Peste 66% dintre profesorii care au participat la un sondaj online susțin redeschiderea școlilor / 56% dintre ei au încredere că, indiferent de modul de predare, vor reuși să parcurgă întreaga materie

12.837 de vizualizări
Foto: SuperTeach
Peste 66% dintre profesorii participanți la un sondaj online susțin redeschiderea școlilor, mai mult de 50% dintre ei își doresc să desfășoare cursuri offline, iar 21% sunt de părere că, la ora actuală, sistemul hibrid ar funcționa mai bine în scenariul roșu, în contextul pandemic, arată rezultatele unui chestionar realizat de organizaționala educațională SuperTeach, în rândul a peste 1.500 de cadre didactice.

Peste 66% dintre profesorii care au răspuns chestionarului SuperTeach susțin redeschiderea școlilor din țară, aflate în prezent în scenariul roșu, motivând că “educația este un element important în economia țării”.

De asemenea, 53.7% dintre profesorispun că și-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de școală ar fi o variantă mai bună decât actuala situație, cea în care elevii urmează cursuri online.

La întrebările organizației SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat din mediul urban – 76%. Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach, în perioada 9-12 noiembrie a.c., și a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.

„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor, în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale.

Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate și faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor și ale părinților. Îi felicit pe profesori că înțeleg și sunt empatici la nevoile copiilor și că sunt aproape de încercările prin care trec părinții – pe lângă faptul că le este greu să facă școală cu cei mici de acasă, părinții înțeleg care este impactul pe termen lung al acestei situații. Iată că profesorii fac corp comun cu părinții pentru dezvoltarea copiilor și a viitorului țării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.

Organizația încurajează Ministerul Educației și Cercetării și instituțiile responsabile să ia o decizie cât mai rapidă de redeschidere a școlilor sau să delege acestă decizie autorităților și comunităților locale. „Descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunităților în jurul școlilor”, precizează Cristina Gheorghe. 

Despre predarea în sistemul hibrid, care le oferă cadrelor didactice posibilitatea de a interacționa direct cu elevii, s-a discutat intens și pe parcursul lunii octombrie, în rândul a sute de profesori participanți la Conferințele Revoluția Mentalității în Educație, organizate de SuperTeach. În lipsa unui scenariu verde pentru școlile din România, profesorii preferă sistemul hibrid – aceasta fiind concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de învățământ (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, în perioada 24-27 octombrie a.c.).

Lipsa echipamentelor IT și interacțiunea slabă cu elevii, printre cele mai mari provocări în scenariul roșu

De altfel, profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacele și echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale țării să participe la lecțiile online: „Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda online, dar nu și căldură”, a declarat unul dintre profesorii participanți la conferința SuperTeach.

Întrebați care este cea mai grea parte din procesul predării online, aproape toți profesorii (din cei 300 de respondenți și participanți ai evenimentului) au mărturisit că testarea și evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfășurării claselor, interacțiunea slabă cu elevii în timpul orelor online, dar și lipsa interesului elevilor se numără printre cele mai mari dificultăți cu care se confruntă, în prezent, în scenariul roșu.

Profesorii cer susținere din partea școlilor și autorităților

De asemenea, pentru a face față provocărilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer susținere din partea școlilor, dar și autorităților din România.

Potrivit chestionarului online completat în urma conferinței din octombrie, peste 40% dintre profesorii au spus că-și doresc să beneficieze de echipament tehnic, 36% ar avea nevoie de traininguri pentru îmbunătățirea competențelor digitale, iar 15% simt nevoia de susținere emoțională. Totodată, potrivit aceluiași chestionar SuperTeach, 93% dintre respondenți sunt de acord că tehnologia ar trebui inclusă în procesul de predare și în viitor, în afara contextului pandemic.

În ceea ce privește parcurgerea materiei pe parcursul acestui an școlar, 56% dintre profesori au încredere că, indiferent de modul în care se vor desfășura orele până la sfârșitul acestui an, ei vor reuși să parcurgă întreaga materie, în timp ce 32% dintre profesori sunt de părere că vor reuși să parcurgă doar 75% din materie.

