Peste 800 de candidați la Titularizare pot deveni profesori dacă au posturi, după ce au primit note peste 7 la proba scrisă, în urma contestațiilor. Alți încă 167 pot deveni suplinitori – rezultatele finale

1.717 vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Încă 800 de candidați la concursul național de angajare în învățământ se pot titulariza în școli dacă există posturi pentru disciplinele lor, după ce notele la proba scrisă au trecut de 7 în urma contestațiilor, potrivit dosarului de presă al Ministerului Educației.

Mai precis, sunt 12.833 de candidați cu note între 7 și 10, dintre care 74 cu note de 10 (număr neschimbat față de rezultatele inițiale), în urma contestațiilor. Notele finale au fost publicate miercuri, 31 iulie, la ora 12, pe titularizare.edu.ro și pot fi văzute aici pe fiecare județ în parte.

Dacă procentul notelor peste 7 înainte de contestații era 41,90%, acum acesta este 45,08%, se arată în dosarul de presă, care poate fi descărcat mai jos în articol.

Cinci candidați au obținut nota 1 conform sursei citate. 4.834 de candidați la concursul de angajare în școli au obținut între 1,01 și 4,99 și nu se pot repartiza la vreo unitate de învățământ în ședințele publice de repartizare.

Candidați cu note peste 5 și până la 6,99 inclusiv, care doar pot fi profesori suplinitori, sunt, după contestații, 10.796.

Notele inițiale publicate pe 23 iulie arătau că 11.928 de candidați la concursul de angajare în Învățământ 2024 se pot titulariza dacă găsesc post disponibil, având note peste 7, alți 10.600 pot fi doar profesori suplinitori. 5.900 nu au reușit să ia nota 5.

  • Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza, profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

De remarcat impredictibilitatea pe care o presupune titularizarea, concurs de angajare în învățământul public: în urma depunerii unei contestații, candidații au ajuns să îndeplinească condiția pentru a fi luați în considerare la o eventuală angajare în școli.

Conform datelor de la Ministerul Educației, au fost 7.184 de contestații, dintre care pentru 98,5% note au fost modificate, adică pentru 7.076. Cu alte cuvinte, 108 note contestate au rămas la fel.

O analiză Edupedu.ro arată că aproape 32% dintre posturile de cadre didactice și cadre didactice auxiliare existente au fost scoase la concurs anul acesta. Dintre acestea, doar 3,8% sunt titularizabile pe norma întreagă.

  • Anul trecut, peste 11.400 de candidați la concursul de angajare în Învățământ au putut să se titularizeze dacă găseau post disponibil, alți aproape 8 mii puteau fi doar profesori suplinitori și peste 4.400 nu au reușit să ia nici măcar nota 5 și nu pot preda. Asta arătau rezultatele inițiale de pe 18 iulie.
  • Amintim că doar candidații cu medii peste 7 se pot angaja pe posturile cu viabilitate de peste 4 ani, adică pe perioadă nedeterminată – acest lucru fiind similar cu „titularizarea“.

DOCUMENT DESCARCĂ Dosar de presă Titularizare 2024 – Rezultate finale:

Contestațiile la Titularizare 2024 s-au putut depune la inspectoratele școlare sau prin mijloace electronice, marți, 23 iulie, după afișarea rezultatelor inițiale, până la ora 21:00, și miercuri, 24 iulie, până la ora 12:00.

Proba scrisă a avut loc miercuri, 17 iulie – au fost 37.500 candidați înscriși la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă. Peste 1.000 de candidați din această promoție nu s-au mai și prezentat la examen.

De la proba scrisă de Titularizare 2024 s-au retras peste 2.660 de candidați după ce au văzut subiectele. Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen. Rata de participare a fost de 86,48%, a anunțat Ministerul Educației.

Situația contestațiilor 2021-2023

În 2023 au fost înregistrate 5.261 de contestații. În cazul a 5.076 de contestații (96,48%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.179 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.897 de lucrări notele inițiale au fost micșorate, potrivit unui comunicat oficial de la rezultatele finale – Titularizare 2023.

În 2022, au fost depuse 5.083 de contestații. În cazul a 4.915 contestații (96,69%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.062 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.853 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

În 2021, 97% dintre contestații s-au soldat cu schimbarea notei, după cum a declarat fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, la acea vreme: „S-au înregistrat un număr de 6.248 de contestații, din care 6.045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97%, un procent greu de explicat, în condițiile în care este necesară o încredere în evaluare. Mai mult decât atât, avem un număr de 130 de contestații care s-au soldat cu diferențe mai mari de 2 puncte. Avem, de asemenea, diferențe mai mari de 3 puncte, mai mari de 4 puncte (…) Diferențe pe care le apreciez ca fiind inadmisibile.” 

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
2.000 de note „modificate” la Titularizare de Ministerul Educației în urma contestațiilor, despre care instituția nu anunță dacă s-au mărit ori au fost micșorate sau au rămas la fel
ULTIMA ORĂ Rezultate finale Titularizare 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Vezi notele după contestații, pe fiecare județ
Harta mediilor de 10 la Titularizare 2024, concursul de angajare a profesorilor în școli. Scădere cu peste 41% a notelor maxime, comparativ cu anul trecut. Doar 74 de candidați au obținut nota 10 la proba scrisă a concursului
Aproape 12.000 de candidați la concursul de angajare în Învățământ 2024 se pot titulariza dacă găsesc post disponibil, alți 10.600 pot fi doar profesori suplinitori – rezultatele inițiale. 5.900 nu au reușit să ia nota 5
Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru profesorii de gimnaziu și liceu. Eseu despre poezia lui Nichita Stănescu, cerință pentru candidații la Limba română. Baudelaire – la franceză / Model de test pentru unitatea „Elemente de organizare a datelor” – subiectul III la Matematică
Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Definiți conceptul de dezvoltare, elaborați un test de evaluare continuă – cerințe pentru candidați
Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, publicate de Ministerul Educației. Eseu de maximum 2 pagini despre relația dintre joc și învățare
Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2024 – Învățători au fost publicate. Candidații au avut de scris un eseu, de minimum 500 de cuvinte, în care să caracterizeze un personaj dintr-o operă ce aparține genului epic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Simion Hăncescu

DOCUMENT Niciun contra-candidat pentru Simion Hăncescu și George Purcaru la cele mai importante funcții din cel mai mare sindicat al profesorilor – FSLI / Sunt trei candidați pentru funcția de secretar general

Candidaturile pentru cele mai importante funcții din biroul operativ al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, cele de președinte și vicepreședinte, sunt doar cele ale ocupanților acestor posturi, potrivit unei note…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul