefonul Copilului / În 81 de cazuri a fost nevoie de intervenția echipelor mobile de urgență pe teren

1.137 de vizualizări
Foto: Gov.ro
În primele trei săptămâni de la lansarea numărului unic 119 – Telefonul Copilului, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare şi neglijare a copilului, au fost 9.200 de apeluri, potrivit unui comunicat transmis Agerpres de consilierul de stat, Mădălina Turza.

Dintre cele 9.265 de apeluri la numărul unic 119, 6.196 au fost de verificare a funcţionalităţii numărului, se arată în comunicat.

Totuși, la nivel naţional sunt în lucru 1.804 de cazuri; se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie.

A fost nevoie de intervenția de urgență a echipelor mobile ale direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului în 81 de situații.

1.706 de situaţii de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă.

De asemenea, în aceeaşi perioadă operatorii call-center din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 3.813 de reapelări şi transferuri către specialişti pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situaţiilor sesizate.

Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying şi cerşetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocaţie, mai informează Agerpres.

Pe 11 ianuarie, ministrul familiei, Gabriela Firea sublinia că printre cazurile semnalate la numărul unic 119, a fost și cazul fetiței agresate de propria mamă la Constanța.

La numărul unic gratuit 119 răspund 24 din 24 de ore specialiști în protecția copilului, care au fost instruiți să deosebească situațiile în care copiii sunt în pericol iminent. Operatorii pot cere ajutor echipelor mobile din teren, care să intervină. Operatorul care răspunde la numărul de telefon gratuit, 119 – Telefonul Copilului, semnalează cazul la 112 printr-un buton. Apoi există o procedură specială.

Citește și: Cazurile de copii abuzați pot fi semnalate la numărul de telefon unic național gratuit – 119. Numărul este corelat cu 112 și echipe mobile pot interveni imediat

1 comment
  1. Totusi, nu credeti ca se pot intampla si multe abuzuri la adresa PARINTILOR? Copiii sunt incurajati sa isi toarne parintii, si cine poate sa deosebeasca un abuz real de unul imaginar? Copilul poate sa se supere ca nu sta cat vrea el pe TV sau tableta sau spune ca e abuzat deoarece trebuie sa-si faca temele. Si se trezesc parintii nevinovati cu politia la usa ca este “abuzat” copilul. S-a deschis o Cutie a Pandorei si urmarile pot fi negative la adresa parintilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Drept la replică

Drept la replică la aticolul Comisia de Etică a Universității din București a fost sesizată în urma anchetei RISE Project, anunță Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. Articolul din Rise…
Vezi articolul

„Când vă cumpărați becurile întrebați dacă există vreo conspirație, a pus cineva în bec o cameră de filmat? Nu, pentru că aveți încredere în funcționarea mecanismelor. Aveți încredere în medicii voștri ” – Răzvan Cherecheș, expert în politici de Sănătate, despre vaccinarea împotriva COVID-19

Oamenii ar trebui să aibă încredere în medici așa cum au încredere și în alți specialiști fără să își imagineze tot felul de teorii ale conspirației, spune expertul în sănătate…
Vezi articolul