Peste 800 de consilieri școlari au dispărut din sistem în 6 luni, conform datelor Ministerului Educației

Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com

În ultimele 6 luni, 850 de consilieri școlari au dispărut din statisticile oficiale, potrivit documentelor consultate de Edupedu.ro. Astfel, în proiectul de HG privind educația timpurie, la nivel național sunt încadrați 2.288 de consilieri școlari, în anul școlar 2022-2023. Tot din datele Ministerului Educației, aflăm că în România erau 3.138 de consilieri școlari pe 28 iulie 2022.

Din cei 3.138 de consilieri școlari aflați în sistem în iulie, dacă îi scădem pe cei 2288 din decembrie, reiese un număr de 850 de consilieri școlari care nu se mai regăsesc în sistem și despre care Ministerul Educației nu spune nimic în nota de fundamentare a proiectului de HG privind educația timpurie, care prevede creșterea numărului de posturi de consilieri școlari.

Singurul eveniment care a avut loc în această perioadă a fost prezentarea noului proiect de lege a Educației, care prevede desființarea Centrelor județene de resurse și asistență educațională – CJRAE/CMBRAE. 

La șapte zile după anunțul desființării CJRAE, s-au strâns peste 13.400 de semnături pentru a împiedica desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională și fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, s-a întâlnit atunci cu 1.000 de consilieri școlari, profesori logopezi, mediatori școlari și reprezentanți ai Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională, fără a detalia vreuna dintre propunerile acestora.

Cea mai recentă mențiune a desființării CJRAE vine de la Monica Anisie, președintele Comisiei de Învățământ din camera superioară a Parlamentului, care a anunțat pe Facebook că are “confirmarea din partea ministrei Educației că Centrele de Resurse și Asistență Educațională nu se desființează”, după o întâlnire la Ministerul Educației pe 21 noiembrie 2022.

Actualul ministru al Educației, Ligia Deca, nu a făcut nicio referire la Centrele județene de resurse și asistență educațională pe perioada mandatului său, însă a anunțat că „Legile Educației vor fi repuse în transparență după dezbaterea publică, în cel mai scurt timp, după sărbătorile de iarnă”.

În prezent, unui post de consilier școlar îi revin 1200 elevi şi preşcolari / Vom avea 788 de elevi şi preşcolari la un consilier școlar, daca adunăm posturile noi prevăzute în proiectul de HG / Legea actuală prevede un maxim de 600

Cei 2.288 de consilieri școlari oferă asistență și consiliere pentru 2.751.233 elevi şi preşcolari din învățământul public de masă, ceea ce înseamnă ca unui post de consilier școlar îi revin 1.200 elevi şi preşcolari, potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG.  

În legea educației se specifică faptul ca unui post de consilier școlar îi este alocat un număr maxim de 600 de elevi, respectiv un număr maxim de 300 de preșcolari, în cadrul unui cabinet de asistență psihopedagogică.

Proiectul pentru noua lege a educației naționale prevede că norma unui post de consilier şcolar se stabileşte prin raportare la un număr de maxim 500 de elevi, maxim 500 de elevi şi preşcolari sau de maxim 300 de preşcolari. 

Chiar dacă Ministerul Educației va mai angaja 1200 de consilieri școlari, luând în calcul același număr de elevi și preșcolari, 2.751.233, în practică vom avea 788 de elevi la un consilier școlar, departe de ținta de 500 de elevi și preşcolari.

Ministerul Educației înființează 3.750 de posturi în învățământul preuniversitar de stat, pentru asigurarea unui număr mai mare de profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică și pentru educație timpurie, potrivit proiectului de hotărâre de guvern pentru educația timpurie, pus în dezbatere publică pe 16 decembrie. 

Foto: © Alexey Emelyanov Eanstudio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version