Foto: SuperTeach


22 comments
  1. Deschideți….. școlile și grădinițele……..
    Cea mai mare prostie…. ați făcut……. Nici o tara…. din Europa…… nu, i ca la.. noi.
    Enorm a pierdut.. PNL…. cu ministra educatiei
    Nimeni… nu mai vine la vot……….
    Copiii…… s, au sălbăticie….
    O școală închisă…. == pușcărie deschisa
    Școală de azi……. Tara…. de mâine….Va imploram…….DESCHIDETI….scolile și grădinițele….

  2. În aceasta perioada grea pe care o traversam și care ne-a afectat viețile tuturor cel mai important este sa rămânem sănătoși, atât noi cât și copiii. Trebuie sa înțelegem ca este trecător, ca vom putea reveni la școala off-line atunci când va posibil. Medicii fac eforturi imense sa salveze bolnavii. Atât profesorii, elevii și părinții ar trebui sa dea dovada de mai multa înțelegere și empatie. Copiii au dreptul la educație la fel cum noi toți avem dreptul la sănătate. Cei ce își doresc cu adevărat pot face carte și online. Mai presus de a fi părinți și profesori suntem oameni…. Se pare ca nu avem capacitatea de a observa cata suferință provoacă cu infecția covid-19, nu credem noua ni se poate întâmpla și cât de mult am suferi dacă am avea noi covid-19 sau am avea copilașul infectat.

  3. Așa este, șmecheria de la școală se manifestă și acasă. Dar ce te faci cu șmecheria copiilor la care se adaugă nesimțirea părinților în on line.
    ” Citește mamă din caiet sau din carte dacă nu ai învățat!” Da ce să te faci ea nici să citească nu știe așa că vine mămica și ia caietul și începe să șoptească. Nu că ea era mai brează.
    Și este așa mai trece un an școlar, mai apare o generație de analfabeți, care vor face copii care le vor semăna.
    Așa arată România educată.

  4. Foarte interesant: directorii sunt cei mai vehemenți susținători ai deschiderii școlilor, luptă cel mai hotărât pentru învățământul offline, fizic, în școală. Oare ar avea aceeași atitudine și dacă ar trebui să intre de 20-25 de ori săptămânal în clase, printre elevi?

  5. Care sondaj? Făcut aiurea. Pot sa răspund și eu? NU categoric!!! Școlile să rămână închise!! Sănătatea mai presus de toate. Sunt niște părinți, din ăia negationisti, care nu le pasă de ceilalți. De fapt sunt fanatici și iresponsabili.

  6. Trebuie să ii ascultam și pe medici dar și pe noi.Fiecare dintre noi trebuie să facem cate ceva.Sa ne îmbunătățim activitatea, sa comunicăm cu elevii, cu părinții, să le venim in ajutor.

  7. Nu sunt de acord cu redeschiderea scolilor in conditiile actuale.
    Am fost din septembrie pana in 19 octombrie si nu mai vreau sa predau cu masca vietii pe fata.
    Este foarte greu sa te concentrezi 4 ore. Se aburesc ochelarii, nu poti umbla printre banci, etc.
    Stam la noi acasa, predam si gata. Are dreptate colegul care a postat despre inconstienta unora care se plimba, chiar bolnavi fiind.

    AM O RUGAMINTE – SA NU MAI SCRIETI “DASCALI” IN LOC DE PROFESORI!!!
    DASCALII AU TREABA LOR OBSCURA LA BISERICI.
    IN ZILELE NOASTRE SUNTEM PROFESORI SI ATAT!

  8. Dar pe noi ceilalți nu ne întreabă nimeni?
    Dar acum nu e importanta educația, ca dacă copiii noștri nu sunt sănătoși sau rămân cu sechele pe viitor, cine va mai susține viitorul???
    România are copii deștepți, vor putea sa recupereze, dar dacă nu or sa fie sănătoși atunci…???
    Dacă se redeschid sa existe opțiunea cine vrea on line și cine vrea acasă!

