Din cei peste 10.000 de elevi care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor, majoritatea „ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar”, potrivit unui mesaj publicat pe pagina oficială a organizației. CNE susține că 70% dintre respondenți au cerut „eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback”.
Reprezentanții elevilor susțin că au cerut părerea elevilor în contextul în care miercuri, la Ministerul Educației, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.
„În contextul modificărilor anunțate de-a lungul timpului cu privire la structura anului școlar, care ar aduce o nouă perspectiva asupra modului în care se desfășoară orele de curs și, implicit, asupra sistemului de evaluare, Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare la care au luat parte, până acum, peste 10.000 de elevi din toată țara.
Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare.
În același timp, majoritatea respondenților ne-au transmis faptul că ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.
Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanța, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare!
Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”.
În context, pe 9 noiembrie 2021 ministrul Educației a anunțat că „tezele susținute cu prezență fizică sunt ultimul bastion în calea scăderii relevanței notelor acordate de când s-a declanșat pandemia”.
“Dacă am face o petiție pentru eliminarea impozitelor și amenzilor, s-ar putea să strângă aproape 20 milioane de semnături. Acest lucru ar însemna că trebuie eliminate impozitele și amenzile/înlocuite cu simple avertismente?”, spunea atunci ministrul Educației.