Peste 800 de neurologi și cercetători în medicină participă la Cursul European de Neuroabilitare, pe 2 și 3 septembrie, organizat în format hibrid la Eforie Nord

106 vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Peste 800 de neurologi și cercetători în medicină participă, pe 2 și 3 septembrie, la cea de-a 12-a ediție a Cursului European de Neuroabilitare, organizată în format hibrid (fizic și online) în Eforie Nord, potrivit unui comunicat de presă primit de EduPedu.ro de la Societatea pentru Studiul Neuroprotecţiei și Neuroplasticității din Cluj-Napoca.

La acest eveniment științific vor fi prezenți medici rezidenți și specialiști, reputați profesori și cercetători științifici neurologi din țări precum: SUA, India, Brazilia, Nigeria, Coreea de Sud, UK, Germania, Austria, Israel, Italia, Elveția, Olanda, Rusia, Ucraina, Belarus, Uzbekistan, Kazahstan și România.

“Printre temele lucrărilor științifice ce vor fi prezentate în cadrul evenimentului se numără: „Recuperarea proporțională post Accident Vascular Cerebral sau COVID lung”, „Conceptul de rezervă neurobiologică și impactul acesteia în procesul de recuperare după AVC”, „Instrumente de reabilitare într-o lume digitală și metavers” sau „Esența neuroreabilitării într-o interpretare filozofică”. De asemenea, din paleta extinsă a acestei manifestări științifice, dedicată neuroreabiltării, nu vor lipsi nici prezentările unor cazuri clinice extrem de complexe”, scriu organizatorii.

Procesul de recuperare neurologică este unul complex, iar finalizarea reabilitării formale, care în principiu durează 3-4 luni de la producerea unui AVC, nu ar trebui să însemne sfârșitul acestui demers terapeutic complex”, a precizat prof. dr. Dafin Mureșanu. Acesta a adăugat că “interesul central al cercetătorilor științifici, precum și cel al factorilor de decizie constă în necesitatea unei mai bune înțelegeri a impactului îngrijirii de reabilitare care diferă din punct de vedere al rezultatelor, de la un pacient la altul, în special în ceea ce privește utilizarea resurselor și costurilor, încercându-se în permanență găsirea unor soluții de eficientizare”, se mai arată în comunicat.

Astfel, Cursul European de Neuroreabilitare va da continuitate programelor științifice medicale, al căror concept și dezvoltare se derulează sub egida Fundației Societăţii pentru Studiul Neuroprotecţiei şi Neuroplasticităţii (SSNN) în parteneriat cu Societatea de Neurologie din România (SNR) , Institutul de Cercetare RoNeuro din Cluj-Napoca și Academia de Ştiinţe Medicale din România, precum  şi un consorţiu internaţional de universităţi, sub egida Federaţiei Europene a Societăţilor de Neuroreabilitare (EFNR) şi a Federaţiei Mondiale de Neuroreabilitare (WFNR), potrivit comunicatului.

Comunicatul, în format .pdf:

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Franța prezintă strategia națională de alfabetizare digitală. Printre măsuri: bacalaureat profesional în securitate cibernetică din septembrie 2023, elevilor să le fie testate competențele digitale de 3 ori pe parcursul școlii

Autoritățile din educația franceză au lansat recent strategia Franței pentru alfabetizare digitală a elevilor, profesorilor și lucrătorilor din instituțiile administrative din învățământ, pentru perioada 2023-2027. Ministerul Educației de la Paris…
Vezi articolul

Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar

Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numarului elevilor aflați în situație de risc cu…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este susținut de Telekom Romania

VIDEO Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași: Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească / Pentru școala online “ar fi mai simplu să vedem obiectivele elevilor de acasă, cum învață ei mai bine și să venim cu altceva decât un spectacol la care ei să privească”

Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească, spune Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași, în cadrul conferinței hibrid SuperTeach, “Învățarea și…
Vezi articolul