  9. Anca Biris , director Școala Ioanid:

    VĂ RUGĂM REDESCHIDEȚI ȘCOLILE!

    Incepand de ieri, copiii nu mai au dreptul la educatie. Au primit dreptul de a sta cu orele in fata unor ecrane, departe de caldura profesorului si a colegilor, pentru ca, dupa multe zile in care s a revenit asupra modalitatii de calcul a ratei de infectare, Comitetul pentru Situatii de Urgenta a decis pe seara, iar in scris abia la ora 22. 00, sa inchida toate gradinitele, scolile si liceele, fara a ne da dreptul sa ne sustinem pledoaria. Ca si cum unitatile de învățământ carora le pasa pot inchide totul in doar 2 ore, pot transmite codurile de acces la videoconferinte, crea orare de sistem online cat mai apropiat de cel zilnic, iar profesorii isi pot introduce toate informatiile in platforme la fel de repede. A doua informare din partea aceluiasi comitet apare la cateva ore distanta, pentru a contrazice un aspect decis initial: cresele si afterschoolurile raman deschise. Adica acelasi grup de copii care face ore online, se intalneste dupa amiaza, sta impreuna, iar riscul de raspandire a virusului nu exista. Care ar fi rationamentul? De asemenea, nu se ia in calcul faptul ca exista scoli unde nu a fost niciun caz de covid, nici in randul elevilor, nici in cazul profesorilor, acele scoli in care se respecta distantarea, nu se formeaza grupuri mari, elevii au spatii dedicate la exterior si s a investit constant in aparate de purificat aerul, in lampi cu ultraviolete si in dezinfectanti autorizati. Aceste scoli ce risc reprezinta? Cum sa riste sa devina focare, atata timp cat totul este tinut sub control? Inchidem scolile abuziv si, cum sistemul de stat este atat de bine pregatit pentru online, de azi vom avea grupuri de copii la mall, in parc, la locurile de joaca sau in salile de sport, unde danseaza in grup sau desfasoara sporturi de contact. Caci asta se intampla langa noi, asta este realitatea. Si asa ar trebui sa fie, caci copiii au nevoie de socializare. Nu mai bine ar sta toti intr un loc unde sa nu simta frica generala si unde sunt supravegheati? Parintii nu au legislatii care sa i ajute in acest caz, caci statul se exprima ambiguu si este in stare sa ia decizii doar pe fuga, fara rationamente logice, care sa acopere toate domeniile implicate. Scolile private militeaza pentru redeschiderea spatiilor in care se respecta masurile, in care nu s au înregistrat cazuri, asumandu si controale prin care sa se verifice respectarea protocoalelor recomandate, poate bunele practici se copiaza si se implementeaza si in cazul salilor de clasa de la stat, unde au ramas aceleasi colective de 40 de elevi.

    1. Rationamentul este ca: TREBUIE SA AVEM COPII SANATOSI SI NOI SA FIM LINISTITI, NU SA STAM CU FRICA CA , FEREASCA BUNUL DUMNEZEU , STAM PE LA USILE SPITALELOR SA VEDEM CE NE FAC COPIII.
      Nu ati cunoscut cazuri, nu ati avut prieteni sa vedeti prin ce trec, cum au suferit copiii ca nu si-au vazut parintii 2 saptamani sau sa treci printr-un moment in care stai izolata de copil si sot si trebuie sa te duci la baia separata, dar copilul te vede pe holul lung si fuge de tine. Cum credeti ca te simti ca mama? Pe moment te sperii si nu poti intelege cum propriul tau copil fuge de tine, dar apoi te calmezi si realizezi ca nu ai de ce sa fii suparata pe el…. Mai vreti exemple? Nu cred.
      Vom avea timp sa recuperam, important acum este sa iesim cu totii sanatosi si intregi la minte, la trup si suflet din aceasta poveste urata.
      Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului sa fie cu noi cu toti!

  10. Profesorii muncesc, elevii învață, iar aceasta doamna umbla sa bage intrigi cu gaselnitele sale. Sa ii lase pe cei responsabili de sănătate sa hotărască.
    Cine are dorința de a învata, o face și online.

  11. Profesorul serios și elevul studios nu au probleme vis a vis de forma sub care se învață, online sau face to face.
    Cei smecheri la școală, sunt la fel și online.
    Asa ca sănătatea sa fie protejata, întrucât cine are drag de carte, are și la masa de lucru de acasă, urmărind predarea online și activând la lecții.

  12. Solicitându-le părinților pe grupul de whatsapp al clasei să aducă personal un document la secretariatul scolii, am primit 5 răspunsuri cu “avem Covid și suntem în carantină”. M-am interesat pe alte căi și era adevărat. Problema e că 2 dintre copii, și ei pozitivi, se plimbau aseara cu trotinetele electrice pe bulevardul central al orașului. Să vă povestesc și despre cazurile în care părinții cu simptome clasice de Covid refuzau testarea și își trimiteau copiii în continuare la școală, sau despre cele două colege care au trecut prin boală și pe care încă le paște moartea? Sunteți total iresponsabili cu publicarea acestor articole. Cancelaria școlii mele este plină în fiecare dimineața de cadre covidioate, care beau cafele și papă prăjiturele fără măști și fără distanțare socială.

    1. Cât adevăr.Aveam și eu colegi care își dădeau măștile jos ,ba chiar spuneau că ar trebui sa venim fara măști la școală.

    2. Persoanele care publica asemenea articole fie sunt rupte de realitate , fie refuza sa o vada. La noi in scoala deja a murit un profesor! Ghiciti ce s-a intamplat? Nu au inchis scoala nici macar o zi. Noroc cu aceasta inchiderea totala a scolilor. Pe deasupra , mai exista si alte probleme stupide ale sistemului. Eu m-am imbolnavit de “gripa” , am facut de-a lungul a trei saptamani toate simptomele specifice covidului si totusi mi s-a refuzat testarea pe motiv ca ” tre’ sa sune doctorul de familie, altfel nu va testeaza nimeni”. In ce tara traim!

    3. Si n-ai sefi?:Vii sa te plangi pe vorbe pe un site? Reclama-i daca totul e adevarat! Dar mi se pare ca esti genul ala infloritor exagerat de vorbe: “cadavre coviodate?!!”. Nu impresionezi cu nimic exagerand, dar poti impresiona daca reclami situatia acolo unde trebuie. In fiecare scoala exista director, responsabil Covid si un numar DSP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING “Nu am agreat eliminarea prevederii privind salarizarea din legea Educației”, spune liderul FSE, Marius Nistor, după ce Ligia Deca a declarat de la Guvern că sindicatele au agreat eliminarea

Președintele Federației Sindicatelor din Educație (FSE) ”Spiru Haret”, Marius Nistor, spune că “nu poate fi vorba despre a agrea eliminarea din proiectul legii Învățământului Preuniversitar a prevederii referitoare la salariul…
Vezi articolul

Concediul suplimentar pentru directorii de școli, conform noului contract colectiv de muncă, poate fi aplicat în aplicația de salarizare a personalului din Învățământ – document

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată, conform unui document consultat de Edupedu.ro. Noua variantă a aplicației permite introducerea concediului suplimentar pentru directori și inspectori. Săptămâna trecută,…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Mesajul transmis de ANAF pentru profesorii care obțin bani din meditații: Aveți obligația de a depune Declarația unică în 30 de zile de la începerea activității / Inspectorii ANAF asigură îndrumare de specialitate

Profesorii care realizează venituri extrasalariale din meditații au primit un mesaj de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în prima săptămână de școală, potrivit profit.ro. Instituția le reamintește cadrelor…
Vezi articolul

SURSE Excepția prin care orice persoană cu studii superioare poate să predea în școli, fără module de pregătire sau masterat didactic, a fost eliminată din proiectului Legii învățământului superior

Excepție prin care orice persoană cu studii superioare poate să predea, chiar dacă nu a urmat programele de formare psihopedagogică sau nu are masteratul didactic, a fost eliminată din proiectul…
Vezi articolul